|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
niels_skov_j ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 02-Juni-2007 kl. 11:41 |
Håber er der nogen der kan hjælpe med mit problem! Min plan var at jeg ville bruge min pc både som arbejdscomputer og mediacenter, så når jeg skal arbejde så tænder jeg bare computeren som normalt, og billedet starter op på min skærm på skrivebordet! Men så når jeg vil bruge den som mediacenter vil jeg gerne kunne starte computeren med fjernbetjening fra sofaen (samme rum) og så skal den starte op på mit fjernsyn med billedet der, og så kunne afspille musikken på computeren gå på messenger, optage tv osv. osv. Men så kommer mine spørgsmål: Er det muligt? Eller er det alt for besværligt? Jeg vil nemlig gerne have noget der bare virker og ikke skal ind og indstille en masse ting hver gang man skal bruge det! Men bare sådan at man tænder på en knap og så virker det! Og hvad skal man bruge til det? Jeg har en meget ny computer med 2 gb ram, godt grafikkort, og dualcore cpu osv. Håber virkerligt at der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
En metode kunne være at opsætte en 2 skærms løsning... Omskiftning kunne foregår med via en swap opsætning af grafik-kortet, så man kan skifte rundt mellem de to skærme, både via tastatur og remote... Swap-metoden muliggør opsætning med forskellig opløsning. Det lettest hvis man kun bruger til en ting ad gangen, enten bruger man PC-en som arbejdsPC eller som TV. Der kan blive et problem med optagelser, de kunne så passes af recording-service (windows-service kørende). Det vil altså kræve en del opsætning af remote, dual-screen, windows-service...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
niels_skov_j ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2007 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Jamen jeg er også kommet lidt i tvivl om det ikke bare bliver alt for besværligt og at det ville være nemmere at bygget et mediacenter selv? Hvad kan man bygge sådan et for? Og kan man få det med trådløsinternet? Fandt et kabinet som jeg synes virkede fint, men har slet ikke forstand på mediacenter, men har selv samlet min computer, så burde vel også kunne samle et mediacenter? Men hvad skal man købe? |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Prøv at søg i dette forum, der er beskrevet adskillige forslag til HTPC-løsninger...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jamen hvis du benytter et kabel fra din PC til dit TV, fx et vga kabel hvis du kan det, så kan du jo sætte op i indstillingen for dit grafikkort til "clone", så får du dit billede på begge skærme på en gang. Dit TV kan du så sætte op som fuld skærm eller ikke. Som den primære skærm eller den sekundære. Den primære skærm er den der vil se ud som din PC skærm gør. Der er forskellige valgmuligheder. Det er heller ikke sikkert at dit TV vil vise alle skærmindstillinger eller opløsninger, nogle giver måske blot sort skærm.
Du skriver ikke hvilket TV du har. Er det et fladskærms TV? Du mangler også at fortælle om TV kort, har du det? Du har en fjernbetjening til din PC? Du skriver ikke rigtig nok. Du er nødt til at tænde din computer, hvis den er helt slukket. Hvis dit fjernsyn derefter samtidig er tændt, vil der tone et billede frem hvis du har valgt den rigtige indgang, i ovennævnte tilfælde VGA. Også selv om du ikke tænder din computer skærm. Men ellers er en rigtig HTPC nok det rigtige (Byg HTPC) måske? Som du jo er inde på. Du kan da se på på mit link. Siden du før har samlet er det da let for dig. |
|
![]() |
|
daddyd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() |
Jeg har min computer til at fungere både som mediecenter og PC, det fungerer fint. Mine skærme er på dual-view, hvilket betyder, at det er forskelligt indhold på de to. På mit fjernsyn kører kun mediecentret og på PC-skærmen kører alt det andet. Første gang du starter mediecenter vil det gerne op på din primære skærm. Gendan vinduet, træk det til fjernsynet og maksimer igen. Nu husker windows hvilken skræm det skal være på i fremtiden. Du skal dog være opmærksom på, at du ikke kan bruge mediecentret og PC'en samtidig. Lidt afhængig af computerkræft kan det være svært at afvikle grafiktunge programmer mens du optager, men internet, word osv. fungerer fint ved mig. Du kan ikke starte et mediecenter med en fjernbetjening, hvis det er helt slukket og der er nogle problemer med at starte med fjernbetjening fra standby - men det er altså uanset om du også bruger mediecentret som PC. Om du skal trykke på en knap på et mediecenter under fjernsynet eller ved dit skrivebord er vel ligemeget. Redigeret af daddyd - 03-Juni-2007 kl. 23:22 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |