recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DISKRETE højttalere søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDISKRETE højttalere søges

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Maxxor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 10-Juni-2007
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: DISKRETE højttalere søges
    Sendt: 12-Juni-2007 kl. 17:24
Hejsa

Jeg skal skifte mit eksisterende surround setup ud med noget med en højere WAF.

Gallo Nucleus Micro virker oplagt - men subwooferen er meget stor. Gør det nogen alvorlig forskel at bytte den ud med fx Yamahas YSP subwoofer, som er noget mindre? Jeg er selvfølgelig klar over, at jo større enhed jo dybere lyd, men det tror jeg godt jeg kan leve med. Men er der andet, man skal tage højde for? Betyder det noget særligt, at de er designet til hinanden? Forstærkeren laver jo bare et cutoff ved en bestemt frekvens...  så det værste der kan ske er vel at satellitterne er designet til en frekvens og suben til en anden, hvorved en af dem kommer til at spille lidt flere eller færre frekvenser?

Jeg overvejer også Yamahas YSP lydprojektor, som godt nok er noget af en klods, men hvis det virker i lige præcis denne stue er det i det mindste kun én klods.

Er der andre små, vægmonterbare højttalersystemer, jeg skal undersøge?

På forhånd tak!
Max
Til top
Maxxor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 17:51
Hmm.. det gik stærkt med at blive lidt klogere - Philips HTS 9800W lyder som et ganske interessant bud. Dog har jeg en udmærket dvd-afspiller og forstærker, men højttalerne ser diskrete ud, kan vægmonteres og de trådløse baghøjttalere er selvfølgelig et væsentligt plus (en skam at det ikke er dem alle). Hvor godt er sættet? Er DVDen kodefri?

Edit: ja, ok - så blev jeg lige lidt klogere igen. Og i min situation er det lige meget, at baghøjttalerne er trådløse, når de så skal have strøm i stedet. Og klager over hylen i baghøjttalerne er heller ikke just en fordel.

Men jeg faldt over nogle andre bud - nogen der har erfaringer med:
Boses systemer
Harman Kardon HS100
Scandyna Micropod
B&W LM1

/Max

Redigeret af Maxxor - 12-Juni-2007 kl. 18:00
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 18:11
Ok, du tager hurtige fremskridt med hensyn til at blive klogere, jeg kan ikke følge med.

Men der var også lige en tråd her som måske kunne bruges

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24047& PN=1&TPN=1

Redigeret af Ken_T - 12-Juni-2007 kl. 18:13
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 20:36

Du kunne kigge lidt på Monitor Audio Radius serien:

http://www.monitoraudio.co.uk/range.php?range=4

De fåes i mange størrelser og i et utal af farver.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 20:55

Det åbenlyse vil være at anbefale mine egne - så det gør jeg.

Tannoy Arena. De kan fåes i flere farver, med og uden føder/beslag.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1078&zoneid=1

http://www.tannoy.com/ArenaOverview

Herhjemme har vi vide reoler og selvfølgelig arena i hvid, så det er ret diskret.

Casper

Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2006
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2007 kl. 21:59

Jeg har selv i længere tid ledt efter surroundsæt med høj WAF. Det endte med Anthony Gallo's Adiva Ti i hvide som de 5 surroundhøjttalere og en Anthony Gallo MPS 150 subwoofer og det lyder i mine øre rigtig godt, især deres størrelse taget i betragtning.

Fordelen ved MPS 150 subwooferen er at den kan deles over i to dele som kan placeres uafhængigt af hinanden, så den giver flere placeringsmuligheder. Desværre kan man ikke få sub'en i hvid som ellers ville sætte prikken over i'et.

En ting er dog sikkert - sættet har meget høj WAF.

Men det bedste er nok at finde et sted hvor du kan se højttalerne og selv kan lytte dig frem til om lyden er til at "leve" med.

Kristian

Redigeret af Wilsky - 12-Juni-2007 kl. 22:00
Til top
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 09:37

Hvad med en B&W PV1 sub? Den lyder jo superb og er super flot at se på.

Peter

Til top
Maxxor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 11:05
Tak for rådene - jeg kigger på alle forslagene.

Mht. sub, er der kun et krav: den skal være lille nok til at den kan gemmes helst under sofaen, alternativt i hjørnet mellem sofa og væg.

Resten af højttalerne skal være små, kunne monteres på væggen, helst være hvide/grå og gerne være tynde (dvs. ikke stikke for meget ud af væggen). Så mindre størrelse er i dette tilfælde langt hen ad vejen bedre end lækkert design.

Og så må de selvfølgelig gerne spille godt :-)
Det skal dog siges, at de udelukkende skal bruges til film/tv - musik klares på et andet anlæg, med fine Snell højttalere. Så det gør med andre ord ikke noget, hvis højttalerne kun duer til surround (som nogle kommentarer om Yamaha YSP fx tyder på).

Redigeret af Maxxor - 13-Juni-2007 kl. 11:06
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 11:13
Så tror jeg at Radius ville være gode. De skal have en subwoofer til at spille samtidig, men subwoofer er jo ikke anbefalelsesværdigt til når man lytter til musik.

Radius serien fås jo også i alverdens farver.
Til top
Maxxor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 11:26
Ja, dem skal jeg klart kigge nærmere på.

Jeg er da selvfølgelig fristet af Fonas tilbud på KEF sættet, som jeg ikke er i tvivl om er en god handel, men jeg er i tvivl om de er små/flade nok til at overbevise hjemmefronten om at vi skal have 5 hængende...
Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 11:27

Uhhh, godt min kone ikke stiller så store krav til, at et anlæg skal være nærmest usynligt..... Men hun kendte mig også min lidenskab, inden vi flyttede sammen for 15 år siden... Og vidste at jeg selv stiller bare lidt krav til hvorledes det skal se ud visuelt. Lyden kommer i første række, derefter design mm.

Men, tilbage til dine krav. Der findes faktisk en hel del der kan være rimelig diskret.

Har du tænkt på nogle in-wall højttalere???

Redigeret af KBAndersen - 13-Juni-2007 kl. 11:28
Til top
Maxxor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 11:48
Jeg er desværre ikke praktisk nok til at jeg kan finde ud af at bygge dem pænt ind i væggen :-)

Årsagen til at højttalerne skal være så usynlige er faktisk primært pga. projektor kompromiset :-)

Det lykkedes at blive enige om at skabe plads til projektoren, men det betyder til gengæld, at den kaste billedet op på en væg mellem to døre, som normalt står åbne og dækker det område hvor billedet er, og hvor front og center højttalerne skal monteres (den ene dør er til gangen, den anden er mellem to stuer en suite) - derfor er det vigtigt at højttalerne er ret flade, så dørene kan være åbne, når vi ikke lige ser film/tv.

Kravene omkring subwooferen er så noget andet :-)

Men ja, det ser absolut ud til at kunne løses - Monitor Audio R45 er kun 9 cm dybe fx. Jeg må nok lige hjem og måle, hvad der egentlig kan lade sig gøre.

/Max
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu