recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MC + 40’ Samsung - billedede passer ikk..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMC + 40’ Samsung - billedede passer ikk..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
WooPes Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Emne: MC + 40’ Samsung - billedede passer ikk..
    Sendt: 30-Juni-2007 kl. 20:06

Jeg har lige købt et ACER mediacenter og en samsung 40' TV..

Jeg har tilsluttet det via HDMI, og jeg kan bare ikke få billedet til at passe.

Skærmen viser ikke hele "billedet" - skrivebordet - dvs. at enten er der store sorte streget rundt om billedet, eller også kan man ikk se værktøjslinien, toolbars, øverstemenu linie osv.

Jeg har prøvet at rodde lidt med div. std. skærm indstillinger, men jeg kan bare ikke få det til at passe, og se ordentligt ud. Selv når jeg aktivere 720p eller 1080ip på mediacenteret passer billede ikke, hvad kan jeg gøre?

Til top
Funken Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Juli-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 17:11

Hej..

Jeg har nøjagtigt samme prob..

Har Samsung LE40R88 40".. men problemet er at

Vista bruger en standard skærmdriver, hvor selve den opløsning

ikke understøttes. I mit tilfælde kræver mit Samsung en opløsning på

1360x768.. HDMI..

Men kan bare ik finde den skærmdriver nogen steder, og PC billed ligner lort.

Så hvis nogen kan komme med en løsning, tror jeg vi er mange der er glade :-)

Mvh Thomas

Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 17:32

via HDMI vil jeg foreslå du kører 720p istedet for en decideret opløsning. Går ud fra i har forbundet det fra dvi-d til hdmi?!?

mit sharp har en funktion der hedder underscan som er nødvendig via hdmi da pc billedet ellers vil gå ud over kanten...ved ikke om samsung har en tilsvarende.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 18:05

Det er kun FullHD skærme som har mulighed for at vælge underscan og få billede fra kant til kant - ikke skærme med opløsning 1366x768

FullHD skærme har det fordi de netop har en opløsning på 1920x1080 der benyttes både i A/V verdenen (som 1080i/p) og i PC-verdenen.

#WooPes og Funken

Det handler ikke om drivere og man kan ikke inputte opløsninger som 1360x768 over HDMI og få billedet til at passe på jeres skærme

Jeres skærme er ikke PC-skærme, det er TV, en A/V enhed (audio/video) - og jeres mediacentre er ikke PC'er længere når de skal bruges på den måde men A/V enheder ligesom en dvd-afspiller. HDMI indgangen er ligeledes ikke en PC indgang, det er en A/V indgang der kun benytter 720p eller 1080i/p.  

Der er nogle basale forskelle mellem A/V verdenen og PC-verdenen, en af dem er at man ikke benytter samme opløsninger, i A/V verdenen bruger man opløsningerne 720p (1280x720) eller 1080i/p (1920x1080) over HDMI og i A/V verdenen er der som udgangspunkt overscan på A/V indgange for at man ikke skal se diverse trackingstøj og texttv informationslinier osv. fra normale A/V enheder. Det betyder at nogle få procent af billedet er udenfor den synlige skærmareal, således også jeres pc-desktop når i tilslutter en PC.

Vil i have kant til kant og benytte samme opløsning som skærmen skal i køre over VGA som er en desideret PC-tilslutning, på alle Samsungs skærme er en god VGA indgang som kan køre 1360x768 eller 1366x768 - altså samme opløsning som panelet - bruger i den får i kant til kant billede og 1:1 pixelmapping som man kalder det.

Hvis i vil bruge HDMI hedder det 720p (1280x720) og enten lever man så med den overscan (som skal være der) eller også benytter man et værktøj  i grafikkortdriverne til at justere for overscan - det er lidt forskelligt hvordan afhængig af hvilket grafikkort man benytter.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu