recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv sløret, DVD super
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTv sløret, DVD super

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kapzluck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Tv sløret, DVD super
    Sendt: 22-Maj-2007 kl. 16:15
Hej

Håber i kan hjælpe. Jeg har søgt frem og tilbage, men har ikke fundet en løsning der hjælper.

Når jeg mokker en dvd i mit medie center så er billed-kvaliteten som den skal være, men når jeg ser TV er det en lille smule sløret.

Jeg har prøvet med NVidia's Purevideo codec uden held, og jeg har geninstalleret driverne til hauppauge kortet.

Tænkte på om det kan være signalet der ikke er godt nok. Det virker ellers fint når et ryger direkte i fjernsynet.

Et andet spørgsmål: Jeg bruger Microsofts Medie Center program (Vista). Kan det virkelig passe at jeg skal finde TDC kabel-tv ved at vælge skanne som om det var en alm. antenne? Jeg har ikke kunnet få de til at virke på andre måder, og ikke alle kanalerne den finder har tilknyttet en programguide (og nogle af guiderne der er tilknyttet er forkerte).

På forhånd tak :)

Mvh
Henrik
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 16:58
Hvis du har et sløret billede er det med ret stor garanti dit signal der er dårligt. Selvom det ser fint ud når det er sluttet direkte til TV'et. Man kan sige at computere er mere følsomme overfor signal kvalitet end tv.

Du kan tilføje og ændre hvilke kanaler der skal være tilknyttet hvilke kanaler i guiden så det kommer til at passe. Dog er MS guide notorisk kendt for at være mangelfuld både med hensyn til kanaler og med indhold så jeg vil anbefale at du bruger en extern du kan tilpasse efter hvilke kanaler du har
Til top
kapzluck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 19:52
Hej BeLLe

Tak for det hurtige svar.

Er det en antenneforstærker jeg skal ud i? Ved du hvilken og hvor? Eller et alternativ? :)

Har du et forslag til en ekstern guide?

Mvh
Henrik
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 20:01
Jeg ved intet om antenneforstærkere men det er der andre her der gør..

En god extern dansk guide jeg selv bruger er TVGG. Søg efter den her i forumet
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 18:29

Hej.

Jeg tror vi har samme problem.

Jeg har netop installeret Vista på min computer (Acer 360). Den kom med et Hauppauge 94XXX kort, som giver nogle problemer. Når jeg søger efter løsninger, får jeg at vide, at hauppauge arbejder på sagen.

Altså en eller anden software-fejl, der gør, at selv om jeg optager ibedste kvalitet, bliver optagelserne kantede og grimme. JEg skal nok skrive, hvis jeg finder en løsning.

Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 00:21

Jeg havde samme problem i lang tid. haupauge Tweek utiliti hjalp meget. Men det afgørende skridt kom da jeg skiftede med 6600GT grafikkort ud med et kraftigere med HDMI udgang. Nu er det næsten perfekt. Jeg ved ikke om du har prøvet ovenstående ellers er det måske løsningen.

Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 18:46

Mener du denne (geforce tweak utility)?: http://www.guru3d.com/geforcetweakutility/

Jeg har ikke så meget lyst til at rode med den slags - det rækker min computerviden ikke til.

Jeg har en idee om at det er mit mpeg codec der ikke er godt nok. Computeren kom med Power DVD, men detforsvandt, da jeg opgraderede. Hvordan tjekker jeg mit codec og hvilket skal jeg bruge?

Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2007 kl. 20:48

Nyt codec og opgraderede drivere til mit grafikkort fik det til at se helt hæderlgit ud.

Til andre Hauppauge brugere: Jeg måtte åbne min computer for at tjekke hvilket kort jeg havde, det fremgik ikke helt tydeligt af enhedshåndteringen og derfor kom jeg i første omgang til at downloade en forkert driver. Desuden brugte jeg en masse tid på at klikke rundt på den amrikanske hauppauge hjemmeside. Da jeg valgte Storbritanien (og ikke skandinavien - vælges i øverste højre hjørne) fandt jeg den rigtige driver. Held og lykke.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu