recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows, DVB-C og undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWindows, DVB-C og undertekster

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndersBang Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Windows, DVB-C og undertekster
    Sendt: 27-Juni-2007 kl. 09:26

Halløj,

Overvejer at købe et DVB-C kort til min WinMCE maskine (har pt. et Hauppauge 500-kort). Jeg kan se, at der pågår en diskussion om, at hverken WinMCE eller VistaMCE understøtter DVB-undertekster. Hvad skal jeg forvente i denne sammenhæng?

Er i øvrigt også meget interesseret i andre oplevelser omkring DVB-C kort og WinMCE / VistaMCE samt anbefalinger til kort.

Mvh

Anders

Til top
Holm0n Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-December-2004
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 09:46
Jeg kan ikke selv hjælpe, da jeg ikke har leget med det endnu, men jeg spurgte efter anbefalinger på mit antennelaugs forum og fik følgende svar...det er et par dage siden.

Citér Det er nu ved at være et stykke tid siden jeg sidst tjekkede, så det kan være min information er forældet......

Jeg mener ikke at have set dual DVB-C tunerkort. Så du må i stedet købe 2 identiske. Sidst jeg kiggede var fandtes der kun 3 forskellige kort på markedet.

Terratec Cinergy 1200 DVB-C
TwinhanDTV Cab-CI ( 2033 Mantis )
... og så lavede TechniSat et magen til Terratec.

Alle har Vista drivere. Jeg ved dog ikke hvor modne de er. Jeg vil mene at du kommer til at få problemer med DVB underteksterne fra de danske kanaler, da Vista Media center ikke understøtter disse.

Selv har jeg et Terratec, men ville nok have valgt Twinhan, hvis jeg skulle købe idag. Jeg har ikke haft nogen problemer med det.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af AndersBang AndersBang skrev:

Halløj,

Overvejer at købe et DVB-C kort til min WinMCE maskine (har pt. et Hauppauge 500-kort). Jeg kan se, at der pågår en diskussion om, at hverken WinMCE eller VistaMCE understøtter DVB-undertekster. Hvad skal jeg forvente i denne sammenhæng?

Er i øvrigt også meget interesseret i andre oplevelser omkring DVB-C kort og WinMCE / VistaMCE samt anbefalinger til kort.

Mvh

Anders

Hverken MCE eller VMCE kan dekode DVB undertekster. Så de kanaler som ikke har hardcodet undertekster, der vil det ikke være muligt.

Vælger du andet software en MCE, så kan eksempelvis DVBviewer sagtens dekode undertekster.

Læs evt. min anmeldelse af FloppyDTV her:

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hverken MCE eller VMCE kan dekode DVB undertekster. Så de kanaler som ikke har hardcodet undertekster, der vil det ikke være muligt.

Vælger du andet software en MCE, så kan eksempelvis DVBviewer sagtens dekode undertekster.

Læs evt. min anmeldelse af FloppyDTV her:

Så det er altså et software-issue på MCE/VMCE og kan nogen sige noget velbegrundet om, hvorvidt vi kan forvente et fix til det?

Jeg har også set nogle steder, at det var fordi nogle nordiske lande sendte undertekster på en måde, som lå udenfor DVB-standarden, men det er måske en and...?

Hvad med TTV, vil det virke på hhv. MCE og VMCE?

/Anders

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 11:11

Så det er altså et software-issue på MCE/VMCE og kan nogen sige noget velbegrundet om, hvorvidt vi kan forvente et fix til det?

Det sidste jeg har er fra januar engang, hvor Microsoft eftersigende skulle være i gang med at finde en løsning.

Jeg har også set nogle steder, at det var fordi nogle nordiske lande sendte undertekster på en måde, som lå udenfor DVB-standarden, men det er måske en and...?

Det er både rigtig og forkert.
Det skyldes at der findes flere forskellige former for undertekster. Man kan hardcode det ind i filmen/udsendelsen, man kan sende det som TTV, eller man kan sende det sideløbende (i samme stream) som film/udsendelsen. Der findes vistnok også en 4. mulighed, men jeg kan ikke huske den.

Ikke med DVB-C. For så ville man i mange tilfælde kunne bruge det som undertekst, jf. ovenstående.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 11:43

Ikke med DVB-C. For så ville man i mange tilfælde kunne bruge det som undertekst, jf. ovenstående.

Jeg tænkte nu på TTV i al almindelighed - ikke bare undertekster via TTV.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 11:52

Jamen, TTV virker ikke med VistaMCE eller XpMCE på DVB-C.

Det som jeg mener er, at hvis det virkede, så ville man have kunnet få tekster på den måde (på nogle af kanaler). Men fordi TTV via DVB-C ikke virker i MCE, så kan man altså hverken få tekster eller se TTV.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2007 kl. 12:01

Jamen, TTV virker ikke med VistaMCE eller XpMCE på DVB-C.

Det som jeg mener er, at hvis det virkede, så ville man have kunnet få tekster på den måde (på nogle af kanaler). Men fordi TTV via DVB-C ikke virker i MCE, så kan man altså hverken få tekster eller se TTV.

Ach so...

Er det så også et software-issue, hvor et fix er under udarbejdelse?

Redigeret af AndersBang - 27-Juni-2007 kl. 12:02
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 14:37

Det tror jeg kun Microsoft kan udtale sig om. Jeg hørte som sagt kun rygter for nogle måneder siden, og har ikke gidet følge op på det, da dels Microsoft efter min mening ikke er specielt effektive til at informerer om ting som disse, og dernæst har jeg efterhånden droppe MCE helt hvad angår tv.

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 15:05
Det skulle komme en stor opdatering af VistaMCE, den er kommer i test på microsoft connect.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2007 kl. 12:13

Over et år efter jeg først hørte rygterne.
Lad mig sige det ganske kort - Det er useriøst af MS, og jeg vil tro at langt de fleste har fundet andre alternativer inden de får nosset sig færdig med en løsning der er brugbar. Til den tid hedder det vel ikke engang Vista mere.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu