|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
shavi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() Sendt: 01-Juni-2007 kl. 05:30 |
Er det noget i vil anbefale/ikke? (9k)
har læste at den har en analog tuner..er det noget man kan bemærke meget til? |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Ny eller brugt?, og modellen er uden tvivl god... men du skal være opmærksom på problematikken omkring "gardiner" især hvis den er brugt eller en demo model så du sikrer dig på forhånd at den skærm du får ikke har problemet... måske vil jeg nok syntes at 8k ville være den mest rigtige pris.. men det afhænger af garanti stand osv. Mht analog tuner... har du adgang til tdc kabel tv bør du købe en selector, så vil du ikke mærke noget til at der kun er analog tuner i... men får du dit signal via antenne vil du savne det digitale signal... men dette kan du feks løse ved at købe en dvd harddisk optager med indbygget dvb-t tuner hvor du kan køre direkte over i skærmen via hdmi så vil du få den bedst mulige kvalitet (pioneer har bla nogle fine optagere med dvb-t tuner indbygget) Redigeret af rhsin - 01-Juni-2007 kl. 08:11 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
shavi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Hej Rhsin.
Det er ca. 6 månders brugt pio. nu har jeg læste om problemerne som beskrevet i den link (gardiner) så nu har jeg et andet spørgsmål. nu står fakturaen på hans navn hvor han betalte 15k ca. 6 månder siden, hvis pioneer anerkande problemet og forbrugerne har ret til at ombytte eller få pengene tilbage, har jeg så ligeså ret til det som den første køber? det er jo ham der betalte de 15k..
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Hvis du ved købt får fakturaen, så indetræder du i hans reklamationsret, altså får du samme ret som den tidligere ejer havde. Du får ikke en ny 2 årig reklamtionsret, men indtræder således i de resterende 1½ år, der er tilbage i skærmen. Du har således krav på at få den oprindelige købspris tilbage fra forhandleren, hvis de ikke kan afhjælpe dine problemer, f.eks. med skygger. Men det er langt fra sikkert, at Pioneer anerkender fejlen, så jeg ville ikke købe den skærm, næsten uanset pris. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
når skærmen er købt for ca. 6 mdr siden er det meget sansynligt at den er produceret blandt den tid hvor de andre som har haft problemer med gardiner har fået deres skærme så jeg ville på den baggrund være meget forsigtig og måske har den ingen problemer... men det kan du jo kun finde ud af og kigge på den jvf. de beskrivelser der er nævnt i tråden om hvordan man kan se det.... men du skal altså se dig rigtigt godt for... for du risikerer at stå med problemet med en modstræbende producent som slet ikke indtil nu har taget ansvar om problemet andet end at kigge på skærmen... forhåbentligt ændrer det sig Redigeret af rhsin - 01-Juni-2007 kl. 16:27 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har dog kun Internet faktura da han købte igennem Cmputersalg.dk http://hifisalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=1759 72&SamleMenuID=&gruppe=113&Extended=&SiteID= 3&Show_description=0&serie=&producent=Pioneer det skulle også være i orden ikke?
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Jo, en faktura er en faktura, uanset hvor og hvad man har købt. Forbrugerens retstilling er på nogle områder bedre ved fjernsalg (internet), end ved et butikskøb, men retstillingen er aldrig ringere. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Mange tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
Bridge ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 430 |
![]() |
Omtalte model har kun een hdmi port, hvilket jo er surt, hvis man både skal køre HD tv, HD dvd og dvd |
|
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er lidt surt, og noget som endnu mere surt det er at på min macmini og nok de fleste computer har ingen hdmi udgang og derfor bliver man nød til at bruge Svideo som er lorte signal på AV4 det er det eneste måde man kan får lyd og video igennem den samme AV program og nu skal jeg smide noget ekstra cash på højtallere for at se billede på hdmi (kæmpe forskel)..hvad sker der med pioneer??
Jeg må indrømme at jeg er tilfreds med købet men ahhha der mangler lige den fuld tilfredshed man forventer af pioneer.
|
|
![]() |
|
Bridge ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 430 |
![]() |
Jamen de fleste computere(grafikkort) har jo dvi udgang (jeg ved ikke med mac mini). Og så kan man jo købe et kabel med dvi i den ene ende og hdmi i den anden og derved for man jo et 100 % digitalt signal(uden lyd). Jeg talte dog med en sælger fra Tapeconnection, og han sagde at der var problemer med at skalere billedet fra pc til skærmen, når man bruger dvi/hdmi kablet. Problemet var at man ikke kunne se hele billedet på skærmen, det var vist noget af start menuen i windows der røg. Dog virkede det fint med VGA sagde han |
|
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er precise det kable jeg bruger, bare surt at den ikke har også lyd og ærgeligt at pioneer/producenterne generalt ikke har tænkte på at lave en ekstra lyd mulighed på samme av kanal som hdmi er på og ja jeg ved at hdmi kører også lyd og jeg ved ikke hvis det kan lad sig gøre, kunne bare været smart da de fleste ikke har hdmi ud fra deres pc/mac eller det de bruger som mediacenter.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |