|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
weah69 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() Sendt: 09-Maj-2007 kl. 18:11 |
Jeg har endelig fået samlet mit system færdigt. Installeret Media center edition 2005. Alt kører som det skal intil jeg vil afspille en dvd film. Der blir den ved med at skrive den mangler dvd decoder for at kunne spille filmen. Så prøvede jeg at opdatere til MP11 og afspille i alm xp det ville den heller ikke. Der skrev den at der var problemer med kopiering/ophavsret eller sådan noget lign. Men det var en alm dvd film lejet i blockbuster. Så satte jeg en alm brænd dvd i den ville den godt spille men uden lyd! Den spiller fint musik jeg har på harddisken og alt andet virker. Maskinen er samlet med flg komponenter. :Motherboard ASUS P5PL2 cpu Pentium 4 531 3 GHz ram 512 mb kingston pc2-4200 250 gb seagate ide harddisk original ms windows media center edition 2005 hauppauge pvr-150 mce low profile det er vist de fleste ting i makinen. Kan nogen hjælpe mig?
|
|
![]() |
|
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
For at kunne afspille DVD i MCE2005 skal du have installeret et MPEG2 codec. Har du husket det? Installer evt. PowerDVD 6 eller Nvidia PureVideo trail version og se om det ikke løser problemet. PS. Er dit DVD drev sat til den rigtige region? region 2.. Media Player eller MCE kan ikke skifte region på drevet, skal gøres af f.eks PowerDVD eller via enhedshåndtering. (AnyDVD ville være en anden løsning på dette problem) |
|
![]() |
|
weah69 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() |
Tak for svaret det hjælper ikke en dyt. Region står på 2 hat lagt power dvd 5 ind hjalp heller ikke. Har ikke power dvd 6 men 7 stadig ikke noget lyd på når jeg afspiller dvd i xp mp11
|
|
![]() |
|
Psudo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 201 |
![]() |
benyt MS´s decoder checkup utility: http://www.free-codecs.com/download/Windows_XP_Video_Decoder _Checkup_Utility.htm Den vil fortælle om dit codec er egnet til MCE 2005 /Psudo |
|
![]() |
|
![]() |
Foreløbig er det løst mht afspilling af dvd. Jeg lagde en trial version af windvd ind det løste nogle codec problemer. Dog siger MS´s decoder checkup utility at der stadig mangler: Ulead mpeg video decoder og Intervideo video decoder og Intervideo Noncss decoder. Hvilken opløsning skal man vælge på et sony 29 tommer triniton tv? Jeg bruger s-video på scart? Jeg kan knap læse hvad der står når jeg går på nettet men mce funktionen er knivskarp. Bruger lige nu 1024x768 men det er ikke godt går jeg ned i opløsning blir alt kæmpestort.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |