|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
doktor1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 22-Juni-2007 kl. 07:54 |
Hey!
nu har jeg fået lidt hjælp i en tråd tidligere ang. surround receiver, men nu opretter jeg lige en tråd selv ![]() nu har jeg fundet frem til 5 forskellige receiver, men hvilken af dem skal man vælge?? Onkyo TX-SR605E (pris ca. 4400 kr)
forudsætning:det hele kommer til at foregå inde på mit værelse som ca. er 11 m2 og receiveren kommer til at spille sammen med kht mk II højtalere mine krav er nogenlunde: den skal være "fremtidssikret", eller jeg skal i hvert fald have fladskærm og harddisk optager på et tidspunkt, så kabel tilslutningerne skal i hvert fald være i orden. den ska kunne spille op til dans når man holder fester, men vigtigst af alt er jo lyden når jeg ser film, så det må være det som står højst på listen Tak på forhånd. |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
måske det var relevant at vide hvilke højtalere du havde planer om at tilslutte.. og hvormange.. sådan du får dimensioneret tingene så de effektmæssigt passer sammen. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
doktor1 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Status: Offline Point: 12 |
![]() |
skrev nu også hvilke højtalere receiveren sku tilsluttes til, men det er kef kht mk II og det bliver i første omgang 5.1 system (men kan sagtens blive udvidet i fremtiden)
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Ja det første man bliver blind på er jo øjnene Skal det være nyt? Feks Denons nye serie adskille sig feks kun fra den gamle ved at den har hdmi indgange, hvor den sammelignet med de gamle rent lydmæssigt har samme kræfter og lyd at byde på. Jeg har selv en Denon avr 3805 som jeg er vældigt tilfreds med.. den forstår virkeligt at holde kanalerne adskilt.. og får du senere en denon dvd afspiller som bestemt også er de gode kan du køre denonlink på lyden som bestemt er en god måde at få lyden over i sin forstærker kvalitetsmæssigt. Jeg så på dba.dk at der var en til salg for 6500,- kr måske man kunne handle af så man kommer tættere dit budget... for der mener jeg fatisk du får en meget avanceret forstærker som også har effekt til at kunne trække noget. du kan se en anmeldelse af den her Jeg kender deværre ikke de andre til at kunne udtale mig om dem.. men syntes du skulle have dether input alligevel. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
claus64 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
![]() |
Jeg vil blot nævne at du skal sørge for en masse HDMI indgange og en enkelt udgang. På den måde vil du fremover kunne bruge din forstærker/receiver som "input-vælger". Altså et kabel fra Recieveren til TV og alle andre enheder går så direkte ind i receiveren :)
VH Claus |
|
![]() |
|
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
Som skrevet i den tidligere tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24047& PN=0&TPN=5 så mener jeg - selvfølgelig Du får, teknisk set, en receiver der er ny og fungerer som en lyd og billed switch. Og den kan sagtens trække kef højttalerne. |
|
![]() |
|
![]() |
det er sgu svært at vælge med alle de muligheder
![]() men p.t. er jeg mest forelsket i den helt nye model fra onkyo som også eftersigende sku være en rigtig god receiver ![]() |
|
![]() |
|
nitrotg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1368 |
![]() |
Den havde jeg helt sikkert også valgt.. Understøtter jo også de nye DTS-HD formater så du er lidt længere fremtidssikret.. den kommer helt sikkert op på min reol når der er sparet nok sammen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |