recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbrugerstyrelsens test af HD afspillere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbrugerstyrelsens test af HD afspillere

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Emne: Forbrugerstyrelsens test af HD afspillere
    Sendt: 31-Maj-2007 kl. 09:58

Hej Alle

Forbrugerstyrelsen har kigget på billedekvalitet fra HD DVD og Blu-ray afspillere, og på den baggrund konkluderet at der ikke er forskelle på billige og dyre eller HD DVD og Blu-ray.

Nok ikke helt det billede jeg ville have tegnet, men ok med den målgruppe de henvender sig til, så er det budskab vel reelt nok.

Så de peger på Toshiba HD-E1 som vinder, fordi dens kvalitet står mål med de øvrige samtidig med at den er billigst.

Forbrugerstyrelsens test af Blu-ray & HD DVD-afspillere:

Model

Format

Pris
i kroner 

Samlet
vurdering, fra 1-5

Samsung
BD-P1000

Blu-Ray 

4.438 

4,5

Panasonic
DMP-BD10EG

Blu-Ray

7.989

4,5

Toshiba
HD-E1

HD DVD 

3.518

4,5

Sony
Playstation3

Blu-Ray

4.999

4,0

Microsoft
X-Box 360

HD DVD

4.398 

3,0

http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/stor- prisforskel-paa-hd-afspillere/

Linket er ikke selve testen, men istedet en kort artikel om den, hvor ovenstående skema også er lånt fra.

>>> Link til testen >>>

/Lars

Redigeret af Lars - 31-Maj-2007 kl. 12:50
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 10:42
Det lyder for mig som om, at PS3 mister point fordi den sluger meget strøm. Syret Det er plat at bringe den slags ind i en vurdering, såfremt det er det de har gjort. Ting som PS3 må da forventes at sluge en del.
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det lyder for mig som om, at PS3 mister point fordi den sluger meget strøm. Syret Det er plat at bringe den slags ind i en vurdering, såfremt det er det de har gjort. Ting som PS3 må da forventes at sluge en del.

Det kan jeg da ikke se det er plat, det må jo være en helhedsvurdering og det er strømforbrug da en del af.
Jeg render rundt og køber Diodelamper og lavenergipærer, så ville det da være dumt at bruge min sparede energi på spillekonsoller. det må være lidt ligesom at have råd til en Bugatti der kører 1 km./l., så ville jeg da helelre spare lidt kroner og købe en Ferrari, der kører længere literen og som er bedre på visse punkter.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 10:58
Men nu er der jo ikke rigtig noget alternativ til PS3'en.

Det er bare støj på linjen, når de begynder at vurdere pris og strømforbrug ind i tingene, når det mest praktiske i sidste ende ville være at få at vide, hvordan afspillerne rent faktisk er til at afspille film.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:00
Her er iøvrigt et lidt mere uddybende link til
HD testen
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:03

Men nu er der jo ikke rigtig noget alternativ til PS3'en.

Det er bare støj på linjen, når de begynder at vurdere pris og strømforbrug ind i tingene, når det mest praktiske i sidste ende ville være at få at vide, hvordan afspillerne rent faktisk er til at afspille film.

Det kan du se i mit link overover, som er lidt mere detaljeret, men jeg syntes stadig strømforbrug er en ok del af det.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:03
Ha, ha, kan se at X360 scorer 1 prik på støj! Det kommer bag på mig! Turn up the volume, siger jeg bare...
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:10
Der er godt nok mange prikker at tage stilling til. Er der ingen test der formulerer, med ord, hvad de mener om afspillerne?

I øvrigt kan jeg ikke se, om PS3'en får hug for at være langsom eller hurtig, fra man tænder til filmen kører. Den er EN DEL hurtigere til at starte filmene, end min HD-E1...
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Ha, ha, kan se at X360 scorer 1 prik på støj! Det kommer bag på mig! Turn up the volume, siger jeg bare...

Den får også drøje hug for det

"Testen viser, at især Xboxen larmer utroligt meget. Det generer måske ikke så meget, når ungerne spiller actionspil, men vil man gerne se en kærlighedsfilm, er det nok ikke Xboxen, man ser den på."

Jeg gik og vaklede mellem Xbox360 og HD-E1, men nu ved jeg ikke om der er så meget tvivl, specielt da jeg faktisk aldrig spiller

Redigeret af Kim Jespersen - 31-Maj-2007 kl. 11:28
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:27

Der er godt nok mange prikker at tage stilling til. Er der ingen test der formulerer, med ord, hvad de mener om afspillerne?

I øvrigt kan jeg ikke se, om PS3'en får hug for at være langsom eller hurtig, fra man tænder til filmen kører. Den er EN DEL hurtigere til at starte filmene, end min HD-E1...

Der er mange prikker og tal
Men det er, i mine øjne, hvad der kendetegner en god test, at du kan læse det du syntes der er vigtigst
Med hensyn til det sidste du skriver, så kan der måske være en "indkøringsperiode", noget bliver bedre over tid, det ved jeg ikke.
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:27

Hvad mon de mener med punkterne "alsidighed" og "miljø" ???

Jeg vil da umiddelbart mene at PS3 er den mest alsidige, men her får den lavere score ned f.eks. HD-E1 - hmm

Der mangler ligesom en uddybende forklaring - men jeg kan da se at de alle scorer det samme i billedkvalitet og det er vil det som de primært bør bedømmes efter.

Redigeret af Ullum - 31-Maj-2007 kl. 11:27
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

Hvad mon de mener med punkterne "alsidighed" og "miljø" ???

Jeg vil da umiddelbart mene at PS3 er den mest alsidige, men her får den lavere score ned f.eks. HD-E1 - hmm

Der mangler ligesom en uddybende forklaring - men jeg kan da se at de alle scorer det samme i billedkvalitet og det er vil det som de primært bør bedømmes efter.

Der er kun testet med hensyn til visning af film, men de skriver yderligere

"Til gengæld er Xboxen sammen med Sony Playstation 3 meget alsidige, for de både kan bruges som dvd-afspillere og spillekonsoller."

Miljø er hvor "grønne" apparaterne er, altså hvilket forbrug de har.

Redigeret af Kim Jespersen - 31-Maj-2007 kl. 11:32
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu