recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blockbuster vælger Blu-ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBlockbuster vælger Blu-ray

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Emne: Blockbuster vælger Blu-ray
    Sendt: 18-Juni-2007 kl. 05:10

Det er så blevet officielt at Blockbuster vælger Blu-ray fremfor HD-DVD..
http://www.elpasotimes.com/entertainment/ci_6164939

Må indrømme at jeg er begyndt at tvivle mere og mere på HD-DVD, på trods af jeg selv har invessteret i HD-DVD afspiller, sys i hvert fald det ser ud somom de får det sværre og sværre.
Det svinder i hvert fald ud i de store firmaer som kan støtte op om HD-DVD efterhånden?

Hva tror i det kommer til at betyde for formatkrigen?
Mange nyhedsider har allerede givet nyheden om Blockbuster overskrifter som "Blu-ray won the war", Det sys jeg er en smule voldsomt...

Redigeret af hyldig87 - 18-Juni-2007 kl. 05:14
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 08:23
Jeg kan ikke helt lade være med at spekulere på, om der ikke ligger en veltilrettelagt strategi bag sådanne bombastiske udmeldinger i blu-ray formatets favør? Om tanken mon i virkeligheden er den, at sådanne skræmmende overskrifter sikkert kunne få førstegangs-køberene til at vælge HD-DVD formatet fra, og dermed på sigt tippe vægtskålen i blu-ray's favør?

Jeg har selv investeret i begge formater - bare for at være på den sikre side. Hvad angår billede- eller lydkvalitet, mener jeg dog ikke at blu-ray er væsentligt bedre end HD-DVD. Den eneste indlysende fordel jeg ser i blu-ray formatet, er den større lagerkapacitet på disken. Ikke andet.

Redigeret af musicus - 18-Juni-2007 kl. 08:28
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 08:42
http://blockbuster.mediaroom.com/index.php?s=press_releases& amp; amp;item=727

Deres egen udmelding.

Btw. er kapacitet ikke en meget, meget vigtig faktor når man skal presse god kvalitet ned på en disc.

Redigeret af Mike S. - 18-Juni-2007 kl. 08:43
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 08:49

found that consumers were choosing Blu-ray titles more than 70 percent of the time.

"The consumers are sending us a message. I can't ignore what I'm seeing," Matthew Smith, senior vice president

Underligt at fraskrive sig 30% på den måde...
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 09:34

HD-DVD har KUN et trumfkort tilbage nemlig UNIVERSAL

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

found that consumers were choosing Blu-ray titles more than 70 percent of the time.

"The consumers are sending us a message. I can't ignore what I'm seeing," Matthew Smith, senior vice president

Det er det samme de har gjort da de droppede vhs selvom mange stadig havde dem. Tænk hvor meget ekstra plads de skulle bruge hvis de skulle tilbyde flere formater

Til top
Halsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Det er så blevet officielt at Blockbuster vælger Blu-ray fremfor HD-DVD..
http://www.elpasotimes.com/entertainment/ci_6164939

Må indrømme at jeg er begyndt at tvivle mere og mere på HD-DVD, på trods af jeg selv har invessteret i HD-DVD afspiller, sys i hvert fald det ser ud somom de får det sværre og sværre.
Det svinder i hvert fald ud i de store firmaer som kan støtte op om HD-DVD efterhånden?

Hva tror i det kommer til at betyde for formatkrigen?
Mange nyhedsider har allerede givet nyheden om Blockbuster overskrifter som "Blu-ray won the war", Det sys jeg er en smule voldsomt...

Hej hyldig87,

Jeg må også indrømme at jeg begynder at tvivle på HD-DVD formatets overlevelse på langt sigt. Jeg har også investeret i en Tosh HD-DVD afspiller  simpelthen fordi XE1'eren er langt bedre end de tilsvarende Blu-Ray afspillere på markedet lige nu (PS3 er ikke medregnet, da den larmer for meget  til at være afspiller desværre ). Jeg er meget tilfreds med Tosh'en og har ikke fortrudt mit køb. Jeg er ikke fanboy af nogen af formaterne men vil gerne opleve HD nu  uden larm! Hvad Blockbuster har besluttet sig for medvirker formodentlig til at Hr. Og Fru Danmark på langt sigt vælger Blu-Ray.

/Halsted    

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 10:33

Tja... jeg har som flere andre også investeret i afspillere for begge formater. Mit hjerte ligger (hvis man kan bruge det til noget) helt klart hos HD. Det skyldes, at formatet stort set var implementeret fra begyndelsen. Og hermed mener jeg at formatet var på plads, og hovedparten af funktionaliteterne. Og ikke mindst, nogle fremragende afspillere.

Blu Ray mafiaen kom ud med nogle mere eller mindre færdige løsninger, og de endelige funktionaliteter kommer først på banen senere på året. Det betyder reelt, at vi der nu har investeret i Blu Ray afspillere meget snart står med nogle - næsten stærkt forældede afspillere 

Redigeret af Hother - 18-Juni-2007 kl. 10:33
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 10:38

Blockbuster fraskriver sig ikke HD DVD, de vil fortsat tilbyde HD DVD i postordre salg, såvel herhjemme som i USA.

Problemet er også at kunderne har svært ved at forstå forskellen på HD DVD og Blu-ray Disc. Da jeg fornyligt besøgte en række Blockbuster butikker i København var der en ekspedient der ikke vidste hvad en Blu-ray film var, men han kunne vise mig hvor PS3 filmene stod, og se hvis personalet ikke ved hvad de har i butikken, så kan de jo heller ikke hjælpe kunderne.

Personmligt håber jeg da at HD DVD vil overleve og komme i butikkerne, men lige nu er salgstallene for både Blu-ray og HD DVD så små at mange butikker ikke vil give dem hyldeplads.

/MichaelS

mvh MichaelS
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 10:48

Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Om tanken mon i virkeligheden er den, at sådanne skræmmende overskrifter sikkert kunne få førstegangs-køberene til at vælge HD-DVD formatet fra, og dermed på sigt tippe vægtskålen i blu-ray's favør?

Det er helt klart en detalje der er med i deres strategi. Så det tror jeg roligt du kan regne med.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 10:50

Jeg synes da ikke de fraskriver dem. Derimod konstaterer de, at det er deres erfaring med forholdet imellem formaterne.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2007 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af MichaelS MichaelS skrev:

Problemet er også at kunderne har svært ved at forstå forskellen på HD DVD og Blu-ray Disc. Da jeg fornyligt besøgte en række Blockbuster butikker i København var der en ekspedient der ikke vidste hvad en Blu-ray film var, men han kunne vise mig hvor PS3 filmene stod, og se hvis personalet ikke ved hvad de har i butikken, så kan de jo heller ikke hjælpe kunderne.

/MichaelS

Michael, det er Sony´s indflydelse på BluRay der er skyld i dette. Hvis du kigger efter på coverne, så står der rent faktisk PS3 på mange af demdem. Ikke at det dermed er smart at gøre det, men det er Sony der står bag en massiv markedskampange med deres PS3, og har derfor fået stemplet rigtig mange BD film som værende PS3 film i BD format.

Jeg tror det er for at få folks øjne op for, at Play Station ikke bare er en spilledåse mere, men nu også er blevet en filmafspiller (og en rigtig god en af slagsen).
Problemet er bare, at det ved folk godt, hvis de allerede har eller påtænker at investerer i en PS3. Jeg tror ikke Sony sælger så mange flere PS3ére ved at få stemplet filmene som PS3 film. Men snedigt er det ihvertfald af Sony, og koster garanteret kassen.

Folk der intet ved om BD og PS3, de vil opfatte disse film som være en PS3 film.

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu