|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() Sendt: 15-Februar-2006 kl. 13:20 |
Hej alle.. Ville egenligt gerne have lidt hjælp til hvad der anbefales at købe ind til det mediacenter jeg skal bygge. Alt er på plads undtagen TV-Tuneren.. Jeg har ViaSat via Nokia 9802S og vil gerne trække dette signal ind i MCE. Hvilket stykke hardware bruger i andre, har kigget på hauppauge 150, er der nogen fordel i at vælge en dual tuner når man bare trækker satellit signalet ind i mce ? Mener at have læst mig til at man ikke kan mixe signaler, både satellit og vhf/uhf, dette ER korrekt ikke ? Kan man få EPG til at virke på MCE med satellit signal ? Hvordan tilslutter man dekoderen til MCE, mener selv det skal være gennem RF kablet. Vælger man så en kanal på MCE, hvor man så ser satellit kanalerne igennem ? Eller er jeg helt forkert på den ??? \Lars |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Hauppauge 150 er et analogt kort, der ikke kan modtage digitale signaler. Hauppauge Nexus-S og Nova-S er digitale modtagere. Begge kræver et CA modul (ca 1000 kr.) for at modtage kodede kanaler. Jeg har selv Nexus-S modellen, iøvrigt til salg for kr. 1200, som er klart at foretrække, men heller ikke ligefrem billig. Flemming |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Så med dette Nexus-s og dette ca modul kan jeg helt kassere Nokia boksen ?
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
Ville det ikke være synd. Flemming |
|
![]() |
|
![]() |
Ok.. den fik jeg... Hvis jeg nu vælger at modtage det digitale signal som jeg plejer til min nokia og lade den omforme dette til analog. Kan jeg så ikke føre dette analoge signal til mce tv-tuneren (hvilken model) og så simpelthen tune ind på den kanal hvor nokia´en leverer det analoge signal til ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jo, det kan du, enten via antennekabel = dårligste billedkvalitet, eller via composite videokabel + audiokabel. Nokiaen har desværre ikke S-video udgang, som ville give den bedste billedkvalitet. Her kan du bruge hauppauge 150 kortet eller en af de andre analoge modeller. Har selv brugt denne løsning et par år inden jeg fik Nexus kortet. Flemming Redigeret af fltk |
|
![]() |
|
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
[/QUOTE] Ville det ikke være synd. [/QUOTE] Er det en løsning som virker, uden de store problem? Hvad ville være det bedste køb? Har selv en Nokia MediaMaster 220s |
|
![]() |
|
![]() |
Ville det ikke være synd. [/QUOTE] Er det en løsning som virker, uden de store problem? Hvad ville være det bedste køb? Har selv en Nokia MediaMaster 220s [/QUOTE] Ja, det er en løsning der virker, men hvis du kender lidt til Dragon cam ved du sikkert også, at man INTET kan modtage med det i "rå" tilstand. Det er dog problemløst at få det loadet, men det kræver et kvarters forarbejde. Hvad mener du med det bedste køb? Iblandt hvilke alternativer? Flemming |
|
![]() |
|
popsi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Oktober-2005 Status: Offline Point: 144 |
![]() |
Jeg kender overhovedet ikke til noget inden for nævnte løsningsmodel, derfor jeg spøger.... Syntes bare iden om at fjerne sat-boksen og kun køre fra media-centeret virker ret tiltalenden. Hvis så jeg kunne lokke dig til at fortælle mig hvilke forskellige komponenter, som er godt at købe, ville det spare lidt tid. Du har jo prøvet, derfor ved du lidt mere om det end jeg.... |
|
![]() |
|
![]() |
OK Med et Hauppauge Nexus-S kort kan du modtage og optage digitalt TV i Mpeg2 format på din PC. Optagelserne kan umiddelbart redigeres og brændes over på DVD. Hvis du også vil have betalingsTV skal du som tidligere nævnt også bruge et CI interface, CA. 6-800 kr. (også fra Hauppauge) samt et passende CA modul, ca. 600-1000 kr. alt efter model. Her anbefaler jeg et Dragon eller T-Rex modul, da disse kan klare alle kodningstandarder, incl. NDS Videoguard, som Viasat bruger. Modulet skal dog loades inden det bruges første gang. Til dette skal du bruge en brænder, og et specialt loaderkort. Hvis du ikke er interesseret i Viasat, men Canal Digital, kan du nøjes med at købe et Conax CA modul, som ikke kræver nogen loadning, men kan bruges med det samme. Begge løsninger kræver desuden et originalt abonnementskort. Som du kan se ikke nogen helt billig løsning. Flemming
Redigeret af fltk |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Og for lige at gentage: Satbox med MCE = Ingen TV2
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Hvis vi nu går udfra at det kommer til at dreje sig om et nyt abonnement, hvad så med parinng mellem kort og godkendt satbox,som de 2 selskaber nu forlanger, kan Dragon-cam ordne det?
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |