|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
janLOOK ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() Sendt: 29-Maj-2007 kl. 21:39 |
Har købt mig en HARMAN KARDON
AVR 4000 forstærker der kører Dolby Digital og DTS 5.1
Vil gerne ha et lydkort der kan køre dts 5.1 digitalt men hvad skal jeg vælge ?? vil gerne bruge penge på det, bare det er godt ![]() Har pt et Sound Blaster X-FI der max kan klare 5.1 i analog |
|
![]() |
|
Shovel79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Kig engang på Claro fra HT Omega - læg mærke til til digital in/ud med coax og optisk: God fornøjelse :-) |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Prodigy er et ekstremt ros lydkort (og med rette). Deres nye ser meget interessant ud.
|
|
![]() |
|
Bygone ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Kolding,Denmark Status: Offline Point: 973 |
![]() |
Hvis lyden skal i forstærkeren er det ikke lidt overkill med de her lydkort? Et onboard lydkort der kan smide lyden over untouched må da være mindst lige så kvalificeret, da det jo er forstærkeren der skal process/behandle informationerne...
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Nej, det er stadigvæk lydkortet i pcén som skal dekode signalet. Så lydkortet har i aller højeste grad noget med kvaliteten at gøre. Ydermere er der jo også en digital konverter.
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
@Kandersen Han kan så benytte sig af programmet Reclock og på den måde opnå bitperfekt lyd Jeg kunne forstå hvis han skulle bruge de analoge udgange på kortet, så ville jeg gå efter dem der bliver nævnt her. |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Enig med Zardo. Jeg bruger fx. mit onboard 7.1 lydkort hvor jeg bare laver passthrough.. det lyder sprødt |
|
![]() |
|
![]() |
Zardo - Okay. Hvad er dit signal/støjforhold på dit onboard lydkort så? (blot for at tage udgangspunkt i et simpelt men væsentligt eksempel).
|
|
![]() |
|
![]() |
Det ved jeg ikke, men da jeg benyttede den optiske udgang på mit Asus bundkort havde jeg ingen problemer med støj. Idag har jeg et Audiotrak 7.1 Hifi idet jeg bruger de analoge udgange. Men umiddelbart mener jeg ikke at kvalitetsforskellen på en optisk udgang på et bunkort og et på et lydkort er 1000,- værd så længe man vil køre digitalt pass through...? |
|
![]() |
|
![]() |
Det er desværre en meget stor misforståelse.
|
|
![]() |
|
![]() |
Måske... men så kan det jo være at jeg har haft et godt bundkort, for det var intet problem i min situation
![]() |
|
![]() |
|
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Det er vist ikke første gang denne diskussion kører her på sitet hva'? Der er altså utrolig stor forskel på hvad vores ører kan opfange, og for nogle vil det helt sikkert være spild at bruge 1000 kr. på et kort der har et andet s/n forhold, end det der er på bundkortet. Men hvis du har mere lyst til et rigtigt hifi-kort, kan jeg også sagtens bakke Audiotrak-anbefalingen op. Jeg har et siddende i maskinen her, som er det absolut ældste komponent jeg ejer. Det er kvalitet og det fungerer |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |