|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() Sendt: 17-Maj-2007 kl. 19:30 |
Når man skal vælge grafikkort til en HTPC kan det være svært at overskue hvad der kan fås. Og hvordan man skal gå frem for at sikre sig noget der kan imødekomme de krav der skal opfyldes.
Jeg har lavet en side der handler om Geforce 8500GT 0g 8600GT kortene, hvor du kan få dem og link til relevante sider der omtaler dem, test og andet. Måske du kunne bruge det til noget. Jeg mangler endnu at omtale dx10 og DVI dual link nærmere med det kommer (i morgen). Blad lidt ned og vælg grafikkort når du benytter mit link. LINK Ken_T Redigeret af Ken_T - 19-Maj-2007 kl. 15:45 |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Flot omtale du har lavet Ken_T Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
Sarchasmo ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2006 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Jeg havde egentlig regnet med at skulle ud og købe et ASUS EN8500GT SILENT/HTD/256M, men havde ikke lige overvejet problematikken med HDCP. I første omgang betyder det ikke så meget (kortet skal forbindes til et CRT fjernsyn med SVHS). Jeg kiggede lidt på Club 3D 8500GT Silent Edition. Hvor har du fundet information om HDCP på det? Eller betyder parantesen, at det ikke er sikkert? Jeg må nok bide i det sure æble og smide 849,- efter Gigabyte GT8500, så jeg kan få HDCP, som jeg sikkert aldrig kommer til at bruge... Forhåbentlig bliver bundkortet et ASUS P5K Deluxe/Wifi-AP, hvis Bearlake chipsettet får gode anmeldelser, når NDA udløber på mandag :) Rigtigt godt at du lige gjorde opmærksom på det! Redigeret af Sarchasmo - 19-Maj-2007 kl. 02:00 |
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
Fint du laver nogle gode guides, men kan du ikke ændre overskriften til f.eks Guide: Grafikkort til HTPC På den måde kan vi se om det er en guide eller spørgsmål inden vi læser posten. |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Hvorfor kommer du aldrig til at bruge HDCP? Det er et spørgsmål om at eje et drev til Blu-Ray eller HD-DVD. Det kan ikke vare længe før der kommer nogle drev til PC i blu-ray. Der er allerede et, der enten kan købes eller snart tilbydes Amerikanerne. Prisen ville blive 1800 kr (omregnet) Det kan afspille blu-ray, men ikke optage. Der er også HD-DVD drevet fra Microsoft som kan bruges til PC - (er lidt i tvivl om brugen af HDCP).
Og det er ikke langt ude eller om et par år, det er faktisk nu. Så er der et fladskærms TV. Herinde ser man mange dyre TV til 20000 omtalt, men det er ikke nødvendigt at tænke i de baner for at få et TV der kan vise flot HD video. Og det skal ikke nødvendigvis være 40", som alligevel er for stort for mange. LCD TV falder hele tiden i pris og det er virkelig vanskelig at opfatte at LCD skulle være en dårlig investering. Hvis man ikke er tilfreds med den kvalitet der er i et LCD kvalitet anno 2007, så er der grundlæggende noget galt med de krav man stiller. Det står jo så flot når det er korrekt sat op. Og så skal man være tilfreds og ikke brokke sig, men taknemmelig over at det kan laves. Om der findes noget der er lidt bedre, nogle vil sige Plasma, fortæller ikke at man står med et dårligt produkt ved LCD. Det er stadig noget særligt. De kort jeg fandt havde alle HDCP understøttelse, skal lige se hvor jeg fandt oplysningen om Club3d 8500GT kortet. Redigeret af Ken_T - 20-Maj-2007 kl. 13:20 |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
Karlshoj: Det har du ret i gad vide hvordan jeg ændrer
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
"Og det skal ikke nødvendigvis være 40", som alligevel er for stort for mange." Mener du ikke "som alligevel er for små for mange" ? Synes nu ikke det skal være mindre end 42" .. gerne 50-60". Med mindre man sidder 2 meter fra skærmen så er det ikke for stort. Det er et spørgsmål om, at lære konen, at holde kæft og passe kogegryderne mens manden køber TV til stuen. |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det er ikke drevet, som bestemmer om der er krav om HDCP. Det gør din afspiller software, f.eks. PowerDVD. Som hovedregel kan man regne med, at hvis der er tale om DRM-beskyttet indhold (nogle gange kaldet "premium content"), vil HDCP være et krav i de officielle afspillere. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
![]() |
Jeg ville være varsom med Club3d 8500GT mht. HDCP.
Hvorimod det angives for 8600GTS modellen på Gigabyte GV NX85T256H har HDCP. Redigeret af digitalt.tv - 20-Maj-2007 kl. 18:10 |
|
![]() |
|
![]() |
Jesper Lund skriver "Det er ikke drevet, som bestemmer om der er krav om HDCP, Det gør din afspiller software, f.eks. PowerDVD."
Det jeg siger, skal ses i sammenhæng med det jeg kommenterer. Man kan jo slet ikke afspille blu-ray eller hd-dvd uden en afspiller til PC eller HDPC. Uden et drev ingen krav om HDPC. Er det ikke rigtigt? Det er hvad jeg siger. Og det er ikke software afspilleren der bestemmer om der er krav til HDCP, det gør pladen du afspiller. Det kunne være Windvd eller Powerdvd. Og den (hardware) man anvender skal understøtte HDCP. Det samme skal det TV eller den monitor der anvendes for at se resultatet. Ellers modtages der ikke noget brugbart. Så har en plade HDCP beskyttelse eller ej. Nogle plader har, andre ikke. Det er ikke softwaren der bestemmer om der er beskyttelse eller ej, men der er naturligvis et samarbejde med det materiale der skal afspilles og softwaren. Men softwaren var der ikke tænkt på da beskyttelsen blev lavet. Softwaren bestemmer ingenting. Micosoft drevet, læste jeg, virkede måske ikke sammen med beskyttelsen på hd-dvd plader. Det er en kompliceret ting at lave en afspiller til HDCP beskyttet materiale og den behøver ikke at virke gnidningsløs. Og derfor udtrykker jeg en vis tvivl, heller det end noget sludder. Det virker måske alligevel, ikke alt hvad man læser er sandt. Redigeret af Ken_T - 20-Maj-2007 kl. 13:25 |
|
![]() |
|
![]() |
Og Martin Johansen:
Jeg kender nogen der syntes 40" er for stort. Efter de fik det ind. Jeg syntes det ikke. Men det kommer jo an på hvor det skal stå. Redigeret af Ken_T - 20-Maj-2007 kl. 13:26 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |