recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Titel OG Kunstner i MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTitel OG Kunstner i MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mlarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: Titel OG Kunstner i MCE
    Sendt: 20-Juni-2007 kl. 19:09

Hej

Jeg har en del opsamlingscd'er (Absolute Music, Now Music, Dance Chart osv.) men når man går ind på den enkelte cd, så står der kun titlen på sangen, ikke kunstneren og det ville jo være at foretrække når nu der er forskellige kunstnere på skiven. Kunstneren er kodet ind i filerne, for hvis jeg vælger "rediger oplysninger" på nummeret så står kunstneren derinde, bare ikke i albumsoversigten som er det jeg ønsker.

Samtidig hvis man vælger at sortere i kunstnere og man vælger fx. Robbie Williams, så vil et enkelt nummer på en opsamlingscd ikke komme med i oversigten, kun dér hvor RW står som kunstner på en hel cd og ikke ved en kunstner der står diverse på (da der er flere kunstnere på en opsamlingscd)

Er der nogen som ved hvordan man kan løse mine problemer med:

1. Få kunstnernavn med på albumsoversigten på en opsamlingscd.
2. Få opsamlingscd'er med når der sorteres på en specifik kunstner hvis der bare er et enkelt nummer med den pågældende kunstner.

Håber nogen kan hjælpe...

Til top
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2007 kl. 11:24
Det kommer lidt an på hvordan du vil organisere din musik.
Jeg bruger altid "VA" for Various Artists i feltet 'Band' (aka 'Album Artist') i min mp3 tags. Du har mulighed for at angive en kunstner for hver enkelt sang i 'Artist' mp3 tag feltet.

Jeg mener det samme er tilfældet med iTunes, mht 'Album Artist' vs. 'Artist'. iTunes har derudover et felt der giver mulighed for at markere et album som 'Compilation'/opsamling.

Så vidt jeg ved bruger Windows Media Player og MCE Music 'Album Artist' i din 'Kunster' oversigt. Jeg er ikke sikker på om 'Søg' checker 'Artist' feltet i hver enkelt sang, men det skulle man da tro.

Jeg kan anbefale mp3tag fra http://www.mp3tag.de/en/ til at styrer din tags.

- Chr
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu