recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Striber på TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStriber på TV

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Emne: Striber på TV
    Sendt: 31-Maj-2007 kl. 21:53

hejsa jeg sidder lige nu med mit nyindkøbte Toshiba 37C3000P som jeg synes umiddelbart jeg er rimlig tilfreds med men nogle ting undrer jeg mig over.

1. når jeg ser tv kanaler kun gennem analog stik i TV så er DR1 ustyrlig ringe mens TV2 er ganske normal og den KAN ikke finde bedre DR1 :s signalet var bedre på mit gamle tv. hvorfor mon ?

2. når jeg kører TV igennem min digital modtager så er der sådan nogle striber på skærmen kan jeg se. og det er lidt sløret (faktisk som var det normal analog.) hvad kan problemet være ?

3. hvordan kan jeg se hvilken af de scart udgange bag på som er RGB ? der står intet i manualen eller bag på.

4. DVD kvaliteten er slet ikke på højde med El gigantens som kører på flere TV på EN gang. hvorfor ikke ?

5. kan en xbox 360 kører 720p gennem VGA stikket ?

håber nogle venlige sjæle kan svare :)

Til top
mummifar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-November-2006
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Chessr Chessr skrev:

5. kan en xbox 360 kører 720p gennem VGA stikket?

Jeg kan kun svare på et enkelt af dine spørgsmål.

Såvidt jeg ved kan en Xbox360 køre 1080p gennem VGA. Men det understøtter dit TV vidst ikke, så det bliver nok til 1080i.
Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 22:10

lidt har også ret mummifar :)

er 1080i så meget dårligere end 720p og meget bedre end normal på fladskærm ? og hvor købes sådan et kabel :) ?

Til top
mummifar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-November-2006
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Chessr Chessr skrev:

er 1080i så meget dårligere end 720p og meget bedre end normal på fladskærm ? og hvor købes sådan et kabel :) ?

Altså p'et står for progresiv og de betyder at alle linier i billedet opdateres samtidig, men der i f.eks. 1080i står i'et for interlaced, det betyder at hver 2. linie opdateres, altså ikke samtidig, som med p.

Mange siger man ikke kan se forskel - men jeg ville nok gå efter 720p.

VGA kablet kan som det eneste ud over HDMI vise 1080p på add-on HD-DVD drevet (tror jeg nok). og da boxen ikke  har HDMI, kan VGA være en god løsning.

Kablet kan købet alle steder. EB games, Game, men også over nettet.
Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 22:36
ok kan du ikke linke :) ? for så skal min Wii kører komponent, min xbox VGA og min dvd og digital modtager i hvert scar stik :D aldrig mere skifte stik hehe :p
Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 10:45
ingen der kender svarene på det sidste :( ?
Til top
dikki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 10:57

Fladskærme er MEGET mere afhængige af et godt signal, hvis du havde undersøgt det ville du vide at CRT skærme godt kan håndtere et halvdårlig analog signal.

Hvilken DVD afspiller har du? Er det samme film ? Er du sikker på at elgiganten ikke brugte HD-dvd eller blu-ray? Har du de samme indstillinger som dem?

Det kan være mange ting..

Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 13:05

var også godt klar over at crt var bedst til analog.

jeg har bare en billig dvd afspiller fra bilka en denver hehe og en denver digital modtager >.<

de brugte en eller anden hvor der kørte noget philips reklame på og noget med nogle luftballoner.

ang. indstilling ved jeg ikke noget om hvordan gøres bedst

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 13:24
Ja, dit valg af digital modtager og DVD afspiller forklarer nok de problemer der er med dem. Det er nok for billigt. Et digitalt TV er afslørende over for fejl, til gengæld kan det på den anden side bringes til at vise høj kvalitet.

Du skal nødt til at sætte dig ind i hvordan du får det bedste ud af dit TV.

RGB er scart nr 1 (har ikke hørt om andet). Nr 2 har kun s-video og composite.

Og så er et digitalt fjernsyn ikke nødvendigvis dårlig til modtagelse af analog TV. Nogle fladskærme har glimrende tunere, der ikke står tilbage for et almindeligt CRT fjernsyn, mens andre er forsynet med en dårlig tuner. Det hænger tilsyneladende ikke sammen med prisen. Men måske dit. Tror du ikke du kan finindstille DR1?

Redigeret af Ken_T - 01-Juni-2007 kl. 13:30
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 13:28
Det du har set i Elgiganten er Philips demo harddisk, i HD 720P gennem component.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 14:05
Ok, HD gennem componet, ja, det siger jo en del 

Men så kunne det jo godt være dit antennesignal, Chessr, måske bruger du ikke et godt kabel, eller det er grundlæggende ikke så godt? Det behøver jo ikke at være dit nye TV der har en dårlig tuner. Men det står måske på samme sted som det gamle?

Tillykke med dit nye TV forresten, det kan være du lige skal lære det bedre at kende, inden du rigtig kan bedømme det.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2007 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af dikki dikki skrev:

Fladskærme er MEGET mere afhængige af et godt signal, hvis du havde undersøgt det ville du vide at CRT skærme godt kan håndtere et halvdårlig analog signal.

Hvilken DVD afspiller har du? Er det samme film ? Er du sikker på at elgiganten ikke brugte HD-dvd eller blu-ray? Har du de samme indstillinger som dem?

Det kan være mange ting..

Så vidt vides, så omdeles der med Component signal. Dette component signal, kommer så via en fordelerbokx, der modtager signalet via PDS/rj45

hvordan det så er i hovedenden er ikke til at vide, men det er i hvertfald ikke helt sådan et setop man har derhjemme.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu