|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
sarge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() Sendt: 15-Juni-2007 kl. 12:03 |
|
hej jeg har for nyligt bygget et mediacenter, og vil naturligvis også gerne sørge for at få det bedste billede med de bedste kabler. jeg har været inde og kigge på av connections, dog har jeg ikke så meget forstand på netop kabler, så det er svært at vælge. det jeg skal bruge er ca. 1 mtr. fra gfx til tv (philips 32 crt) s-video som er bedste indgang. samtidig skal jeg bruge 8-10 meter mellem tdc kabeltv og mediacentret. sidstnævnte løber i dag i en kabelbakke sammen med højttaler kabel. jeg har kig på flg.: http://avconnection.dk/?Cpage=PDetails&PNo=CT080-150& ;ML1=1 samt http://avconnection.dk/?PNo=CT600-1000&ML1=1&ML3=73& amp;ML4=6 vil dette give bedre billede? gerne kommenter eller giv alternative produkter. yderligere skal jeg dele signaler ved tdc dåsen til 2 tv, så et råd ang. hvilken splitter der er optimal vil være super. på forhånd tak Christian |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10583 |
![]() |
|
Bedre billede i forhold til hvad? Enhver billig helstøbt T-splitter giver et ganske udmærket resultat til at fordele antennesignalet mellem 2 TV. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
sarge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
|
jeg bruger i dag alm. kabel og splitter fra silvan. af billigeste skuffe. så er det bedre i forhold til dette? mit signal har i dag lidt striber henover skærmen/uro. spørg endelig hvis jeg ikke udtrykker mig klar. chr |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Du skal bruge sådan et kabel her:
Det kommer an på hvad indgang du bruger i dit mediacenter, (dit tvkort og dit lydkort). Jeg mente helt bestemt at clicktronic havde et scart -> composite inkl. lyd, men jeg kan ikke finde det på deres side. Alternativt kan du bruge den her adaptor til det formål: Så skal du bare have kabler der passer imellem adaptoren og dit mediacenter. F.eks dette til lyden: Og dette til billede: Men som nævnt, så findes der altså et færdigt kabel til dette.. Jeg kan bare ikke finde det på deres hjemmeside mere.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
hej Kandersen mange tak for din svar. jeg kører lyden fra bundkortet hvor det er integreret via alm. phono (tror jeg det hedder) til denon forstærker. jeg har i dag s-video (fra ati1900gt) til s-video i tvet, men vil gerne bruge scart, men der er billedet s/h. altså må jeg skulle bruge et s-video til s-video eller et s-video til scart, hvis man kan fixe problemet med s/h. der står noget på dit første link i vare teksten om dette: "Hvis du køber modellen med S-Video -> Composit konvertering (color-fix) vil der være inkluderet et adapter kabel i pakken, så det kan benyttes til alle TV med en scart indgang." kan du se hvilket kabel det så er? på forhånd tak christian |
||
![]() |
||
daddyd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
|
Dette kabel bruger jeg til at få farver på mit CRT-tv: http://avconnection.dk/?PNo=06-053&ML1=1&ML2=69 Jeg er dog ikke sikker på at det er den bedste løsning for dig. Det vil nok være bedst at holde formatet i f.eks. s-video, som der står i teksten ved siden af kablet. |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Når du nu i forvejen har benyttet S-Video kabel til en S-video indgang på dit tv, skal du blot blive ved med det efter min opfattelse, istedet for at støde ind i problemer med manglende farver.
Det kabel du først selv har foreslået er glimrende til det formål. Kablet fra clictronic er langt bedre end det du benytter i forvejen sikkert, så det er muligt at dine problemer med striber forsvinder. Clicktronic er et dobbelt skærmet kabel af rent kobber (OFC). Og det er også et godt antennekabel du først har set på. Jeg tror du nu kører med et kabel af billigste type, det dur faktisk ikke til 10 meter og kan også opsamle støj. Et antennekabel skal være dobbeltskærmet. Det med lyden er jo i orden, ikke? Så det er jo ikke et problem her, er det? Ja, nu har du jo nogle meninger at vælge imellem ![]() Ken_T |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Det skyldes enten forkerte scartkabel (der mangler en pin, kan ikke huske hvad pin det er) eller så er Scart indstillingerne muligvis forkert på dit tv.
Composite er een ledning med phono stik på. Og der bør du under alle omstændigheder ikke miste farverne. Men det er et temmelig ringere signal, så det vil jeg bestemt ikke anbefale. Composite er oftest markeret som en GUL farve, (hvor Rød/hvid er lyden (audio)).
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Glemte lige at det med s/h også kan skyldes, at det scart stik du har valgt på bagsiden af dit tv, det ikke kan køre RGB. Prøv at ryk den til et andet Scartstik.
|
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Kandersen:
Hvorfor vil du have Sarge til at bruge Scart ind, når der er en s-video indgang? Det forstår jeg ikke, et Scart er tungt og klodset i forhold til et s-video stik. Det samme gælder kablet i sig selv. Man skal ganske rigtig også have lydkabler, men de er der allerede forstår jeg. Har jeg ikke forstået situationen korrekt, når jeg opfatter at der er problemer med Scart som kun vil vise s/h. Og at det ikke er tilfældet med s-Video indgangen. Der skal bare bedre kabler til. ? Redigeret af Ken_T - 16-Juni-2007 kl. 16:43 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Som sådan er det ikke fordi jeg absolut vil have man til at vælge Scart, men det er oftest det der giver det bedste resultat, når/hvis det kan køre RGB eller Component.
|
||
![]() |
||
somebum ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2005 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Dit scart stik skal kunne køre s-video ellers bliver det S/H. RGB-scart er en smugle bedre ind s-video men da du starter med s-video får du ikke et bedre signal ved at køre det over i et RGB-scart. Kvalitet i faldende orden |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |