recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung M71 og 50hz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung M71 og 50hz

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung M71 og 50hz
    Sendt: 28-Juni-2007 kl. 15:37

Er det lykkedes nogen at få Samsung M71 til at accepter 50hz fra en en HTPC ?

Som standard understøtter den det ikke i windows/driveren, men forleden dag blev jeg klogere og blev fortalt, at den snildt kan klare 50hz.
Jeg legede så lidt med det i går med Nvidia og det nye skærmkort jeg har (8500GT). Men jeg synes ikke det forløb helt efter planen.

Prøvede først med manuel timing, og klikkede på Test. Det resulterede at skærmen brokkede sig og ikke ville vise billedet. Normal skulle den selv gå tilbage efter 15 sekunder, men det gjorde den bare ikke.

Prøvede så derefter på en anden måde i Nvidia kontrolpanel, hvor man kan bestemmer frekvensen direkte. Det gik faktisk rigtigt godt. Jeg kørte 50hz uden problem. Faktisk var der ikke nogen nævneværdig forskel. Lige indtil jeg havde genstartet maskinen (pga. noget andet, for skift af frekvens kræver ikke genstart), så var den helt gal. Samsung skærmen brokkede sig og ville ikke vise billedet. Jeg måtte benytte F8 og fjerne Nvidia driveren for at komme tilbage til start.

Er der nogen andre der har fået dette til at virke?

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 14:36
Nej... jeg har "fedte" med det samme problemet. Er heller heller ikke lykkeds mig endnu..
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 14:53

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Som standard understøtter den det ikke i windows/driveren, men forleden dag blev jeg klogere og blev fortalt, at den snildt kan klare 50hz.

Eftersom det var mig der sagde det, så vil jeg lige tilføje at jeg måske ikke har formuleret mig helt klart: Den kan arbejde med 50 Hz, dvs. inputte 50 Hz og vise det som 50, uden at konvertere det til 60 Hz sådan som mange ældre LCD-tv (og visse nuværende) gør. Men det var lige så meget møntet på 720P/50 input osv, præcist hvilke refresh rates den understøtter på VGA indgangen har jeg ikke erfaringer med.

Powerstrip burde vel kunne løse problemet, eller?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 21:01

Hej Otto.

Jeg tror det er Nvidia driveren som volder problemer. Jeg synes jeg læser flere steder, at Nividia´s XP driver ikke funger i 50hz, (Vista driveren skulle virke fint).

Om Powerstrip kan hjælpe, det aner jeg ikke. Har aldrig forsøgt.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu