recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy Receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Receiver
    Sendt: 19-Maj-2007 kl. 12:17

Hej,

Jeg har netop købt 42" pana plansma via fælleskøb, sammen med HDD recorderen på 250 gb.

Nu gåt turen formegnetlig til udskifning af min Sony Receiver, men hvad skal jeg dog vælge.

Et oplagt valg er vel en af Panasonics når jeg nu har resten af "sættet" men jeg kender ikke længere noget til teknikken i disse receivere.

Jeg har max. 5.000 kr. at bruge på en ny receiver. Jeg har to front, to bag, og én centerhøjtaler samt en aktiv sub, alle QLN, så dette skal heldigvis ikke købes.

Hvad skal jeg vælge? Hvilken af Panaerne er det bedste køb? Skal jeg kigge Denon, Marantz, eller Yamaha? Er der nogen der har gode erfaringer med Pana receiverne?

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 12:23
Skal den kun bruges til surround eller er den også til stereo/musik brug?
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 13:36

ja, væsentligt er det selvfølgelig.

Skal bruges til 5.1 sourround, men også stereo lytning.....

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 13:44

Marantz er kendt for, at være rimelig god til stereo, tiltrods for, at det er en surround reciever. Yamaha derimod skulle være noget af det bedste til surround, men kender ikke rigtig noget til dens stereo evner.

Jeg skal selv bruge min (kommende) reciever til både stereo og surround, så derfor har jeg besluttet mig for at købe Marantz.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 14:53

Jeg kan klart anbefale JVC RX-D701 anmeldt på recorder her
D701 virker som lyd og billed switch. Du kobler tv'et via hdmi og så klarer receiveren al konvertering til hdmi. Derudover har du trådløs lydstreaming via USB. Den har bl.a. 2 hdmi ind og 1 hdmi ud. Se evt. mit setup
Den koster ca 5.400 kr.
Du kan også vælge JVC RD-D411. Har også hdmi.
Den koster ca 3.500 kr.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 14:59

Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Jeg kan klart anbefale JVC RX-D701

Den har helt sikkert en masse "smarte" funktioner, men det kan man bare ikke bruge til ret meget, hvis den lyder af h.. til. Vi kan egentlig anbefale alle de recievere vil kan komme i tanke om, men det er i sidste ende en selv, der skal vælge, hvad der er det bedste i forhold til ens setup og hvad der lyder bedst i ens egne øre. Så tag ud i butikkerne og lyt (helst i en butik, hvor de har dine højttalere).

Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 15:04
Har lige købt en Onkyo TX-SR504E 7.1 DTS Neo6 reciever....KANON reciever både til surround sound (med de 2 extra side surround højttalere) og til alm musik - lyder/spiller perfekt!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 15:15

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Den har helt sikkert en masse "smarte" funktioner, men det kan man bare ikke bruge til ret meget, hvis den lyder af h.. til. ......

Nu er det faktisk sådan at CJ1409 spurgte om vi kunne anbefale nogle receivere han kunne se/høre på. Så derfor får han nogle anbefalinger. Derefter kan han så gå i forretningerne.

PS: Bare lige til information - D701 lyder ikke af h.. til.

Til top
CJ1409 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2007 kl. 17:16

Ja, jeg skal jo ud for at lytte.....

Er der slet ingen der har en panasonic receiver?

Er der nogen der kan fortælle mig om det er værd at investere i Panasonic SA-XR700  fremfor Panasonic SA-XR58EG? Prisen er ca. 3k dyrere, men hvad får man for dem?

Til top
brian s f Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 07:03

Jeg har selv en Yamaha RXV 1700 på et sæt QLN 199 som front.

Surround: Er helt forrygende, og der er masser af krafter i yamahaen.

Stereo: Den har en stram kontrol over bunden, med god kontrol. Toppen er langt mere åben og klar end min tidligere yamaha model( RXV800 ) Der er rigtig meget hul igennem, med masser af detalier.

Jeg ville måske prøve at lytte til Yamaha´s RX-N600

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 08:44

Hej!

H/K er noget af det med flest "krummer i".....(strøm)..til at trække nogle gode højttalere.

Ellers de nye SONY ES recievere....hvis det skal være rigtigt  godt 5200 modellen.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 09:30
Hejsa

Jeg har en Panasonic SA-XR55 (Sølv) jeg gerne vil sælge. Billigt. Sig til hvis det har interesse. Gerne igennem en PM.
Søren
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu