|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
CJ1409 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 134 |
![]() Sendt: 28-Maj-2007 kl. 20:24 |
Hej, Jeg har i længere tid været på udkig efter en ny receiver til sourround og stereo afspilning, jeg vil bruge max. 5.000. I dag var jeg så forbi HFK i Malmö og de havde Denons AVR-2307 på tilbud til 5.998 s.kr. ca. 5.000 DKK. Den virker smart med HDMI. Her er så mit spørgsmål.... Jeg har i dag en ca. 5 år gammel Sony STR DB 930 sourround receiver (DTS) med et QLN højtalersæt. (Front 604, bag 601, sw 512 og en center) Vil jeg med købet af AVR-2307 få væsentlig forbedret lyd, både sourround og stereo? Jeg vil selvfølgelig beholde mine højtalere (Alt er relativt osv. men ville du gøre det...?) Mvh CJ Redigeret af CJ1409 - 28-Maj-2007 kl. 20:25 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
det er uden tvivl en god forstærker med mange features, dog vil jeg syntes at du nok mindst skal op i en denon avr 2807 eller endda 3806 førend du får det ud af dine højtalere som du burde rent effektmæssigt... nu så jeg du var interesseret i det med hdmi... det kan du desværre ikke få på den gamle model... ellers har jeg andetsteds anbefalet en avr 3805 som er til salg på dba for 6k (og det er ikke hos en jeg kender)... men der får du ihvertfald en effekt som vil passe dine højtalere... men den har så dog ikke de aller nyeste features med hdmi osv. |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
CJ1409 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Sweden Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Tak for hurtigt svar..... Jeg købte hele sættet, receiver og HT hos samme forhandler, de mente det passede fint sammen. Hvad er det med effekt du mener? Er det fordi højtalerne kan klare højere belastninger end de fodres med og dermed bedre lyd? (ja, jeg er newbie.) CJ Redigeret af CJ1409 - 28-Maj-2007 kl. 20:45 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
jamen de vil helt sikkert spille fint også med den lille forstærker, jeg tror bare du vil opleve en langt større dynamik med den større forstærker og du vil derfor få en langt større oplevelse ud af de højtalere du allerede har, de har jo en fin størrelse til at give en mere fyldig lyd, og typisk når du vælger en surround forstærker så mister du dynamik ved store eksplosioner osv. fordi den samlede effekt ikke er stor nok, derfor ville jeg da vælge effekten over gejlet (med mindre det er meget vigtigt for dig) også ville jeg syntes du ville få en langt større lydmæssig oplevelse ud af 3805eren pga. den noget større effekt den kan levere i forhold til det du har været vant til... og prismæssigt ja så kan du sikkert få dem til samme pris.. godtnok er den ene brugt.. men jeg tror som sagt ikke du vil kunne høre forskel... den store forskel ligger kun i at der er flere features i den nye... og ganske sikkert unødige for mange |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Tror ikke at du vil opleve en HØRBAR forskel. Vent til du har pengene til at købe en som er VÆSENTLIG bedre end det du har. Evt. en af de nye Sont(5200).....de har en SUPER-LÆKKER on screen menu.......deres lige på dette punkt findes ikke p.t Ellers som nævnt af anden bruger:Noget godt men brugt. lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |