recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Processer??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProcesser??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jimmi1311 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-September-2006
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Emne: Processer??
    Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:21
Hej Allesammen

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilken processer jeg skal købe til mit low-budget Media center projekt.

Skal det være en Athlon 64 3500+ med strømforbrug på 45W

Eller en

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2 GHz med strømforbrug på 65W

Hvad vil i forslå??

MVH
Jimmi
Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:29

X2 'eren helt klart...

Hvis du skulle finde på engang os at se HD på computer, så er kan Athlon 64 3500+ nok ikke følge med.

X2 er dual core.

Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 666
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:49
medmindre du allerede har købe bundkort, så gå efter intel core2duo processor. Hvis altså det kan holdes inden for dit budget. Den er KLASSER bedre.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:51

Hej

Jeg er ikke ekspert, men som jeg har forstået konceptet med dualcore processorer, så drejer det sig mere om at kunne gøre flere ting samtidigt, end rå kraft.

AMD 3500 kører 2,2 GHz og X2 3800 "kun" 2 GHz.

Mvh. SOKO

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Hej

Jeg er ikke ekspert, men som jeg har forstået konceptet med dualcore processorer, så drejer det sig mere om at kunne gøre flere ting samtidigt, end rå kraft.

AMD 3500 kører 2,2 GHz og X2 3800 "kun" 2 GHz.

Mvh. SOKO

Det er også rigtigt, men så kan den ene kerne tage sig af optagelser/afspilning alene, mens den anden kerne klare alt det andet.. så de giver alligevel en noget bedre ydelse end en single core cpu'er.

Redigeret af Pizzabager - 07-Maj-2007 kl. 21:36
Til top
mikkelb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-September-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 21:43

>medmindre du allerede har købe bundkort, så gå efter intel core2duo >processor. Hvis altså det kan holdes inden for dit budget. Den er >KLASSER bedre.

Den myte her kunne jeg altså godt tænke mig at få aflivet. Det var måske nok sandt for en måned siden, men har du tjekket priserne nu? I det prisleje 3800'eren befinder sig i, har den ingen konkurrence, og hvis man lægger 50% til, så man kan købe den billigste Intel cpu, viser de benchmarks jeg har set, at Intel stadig ligger dårligere for en tilsvarende AMD. Desuden er der lavet flere rigtigt gode bundkort med relevante htpc-features til AMD, hvor jeg synes det er svært at finde tilsvarende for Intel. 

Og til Soko
>AMD 3500 kører 2,2 GHz og X2 3800 "kun" 2 GHz.

Du kan have meget ret i at der slet ikke er nok programmer der udnytter dualcore-cpu'erne endnu, men der bliver solgt umådeligt mange af dem for tiden, så det ændrer sig forhåbentligt
Desuden er det en nyere arkitektur, så bare at sammeligne clockfrekvensen er ikke nok til at få et præcist billede af hvilken ydelse de hver især kan levere. 
Men det er da lidt af et trosspørgsmål lige nu. Der er dog næppe mange der vil nægte at en dualcore-cpu er mere fremtidssikret end en singlecore.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 22:31

Det er nok også lidt af en myte at det er CPUen der skal afvikle HD, det er i stedet grafikkortet. De skal have HDCP understøttelse og afvikle vi hardware, så en CPU spiller en meget mindre rolle end man skulle tro.

Der er adskillige billige bundkort med grafikkort der kan takle Blue-Ray og HD-DVD og H.264. De fås både til core 2 duo og til x2 CPUer. Billigt er omkring 600.-

Men selvfølgelig vil man måske bruge  en hurtig CPU til at konvertere
 til måske Divx eller andet. Jeg tror man skal overveje hvad man tror man vil gøre personligt. Men sommetider er tiden ikke afgørende.

Ken_T

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 22:34
Mikkelb:

Hvad er det for benchmark du har set? Måske du har dem lige ved hånden?
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

X2 'eren helt klart...

Hvis du skulle finde på engang os at se HD på computer, så er kan Athlon 64 3500+ nok ikke følge med.

X2 er dual core.

Er Athlon 64 3500+ ikke god nok til MPEG2 HD?

Det er selvfølgelig noget andet for MPEG4 HD (h.264), ikke?

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af mikkelb mikkelb skrev:

Desuden er der lavet flere rigtigt gode bundkort med relevante htpc-features til AMD, hvor jeg synes det er svært at finde tilsvarende for Intel. 

Hvad er det for features du mener?

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 13:40

Jeg kan ikke se den store forskel på core2duo eller amd x2, hvis man vælger 2 der koster det samme, man kan ikke sammenligne x2 3800+ med en core2duo 6300 for eksempel, da prisen på core2duo er dobbelt så dyr..

hvis man vælger 2 cpu'er i samme prisklassen yder de også ca ens..

ang. MB, tror jeg nu der er lavet fine boards til begge typer cpu'er..

grunden til mange anbefaler core2duo, er fordi de har hørt det er super hurtigt i forhold til AMD X2, men det passer ikke, core2duo kan clockes utrolig meget og på den måde yde langt mere end amd, men da det bruger mere strøm og dermed gøre cpu'en varmere er det ikke noget der er relevant på en HTPC.  også kræver det også dyrere RAM, samt der er svært at finde et godt "OC" board i MicroATX..

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2007 kl. 13:41
hvis jeg var dig ville jeg vælge X2, eller en core2duo 4300, som er rimelig tæt på en 6300 i ydelse, men en del billigere..
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu