recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Samsung BD P1000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med Samsung BD P1000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Samsung BD P1000
    Sendt: 29-Maj-2007 kl. 07:58

Jeg går og fundere på at købe ovennævnte Blu Ray afspiller nu når den efterhånden er kommet en del ned i pris. Afspilleren skal supplere min HD DVD afspiller, så jeg kan afspille begge formater.

Når jeg læser diverse tests af afspilleren, er nogle tests begejstret, andre middelmådige, og enkelte tests dumper afspilleren helt.

Jeg er i bund og grund ligeglad med med den manglende tilslutning til internettet, da jeg mest satser på HD DVD i fremtiden.

Altså er der nogen af Jer som har erfaring med Samsung BD P1000, og i givet fald da hvilke erfaringer - gode, dårlige og gerne om eventuelle fejl på afspilleren?

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Online
Point: 12410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 10:34
En PS3 er bedre.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 10:47

Hej Hother!

Jeg overvejer stadig (2 måneder) og tror det bliver en PS3 der skulle være en bedre BR afspiller, den er jo kun 600,- dyrere end Samsungen og så får man jo en fin konsol med i købet...!! (og tilslutning til nettet, selv om du er ligeglad med denne)..!! Tror faktisk jeg køber en i næste uge, der har jeg nogen fridage som passende kunne gå med at se på sådan een!! Det generer mig bare at der ikke er et eneste spil der er bare lidt "sexet" til PS3...!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 12:16
Hej Pede og Naiera - tak for input. Problemet er bare med PS3, at jeg ikke bruger ét sekund til at spille om året. Så PS3 er ligesom ikke et alternativ
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Status: Online
Point: 12410
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 12:59
Hvorfor ikke? Det er en bedre afspiller. Den har lige fået 24 fps (til evt. opgradering af dit TV engang) og kan blive opgraderet til at understøtte BD-J når det engang bliver relevant.

Jeg ville i hvert fald holde mig fra P1000. Så vent hellere og se om Sonys lille udgave ikke snart kommer.
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg ville i hvert fald holde mig fra P1000. Så vent hellere og se om Sonys lille udgave ikke snart kommer.

Hej Hother.

Helt så slemt synes jeg nu ikke det står til med Samsung'en. Det er rigtigt nok, at til almindelig DVD-afspilning er den ikke noget særligt. Det er ved decideret blu-ray afspilning, at dens styrke ligger.

Jeg bruger (naturligvis) HDMI-tilslutning med 1080i-output til TV'et, og man kan godt se, at billedet kommer til at se lidt for skarpt ud ved skærmindstillingerne NORMAL og AUTO. Men ikke værre, end at det sagtens kan reddes ved sætte billede-skarpheden et "hak" ned på TV'et. Så er billedet i fin balance igen.

Jeg er godt tilfred med afspilleren, må jeg indrømme - også selv om der muligvis findes endnu bedre afspillere på markedet. Men hvad man ikke véd, har man heller ikke ondt af, så længe man selv er tilfreds. Jeg skal dog lige tjekke Panasonic's Blu-ray afspiller ud, hvis den engang kommer ned i en mere konkurrence-dygtig pris, end de nuværende otte kilo.

Redigeret af musicus - 29-Maj-2007 kl. 15:47
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 16:17
Hej musicus -takker for dit svar, det var dejligt at høre.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu