recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt marantz snart???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNyt marantz snart???

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt marantz snart???
    Sendt: 09-Maj-2007 kl. 10:36

Som overskriften siger:

Er det nogen som ved noget om hvornår man kan forvente nyheder fra Marantz? Jeg tænker her på deres surround-recievere.

Jeg mener nemlig at have hørt at deres 001-serie er på vej til at blive afløst, men har ikke kunne finde noget om det andre steder, og da jeg står overfor at skulle skifte min gamle Technics-reciever ud, kunne det jo være rart at vide om der er noget nyt lige rundt om hjørnet. Eventuelt noget med Dolby True HD, og noget HDMI 1,3.

Håber der er nogle som er mere oplyste end jeg

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 10:48
Der står ellers 'new' ved 4001'eren, inde på deres hjemmeside. Er den bare håbløst forældet?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Er det nogen som ved noget om hvornår man kan forvente nyheder fra Marantz? Jeg tænker her på deres surround-recievere.

De præsenterer normalt de nye modeller på IFA i september, og så lander de i månederne efterfølgende. Nogle af 001-modellerne er først netop nu lanceret.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 11:52

Det er nok bare mig der har hørt det jeg gerne ville høre...

Så tror jeg at jeg vil kigge lidt nærmere på 4001'eren.

Den er jo også sat ned til 3.999 hos TC, så det er jo ikke alt for mange penge man lægger for en reciever, inden man skal ud og have fat i en med Dolbu True osv.

Tak for svarene

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 12:50
Jeg er også på 4001 eller Yamaha RX-V661. Jeg skal ned og høre mere om dem i morgen, regner jeg med.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 13:21

Nu har jeg bestilt en 4001'er hos TC. Så jeg valgte den knap så dyre løsning. Så når jeg om et år eller to skal ud og have en masse HD-anlæg, har jeg ikke brugt en masse penge på mit nuværende

Men jeg skal nok vende tilbage med nogle kommentarer når jeg har fået lyttet til den.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 18:32
Jeg hentede en 4001'er i dag. Ham jeg snakkede med mente det var bedre end Yamahaen. Han fik også prakket 2 meter Supra HDMI på mig, men jeg fik heldigvis det hele for 4300,-

Nu skal jeg snart have sat den til, så vi må se om jeg kan hitte ud af det. Og hvor godt det der HDMI og component switching virker. Det må gerne virke godt, selvom det 'kun' (det er altså rigeligt på et SU-budget ) er en 4k receiver.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 21:59
Øhm, jeg kan slet ikke få lyd ud med HDMI. Først var det lidt af en krig overhovedet at få billede ud, men da jeg så fik dét op at køre, så var det helt uden lyd. Jeg får lyd fra fjernsynet, som selvfølgelig sidder i 'analog TV' indgange, men fra HDMI er det altså noget af en kamp at få lyd ud.

Nogen der har erfaring med lyd via HDMI gennem Marantz receivere?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 22:07

Jeg har lige fået en mail om at min 4001'er er sendt, så den skulle gerne være her i morgen, og så må jeg lige se det lykkedes mig at få noget lyd ud af den

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 23:30
Okey, det gjaldt så om at slå 'passthrough' fra under VIDEO CONVERt Jeg håber sgu ikke den går ind og piller ved videosignalet! Jeg har aldrig set A Scanner Darkly før, så jeg kan ikke rigtig vurdere om der er nogen der piller ved noget, og laver det grimmere.

Redigeret af Naiera - 11-Maj-2007 kl. 02:28
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu