recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP til valget af surround receiveren!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHJÆLP til valget af surround receiveren!!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
doktor1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Juni-2007
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP til valget af surround receiveren!!
    Sendt: 22-Juni-2007 kl. 07:54
Hey!

nu har jeg fået lidt hjælp i en tråd tidligere ang. surround receiver, men nu opretter jeg lige en tråd selv

nu har jeg fundet frem til 5 forskellige receiver, men hvilken af dem skal man vælge??

Onkyo TX-SR605E (pris ca. 4400 kr)

JVC D411 (pris ca. 3400 kr)

Panasonic SA-XR700 (5000 kr)

Yamaha RX-V659 (pris 3500 kr)

Yamaha RX-V661 (pris 3500 kr)

forudsætning:det hele kommer til at foregå inde på mit værelse som ca. er 11 m2 og receiveren kommer til at spille sammen med kht mk II højtalere

mine krav er nogenlunde: den skal være "fremtidssikret", eller jeg skal i hvert fald have fladskærm og harddisk optager på et tidspunkt, så kabel tilslutningerne skal i hvert fald være i orden. den ska kunne spille op til dans når man holder fester, men vigtigst af alt er jo lyden når jeg ser film, så det må være det som står højst på listen

Tak på forhånd.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af doktor1 doktor1 skrev:

Hey!

nu har jeg fået lidt hjælp i en tråd tidligere ang. surround receiver, men nu opretter jeg lige en tråd selv

nu har jeg fundet frem til 5 forskellige receiver, men hvilken af dem skal man vælge??

Onkyo TX-SR605E (pris ca. 4400 kr)

JVC D411 (pris ca. 3400 kr)

Panasonic SA-XR700 (5000 kr)

Yamaha RX-V659 (pris 3500 kr)

Yamaha RX-V661 (pris 3500 kr)

forudsætning:det hele kommer til at foregå inde på mit værelse som ca. er 11 m2 og receiveren kommer til at spille sammen med kht mk II højtalere

mine krav er nogenlunde: den skal være "fremtidssikret", eller jeg skal i hvert fald have fladskærm og harddisk optager på et tidspunkt, så kabel tilslutningerne skal i hvert fald være i orden. den ska kunne spille op til dans når man holder fester, men vigtigst af alt er jo lyden når jeg ser film, så det må være det som står højst på listen

Tak på forhånd.

måske det var relevant at vide hvilke højtalere du havde planer om at tilslutte.. og hvormange.. sådan du får dimensioneret tingene så de effektmæssigt passer sammen.

Mvh

René
Til top
doktor1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 12:12
skrev nu også hvilke højtalere receiveren sku tilsluttes til, men det er kef kht mk II og det bliver i første omgang 5.1 system (men kan sagtens blive udvidet i fremtiden)
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 12:30

skrev nu også hvilke højtalere receiveren sku tilsluttes til, men det er kef kht mk II og det bliver i første omgang 5.1 system (men kan sagtens blive udvidet i fremtiden)

Ja det første man bliver blind på er jo øjnene

Skal det være nyt?

Feks Denons nye serie adskille sig feks kun fra den gamle ved at den har hdmi indgange, hvor den sammelignet med de gamle rent lydmæssigt har samme kræfter og lyd at byde på.

Jeg har selv en Denon avr 3805 som jeg er vældigt tilfreds med.. den forstår virkeligt at holde kanalerne adskilt.. og får du senere en denon dvd afspiller som bestemt også er de gode kan du køre denonlink på lyden som bestemt er en god måde at få lyden over i sin forstærker kvalitetsmæssigt.

Jeg så på dba.dk at der var en til salg for 6500,- kr måske man kunne handle af så man kommer tættere dit budget... for der mener jeg fatisk du får en meget avanceret forstærker som også har effekt til at kunne trække noget. du kan se en anmeldelse af den her

Jeg kender deværre ikke de andre til at kunne udtale mig om dem.. men syntes du skulle have dether input alligevel.

Mvh

René
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 14:02

Jeg vil blot nævne at du skal sørge for en masse HDMI indgange og en enkelt udgang. På den måde vil du fremover kunne bruge din forstærker/receiver som "input-vælger". Altså et kabel fra Recieveren til TV og alle andre enheder går så direkte ind i receiveren :)

VH Claus

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 14:09

Som skrevet i den tidligere tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24047& PN=0&TPN=5 så mener jeg - selvfølgelig  - at du skal vælge JVCen.

Du får, teknisk set, en receiver der er ny og fungerer som en lyd og billed switch. Og den kan sagtens trække kef højttalerne. 

Til top
doktor1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 17:10
det er sgu svært at vælge med alle de muligheder

men p.t. er jeg mest forelsket i den helt nye model fra onkyo som også eftersigende sku være en rigtig god receiver
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2007 kl. 17:25

det er sgu svært at vælge med alle de muligheder

men p.t. er jeg mest forelsket i den helt nye model fra onkyo som også eftersigende sku være en rigtig god receiver

Den havde jeg helt sikkert også valgt..

Understøtter jo også de nye DTS-HD formater så du er lidt længere fremtidssikret..

den kommer helt sikkert op på min reol når der er sparet nok sammen 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu