recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer og/eller KEF
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer og/eller KEF

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ditjam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer og/eller KEF
    Sendt: 06-Juni-2007 kl. 12:10

Jeg er ret ny mht. højttalere, men jeg mener det er på tide at skifte mine gamle Ciatronic 5.1 ud med noget ordentligt. Derfor skal jeg have en forstærker og nogle højttalere. Jeg bruger dem til både musik og film. Siden jeg er en fattig studerende, og har et lille kollegieværelse, er der grænser for mine udfoldelser. Jeg har stærkt overvejet en Pioneer VSX-916-S reciever, da den har de indgange jeg skal bruge, USB og kun koster 2400. Dertil skal jeg have fundet nogle speakers, og faldt lige over nogel KEF iQ1 i FONA til 699 stykket.

Tror i at jeg ville kunne blive glad for to stk. KEF iQ1 og en KEF iQ2C centerhøjttaler til den nævnte reciever?

Skal jeg have en sub med for at få ordentlig bas fra dette system?

Hvis ikke Pioneer recieveren falder i god jord, hvad vil i så anbefale? Jeg har kigget lidt på Sonys 1200ES model; men den mangler USB, så jeg kan ikke sætte min iPod til....

Jeg har også overvejet S-V50N-K højttalersystemet fra Pioneer
http://pioneer.dk/dk/products/42/99/161/S-V50N-K/index.html
Jeg har dog ikke kunne finde nogen former for omtale om det på nettet, så derfor ved jeg ikke om det er ok... Det koster kun 2400 for hele sættet på Cinemagic.dk... Kender nogen til dette sæt, eller Pioneers expertise med højttalere?

Mange tak!!!

Ditjam

Til top
JacobHL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 17:56
Jeg går også selv med surround-tanker(selvom jeg sikkert aldrig får taget mig sammen!), og kan evt. smide endnu et forslag ind: http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 7109143610
Et KEF 5.1 højtaler sæt til 2800,-

Jeg har dog ingen anelse om hvordan KEF KHT 2005 MK II er imod Pioneer S-V50N-K.. Umiddelbart vil jeg gætte på det ikke kan betale sig at købe seperate højtalere når man er på et trangt budget, men jeg ved det faktisk ikke.
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 21:26

Jeg har selv KEF KHT 2005 MK II og er ovenud tilfreds. Jeg købte det dog dengang det var til 3999,- , men sådan er det jo med hifipriserne.

Jeg kører mine med en Marantz SR 4001,så hvordan de spiller med en Pioneer ved jeg ikke, men der er i hvert fald ingen tvivl om at man får rigtig meget højtaler for de 2800,-

Til top
pro. DJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Juni-2007
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2007 kl. 21:47
har selv pioneer som spiller med bose 301 og det giver en MEGET god lyd så jeg ville sige pioneer som jeg selv har;)
(:
Til top
Ditjam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Juni-2007
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2007 kl. 22:03

Tak for svarene! Jeg tror jeg holder mig på den Pioneer 916 reciever, og så snupper jeg nok et sæt KEF 2005.2 speakers :-) Så burde jeg vel have noget der var til at lytte til...? Specielt når man tager i betragtning hvad jeg har nu (Ciatronic sæt 5.1... sux...)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu