|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Benitez ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() Sendt: 23-Maj-2007 kl. 23:45 |
Jeg har hørt fra pålidelig kilde, at DAB skulle være en dødssejler, da det ikke bliver udviklet yderligere, og det bliver streaming fra nettet der er fremtiden? nogen der ved noget da jeg er ved at købe Dennon reciever med DAB, er det en god ide?
|
|
Benitez
|
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
Efter hvad man hører, læser og ser i diverse medier, så er DAB stort set dødt uden for Danmarks grænser. Jeg mener f.eks. at UK, som havde satset ret stort på DAB, nu er ved at "pille" det hele ned igen. Nu må det ikke lige hænge mig op på det, men jeg ville nok lige undersøge sagen nærmere før end jeg smider for mange penge efter det Nu bygger DAB jo også på efterhånden ret gammel teknologi (fra 80'erne). Men der er så vidt jeg har forstået er der noget DAB+ på trapperne, som bygger på noget mere moderne digital teknologi. /Nils Redigeret af nbu001 - 24-Maj-2007 kl. 01:54 |
|
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Så længe at den også kan modtage FM,så kan jeg virkelig ikke se problemet her! Hvad skulle "risikoen" være ved at købe den med DAB? lrev
|
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
Benitez ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() |
Bare tåbeligt at betale næsten 1000 kr mere for den med DAB hvis jeg intet har at bruge den til, derfor.
|
|
Benitez
|
|
![]() |
|
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
Bare lige for at slå det fast, så vil de nuværende DAB receivere ikke kunne modtage DAB+. Men de første DAB+ (som er bagud kompatible) receivere skulle være på trapperne... Yderst detaljeret info her: http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting /Nils |
|
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hvorfor skulle du ikke have noget at bruge det til?? Der er DAB i luften nu.....at det så MÅSKE fader ud på et tidspunkt,er altså ikke lig med at du ikke kan bruge det til noget. Ville ønske at man ville prøve at handle i NUTIDEN,istedet for hele tiden at prøve at fremtidssikre sig........DET KAN MAN IKKE Hvis du godt kunne tænke dig at høre DAB radio,så køb den med DAB. Er du derimod ligeglad md DAB,så køb den uden. DAB er ikke død..........................endnu. lrev
Redigeret af lrev på jobbet - 24-Maj-2007 kl. 12:39 |
|
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Undskyld mit franske, men jeg ville da godt nok skide DAB et stykke og vælge en løsning med Wifi streaming.
|
|
![]() |
|
![]() |
Og hvad koster en sådan løsning? lrev |
|
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Du spørger kun for, at få mig på glatis. Jeg har pt. købt en Noxon iRadio til 1400,-. Kender ikke så meget til andre løsninger. Hvor jeg bor er FM og DAB modtagelse ret ringe så derfor har jeg slet ikke overvejet, at købe en DAB. Prisen kan af og til være fløjtende ligeglad. Vil man have den bedste løsning så betaler man hvad det koster. Og hvad den bedste løsning er, er op til en selv, at vurdere. |
|
![]() |
|
![]() |
Øhhh-hvad er det lige du har gang i her? Vil du god lade være med at fortælle mig HVORFOR jeg spørger? Dernæst:Manden kvier sig ved at skulle betale 1000 kr for noget som han måske ikke kan bruge ret længe.......så,JO.......PRISEN BETYDER SOMME TIDER EN HEL DEL At den måske ikke gør det for dig,rager mig sådan set en kold skid. lrev Her spørges til en RECIEVER til et anlæg.......hvad er dit alternativ.....kom? Redigeret af lrev på jobbet - 24-Maj-2007 kl. 13:24 |
|
|
|
![]() |
|
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Først skal man overveje, om man her i NUTIDEN gider lytte til musik i 128 Kbps MP2, som de fleste musik DAB-kanaler sender i.
Hilsen Morten |
|
![]() |
|
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
Hej! Det gider jeg f.eks. godt...på en Køkken radio.Der kan jeg nemlig nøjes med at høre musik-kun musik,og slippe for alle de popsmarte fæhoveder(studie-værter) og alt deres vrøvl. lrev Redigeret af lrev - 24-Maj-2007 kl. 17:19 |
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |