recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med min Amitech
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med min Amitech

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hhoersted Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med min Amitech
    Sendt: 09-Juni-2007 kl. 19:29

Jeg købte i slutningen af april måned en Amitech HomeCenter Living 416 computer.

Grafikkort:  ATI Radeon X1600 Pro 256MB PCIe HDMI

Tv-kort: 1x DVB-C Digital TV tuner TDC-kabel (FireDTV)

Processor: Intel Pentium D 3.4GHz nr. 945 775 pins

Styresystem: Windows Vista

Fjernsyn: Panasonic PV 60 - 42"

Mit problem: Computeren virker perfekt med undtagelse af live-tv. Ved en skærmopløsning på 720p og derover hakker billedet ved tv-kigning. Det er ikke en voldsom hakken – men p.t. er det ca én gang i minuttet at billedet hakker en enkelt gang. Computeren har ikke problem med at afspille optaget tv problemfrit. Jeg har prøvet at afspille andre videofiler, og der er der heller ikke noget problem. Ved live-tv hakker teksterne (f.eks dem der kører på TV-2 News under nyhedsværten) heller ikke altid, kun nogle gange.

Historik:

Jeg købte som tidligere nævnt computeren i slutningen af april måned. Da jeg (glad og spændt) kom hjem med den opdagede at den larmede utroligt meget samt at billedet ”hakkede”. Jeg havde købt computeren igennem Expert. Så jeg afleverede den tilbage og de lovede, at den ville blive repareret i løbet af 5 arbejdsdage. Dette tog desværre over 4 uger!!! Expert undskyldte meget og forklaringen lød, at Amitech mangler arbejdskraft i øjeblikket.

Da jeg endelig fik computeren tilbage havde Amitech udskiftet strømforsyningen – og den er virkelig støjsvag nu.

Til gengæld var der stadigvæk problem med at billedet ”hakker”. Det var rigtig slemt indtil i onsdag hvor følgende skete:

min computer pludselig i sort under live-tv. Jeg prøvede at starte den et par gange men skærmen forblev sort. Jeg opgav derfor og gik i seng.

Torsdag aften forsøgte jeg igen at tænde computeren, og den virkede! Der var dog sket det, at skærmopløsningen i multtimedia programmet var ændret fra 720p til 1152x648 – og nu virker live-tv uden at billedet hakker!

Jeg har så forsøgt at ændre opløsningen tilbage til 720p, og så begynder billedet at hakke igen, dog slet ikke ligeså voldsomt som før computeren gik i sort.

Amitech svarer ikke længere på mine e-mails!! Den 29. maj skrev de følgende (deres seneste e-mail):

Hvis den hakken du omtaler, kun er erfaret ved tekst der løber over skærmen, så kan jeg desværre kun bekræfte at dette kan forekomme. Endda også på fjernsyn selv, hvor fjernsynet egentlig ikke fejler noget. Så med mindre der er tale om direkte hakken i hele skærmbilledet, kan vi kun meddele dig at det er helt normalt det du oplever.  

- Det skal lige siges, at teksterne aldrig "hakker" når jeg ser fjernsyn uden om computeren.

Jeg har i fredags skrevet til Amitch, at jeg ønsker at hæve købet. Jeg har givet 15.000 kr. for computeren, også skal live-tv bare virke. Jeg er dog ellers meget glad for min computer, så som allersidste chance vil jeg prøve forumet herinde. Tror I problemet skyldes hardware-fejl, eller at der er softwarekonflikt mellem to programmer?

På forhånd tak

hhoersted

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2007 kl. 19:32

Undskyld, jeg glemte at indsætte hvad Smitech svarede pr. e-mail den 29. maj:

Hvis den hakken du omtaler, kun er erfaret ved tekst der løber over skærmen, så kan jeg desværre kun bekræfte at dette kan forekomme. Endda også på fjernsyn selv, hvor fjernsynet egentlig ikke fejler noget. Så med mindre der er tale om direkte hakken i hele skærmbilledet, kan vi kun meddele dig at det er helt normalt det du oplever.

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2007 kl. 15:22
Har du prøvet et diskfragmenter din harddisk?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2007 kl. 15:48
Når du kører 720p. hvilken opdateringshastighed kører du med?
Ved 1152x648, hvilken opdateringshastighed kører du der?
Jeg vil gætte på, at ved 720p, kører du 60Hz, og at du måske ved
1152x648 kører 50Hz.
Ellers så har jeg ikke lige nogle forslag.
Mvh Jesper
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 20:52

Hej Kenp og Axlon

Mange tak for jeres svar. Vedr. opdateringshastighed, så virker det ikke som om det er muligt at køre 720p på 50 Hz.

Jeg skal ned i Expert på Nørrebro i morgen og retunerer computeren. Så skal jeg til at finde en anden. Jeg er lidt varm på MM vision mediacenter MC 550 HDMI, kender i den?

- men nu må vi se, lige nu er jeg lidt træt af at havde spildt så meget tid.

Link til MM vision mediacenter MC 550 HDMI:

http://www.mm-vision.dk/default.asp?menu=pc&gruppe=media center&action=shop

Mvh

hhoersted

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 20:56
Nej jeg kender den ikke.. men havde da ikke ngoet i mod at have den  Men det siger fruen nok ikke ja til at jeg lige kaster en 13-15 k efter... så må den gamle scaleo e holde et par år endnu.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 21:10

Ja den er dyr

Men jeg er interesseret i noget der bare virker - da jeg er ikke så til computer.

Det er også derfor jeg købte Amitech. Jeg troede, at det bare ville virke.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2007 kl. 22:30

Jeg samlede selv min, det er billigere og jeg ved hvad jeg får, også kan jeg selv opgradere efter behov..

bare fordi du vælger en anden model skal du ikke regne med den er problem fri, sådan en HTPC skal jo kunne en masse ting. Langt de fleste problemer handler jo nok om TV delen, og det er jo i bund og grund bare en PC, med tv-tuner i..

Men hvis du ikke kan bygge den selv, er du jo nødt til at finde noget samlet, desværre..

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 14:02

Hej Pizzabager

Jeg tror, at Pizzabager har ret. Mit problem omhandler TV delen.

Jeg var nede i Expert på Nørrebro og afleverede computeren tilbage. Både Amitech og Expert accepterede at jeg hævede købet. Jeg er ikke interesseret i en ny Amitech, da jeg er bange for, at opleve problemerne igen.

Klaus (ekspedient) nede i Expert, har i øvrigt være rigtig flink igennem hele forløbet - rigtig god service.

God weekend og mange tak for svarene. Jeg synes, at recorder er et kanon forum

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu