|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() Sendt: 28-Juni-2007 kl. 16:02 |
..og hvad mener jeg så med det?? Jo mit HTPC brug er ikke helt som I andres af hvad jeg kan læse mig frem til og jeg står derfor lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge til min fremtidige "rigtige" HTPC. Den skal være: 100% lydsvag, så heatpipe teknologi og passiv køling er et must. DVD drev, ikke optager nødvendigvis. Lydsvagt. Ingen tuner. Nvidia grafikkort. Fjernbetjening. Vista MCE. HDMI/DVI ud Optisk/Coax ud. Intel Core 2 Duo 43cm's kabinet, alternativt et almindeligt der gemmes væk. Jeg har en WD 500Gb harddisk som skal bruges. Mine krav kan måske virke lidt mærkelige for nogen af jer, men der er en dybere mening bag hvert enkelt af dem :) Og så er det nu jeg er lost.. Jeg forestiller mig en 2,13GHz med 1GB RAM, måske 2GB senere hen. Det spiller perfekt med det HD jeg har smidt efter min nuværende løsning pt. Hvilket bundkort skal jeg vælge? Hvilket kabinet, kan jeg bruge mit aldrende HX45 fra Aopen? Hvilken PSU, hvilken remote? Osv... den skal bruges udelukkende til filmafspilning, DVD og HD samt musik. Intet TV kigning, ingen optagelse osv. Hvilke dele bør jeg kigge på? Redigeret af MartinJohansen - 28-Juni-2007 kl. 16:03 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Se denne opsætning af min HTPC. Der er vist kun bundkort/CPU til forskel. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24510& KW=min+lydl%F8se Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Det ser godt ud! Er din brænder lydsvag ved brug? Gider man bruge den til DVD film fx.? |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg syntes ikke de krav du sætter op er det mindste mærkelige, som du skriver. Det ser da meget fornuftigt ud. Men en optage funktion via et godt TV kort, fx et DVB-T kort er godt nok ikke dårligt. Det kan man have meget glæde af. Men man har måske en HDD Recorder og så syntes behovet jo minder. Kvaliteten fra et DVB-T kort er virkelig godt, i top faktisk, det kan en recorder med analog modtagelse ikke hamle op med.
Du kan lige nu få dig et Asus 8600GT silent kort for 817kr, det er meget billigt. Var det ikke PRC data? Det har DVI dual link med HDCP. Man bruger blot et HDMI/DVI kabel. Og det har hardware understøttelse i forbindelse med HD, fx Blu-Ray og HD-DVD. Du må ikke nøjes med noget mindre. Det er ikke så let at lave køling med heatpipe, selv om man kan. Det skal jo helst lykkes. Men der er jo også blæsere der er særdeles lydsvage, du kan få nogle der er helt nede på 7 db. En stue har en baggrundsstøj på 25db. Og 3db er en halvering. Der er ikke rigtig nogen forskel lydmæssigt på spdif og optisk ud. Spdif findes på alle bundkort med indbygget lyd, tror jeg. Så syntes jeg også nok du skulle unde dig selv et rigtigt HTPC kabinet. Selv den bedste HTPC i et almindeligt PC kabinet er svær at lancere som en HTPC. Når du nu virkelig har besluttet dig for noget bedre, er måden det færdige resultat tager sig ud på for øjet vigtig, ikke? Situationen: "Nu skal du se min HTPC!" skal tage sig rigtig ud uden forklaringer. Du har besøgt min side om HTPC? Der kan du se et afsnit om kabinetter. Og måske også finde svar på mange andre ting. (link nederst) For der er jo godt nok mange kroge man lige syntes man mangler i forståelsen, når man går i gang. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Ja, den er meget lydsvag. Den er dog ca. 2 år gammel og kan sikkert ikke købes længere, men der findes tonsvis af lydsvage og billige brændere. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
![]() |
Flemming: Du skulle vel ikke kende nogen som er lydsvage? Jeg synes tit, at det som de i en test kalder lydsvagt ikke helt er det samme som jeg kalder lydsvagt. Ken: Det jeg mener med "mærkeligt" omkring min løsning er, at der netop ikke skal tunerkort i. Jeg har siden 1999 ikke haft en optageløsning og jeg har ikke savnet den. Så derfor fravælger jeg denne løsning og en anden grund er også, at jeg ikke har læst om nogen endnu der ikke har problemer med det ene eller det andet i forbindelse med drivere, undertekster, kanalmodtagelse, signalkvalitet osv.. Det hele med tunerkort i computeren virker meget buggy. Asuskortet er skrevet på listen. Det lyder som en kompetent mulighed. Grunden til, at jeg ønsker heatpipe/passiv er, at jeg i min Medion maskine har en enkelt blæser og resten af passiv/heatpipe. Det funker perfekt og det eneste der støjer er idle-støj fra harddisk og den er næsten ikke-eksisterende. Jo færre blæser jo bedre og jeg er villig til, at ofre ekstra for, at få netop dette resultat. Hvis jeg vælger et rigtigt HTPC kabinet så skal det være superflot så det passer godt ind i "reolen". Vælger jeg et almindeligt kabinet så skal det bare pakkes væk :-) Foretrækker et rigtigt HTPC kabinet, men prisen skal også hænge sammen med hvad jeg får. Jeg besøger lige din side igen. Jeg har kigget på den for lang tid siden, men kiggede ikke efter noget specielt. Det gør jeg derimod nu. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg kan sagtes forstå dine overvejelser, det er jo altid list individuelt hvad men skal have af løsninger.
Vil dog lige forsvare TV kort. Du har ret i at mange har problemer af den type du selv nævner. På den anden side hører du heller ikke meget til de der er tilfredse, det er først ved problemer at nogen melder sig med et spørgsmål. En løsning der bare virker uden problemer er et DVB-T kort. Har selv et Hauppauge Nova-T. Man kan ikke tage så mange kanaler, kun de almindelige danske, men der er jo alligevel et stort udbud afhængig af hvad man har af interesser . Hvis man ikke bor det helt forkerte sted er det let at hente signalet ned. Og bruger man programmet DVBviewer (110kr), der er enkelt og let, har man undertekster. Og der er EPG, hvor man blot vælger programmet man vil optage ved et enkelt tryk. Og resultatet er flot. Men det er da ikke noget man behøver. Man kan da bygge uden. Skulle man så alligevel vælge et kort, skal man undgå de dårlige løsninger, så virker det da bare. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er rart, at høre det bare virker. Så er vi ved næste hurdle.. jeg synes det er en stor begræsning, at måtte begrænse sig til DR1+2 og TV2 via DVB-T. Jeg har en pallebol ved siden af og har det lidt sådan - enten skal jeg have alle kanaler på min HTPC eller også skal jeg ingen have. Dog kan jeg jo bygge således, at jeg senere kan smide et i hvis jeg får ønsket/behovet. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Fortsætter lige Ken-T forslag... Hvis du investerer i DVBviewer og DVB-T så kan man sætte et yderlig et TV-kort i HTPC-en, det skal være et DVB-S-kort ( med ca-interface og CAM hvis man ønsker kodet kanaler). Det virker som en samlet løsning, alle kanaler er samlet på HTPC-en. Det hele er digitalt, let at optage via EPG, EPG-data hentes lige som ved DVB-T direkte ( fra sattelliten). Det ikke nødvendigt som ved DVB-C (kabel) at hente EPG-data fra nettet. DVB-S løsningen er let at installere for canal digital, her kan man købe et conax cam. Til Viasat er det mere besværlig, her er man nødsaget til selv at opprogrammere et CAM-modul. Jeg synes det er lettere at organisere og udvælge alle de kanaler man modtager via sattellit (omkring 1000 kanler på 19,2 øst f.eks.) med et HTPC-system. Brugerinterfacet på en sat-modtager er for besværlig med den mængde kanaler. Redigeret af avh - 28-Juni-2007 kl. 23:11 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo, de fleste vil have alle kanaler, det er der ikke noget at sige til. Det er da klart. Men i dit tilfælde , hvor du faktisk slet ikke har et kort fordi du ikke gider rode med vanskeligheder, så kunne det jo godt betyde en stor forskel. Hvis man checker en EPG programoversigt hvor der er en beskrivelse til hvert program, er det vanskelig ikke at se 1 eller flere programmer hver dag, man godt kunne bruge. Det giver også stor frihed, så man ikke er så afhængig lige af TV avisen fx, på et bestemt klokkeslet. Der kan optages 3 programmer på 1 gang med DVB-T uden besvær skulle man ønske det. Altså et fra DR1, næste fra DR2 og tredie fra TV2, samtidigt. (imponerende! :) men det virker faktisk) Og man kan få en beskrivelse af hvert program sammen med optagelsen, hvis man skulle have glemt de nærmere detaljer senere. (Ren reklame for DVB-T) ![]() Nå, men sådan kan man jo så meget, man kan også lade være. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har netop Canal Digital og hvis det hele kan virke problemfrit med et kort i HTPC'en til denne udbyder så er det værd, at overveje.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Det kan man kun inde for samme MUX, ligesom på DVB-C og DVB-S. Så snart der kommer flere kanaler på andre MUX, så dutter dette ikke mellem MUXéne. Bare lige en detalje jeg synes skulle med, inden du begiver dig for langt ind i reklamebranchen
Redigeret af Kandersen - 29-Juni-2007 kl. 18:55 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |