recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt surroundanlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt surroundanlæg

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt surroundanlæg
    Sendt: 15-Maj-2007 kl. 22:48

Jeg skal have mit et nyt surroundsystem. Nu har jeg JBL L80 som bag, L90 i front og en L-center. Det trukket af en H/K AVR7500.

Jeg vil have nogle mindre højtalere, jeg har kigget en del på små standerhøjtalere/satteliter, men jeg er bare bange for jeg kommer til at savne den gode lyd i mine nuværende højtalere. Budgettet ligger på knap 10k. Det skal kunne fungere sammen med det jeg finder frem til disse topics:

Mediacenter: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23965& PN=1&TPN=1

Plasma: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23966& PN=1&TPN=1

Jeg har lidt kig på Dali Concept 6 systemet ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/DALI_Concept_6_hoejttalersystem.htm )  og evt. en NAD T744 Receiver ( http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Surround_Sound/Recei ver/NAD_T744_surround_receiver_Graa.htm )

Er det pengene værd, eller har i nogle ideer til noget bedre? Lyden er selvfølgelig vigtig, men design har også noget at sige..

/Martin
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 00:11

Har du set det fælleskøb der er på Gallo 5.1 lige for tiden?

Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 00:15
Ja sidder faktisk lige og læser om det... Men mine overvejelser går jo nok lidt på om der kan komme så god lyd ud af de små højtalere hehe 
/Martin
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 01:06

Det siger mine efterhånden godt slidte øre (idag), at det kan der. Det er dog med forbehold, for dels er de helt nye og endnu ikke spillet til, og dernæst har jeg ændret så meget i min receiver, fordi den var sat helt forkert op, så min samligning er gået lidt af fløjten.

Til at starte med var jeg lidt bekymret - Lige da jeg havde sat det hele til, (startede med subén, og havde den kørende sammen med mine eksisterende højtalere i en lille times tid, hvorefter jeg koblede fronterne på i den næste times tid, og så tilsidst baghøjtalerne), der synes jeg lyden var bemærkelsesværdig mystisk. Der var massere af bund (og bulder) i subén, og diskant samt høj mellemtone i satelitterne, men jeg manglede noget reelt bas og dybde. Hele mellemtone og dybde var slet ikke til at høre eller fornemme mere.
Efter en del roden rundt med sub og ikke mindst min receiver, som jeg opdagede var sat helt forkert op , så kom det dog til at lyde af lidt mere.

De næste dages tid vil vise, om det bare er tilspilning der er tale om, eller om der ganske enkelt mangler noget, i forhold til hvad jeg er vant til at høre på.
Jeg skal også have sat mig lidt mere ind i den sub, for det er første gang jeg har med subwoofer at gøre. Mit anlæg har normalt ikke behov for en sådan en, (var jeg ret sikker på ).

Afhængig af hvordan tiden passer, så regner jeg med der kommer en anmeldelse om en uges tid eller lign. De skal helst spilles rigtigt til, før det vil være reelt at bedømme dem. Dvs. godt 50 timer. (Tror jeg fik brændt godt 10 timer af idag ).

Mht. WAF, så er der vist ingen tvivl. Da konen så dem udbrød hun, "Det kan godt være jeg ikke har forstand på musik, men jeg synes helt klart, at de er betydelig kønnere end de store højtalere du har stående der", og pegede på mine højt elskede XE-4 JBL gulvhøjtalere.

"Der er så meget kvinder ikke forstår!"

Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 01:18
Hehe ja det har du ret i, nu har jeg heldigvis ikke sådan en til at bestemme hvordan mine højtalere skal være 

Men det er mere nogle søjlehøjtalere jeg leder efter. Eller mindre gulv/reolhøjtalere. Og som sagt, gerne pænt design
/Martin
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 01:26

Okay, så er det nok Dali du skal gå efter. Jeg er dog på ingen som helst måde Dali fan, tværtimod bryder jeg mig slet ikke om dem (af dem jeg har hørt). Men de bliver oftest rost alle vegne fra, så måske det er noget for dig.

Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 01:32
Jeg har heller ikke den store erfaring indenfor Dali, men som du også selv nævner bliver de rost utrolig meget rundt omkring.

Nu faldt igen lige over Philips HTS9800W

Hvordan er lydkvaliteten på denne?
/Martin
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 01:57
Og hvad med den Phillips kontra Samsungs nye HT TXQ120?

Har de begge digital lydindgang så et mediacenter kan tilsluttes?

/Martin
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 10:03

Jeg har hørt Philips anlægget, men ikke Samsung.
Begge er meget lig, men lyden i Philips anlægget imponeret mig ikke rigtig. Jeg kunne bedre li deres gamle LX9000 højtalere.

Konsollen (eller styre enheden) i Philips anlægget er dog utrolig meget plastikagtigt. Det behøver ikke være en dårlig ting, men man får virkelig følelsen af, at man næsten ikke tør røre ved det, desværre.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 10:13

Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Jeg har heller ikke den store erfaring indenfor Dali, men som du også selv nævner bliver de rost utrolig meget rundt omkring.

Nu faldt igen lige over Philips HTS9800W

Hvordan er lydkvaliteten på denne?

Nu bliver meget fra HFK "rost" meget-somme tider måske bare fordi at det kommer derfra

Har heller aldrig været særlig pjattet med den noget kedelige og tørre(uinspirerende) lyd der kendetegner Dali.Derudover er de fleste(bortset fra de dyreste) modeller hammer grimme i designet---efter MIN mening.

Men.........sammenlignet med sådan et plastic anlæg som dette fra Philips-og andre lignende,så er DALI jo nærmest HIGH-END

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 16-Maj-2007 kl. 10:14
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Rulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 13:47
Findes der nogle grafik/lydkort til mediacentre der kan overføre både lyd og billede i samme HDMI kabel? Det ville jo være optimalt til det Samsung anlæg. Så behøver man kunne trække et kabel fra medicenter og til TV. (De skal nemlig stå i hvert sit rum.)

Nu med billede:

Redigeret af Rulle - 16-Maj-2007 kl. 15:44
/Martin
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 20:37

Oprindeligt skrevet af Rulle Rulle skrev:

Findes der nogle grafik/lydkort til mediacentre der kan overføre både lyd og billede i samme HDMI kabel? Det ville jo være optimalt til det Samsung anlæg. Så behøver man kunne trække et kabel fra medicenter og til TV. (De skal nemlig stå i hvert sit rum.)

Den korte version - Ja!

Den lange version - Ja, læs bla. i mediecenter forumet her på siden

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu