recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI switch via receiever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDMI switch via receiever

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-November-2004
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI switch via receiever
    Sendt: 30-April-2007 kl. 11:10

Én af de ting jeg synes er smarte ved de nye receivere er muligheden for HDMI switching. Men.... mister jeg signifikant billedkvalitet ved dette? Mit setup inkluderer Sony BDP-S1E, Denon 4306, Sharp XD1 LCD-TV 46'', Panasonic DVD optager (uden HDMI udgang).

Men det ville unægteligt være rart, om der kun skulle ét HDMI kabel op til TV'et.

Mvh. Peter

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 11:14
Hej pvvb - jeg kører hele herligheden via en HDMI switch, og mener ikke at jeg mister noget som helst (måske en målbar forringelse). Men køb for himlens skyld en switch af god kvalitet - ellers så går det galt
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 11:16

Mener du ikke at HDMI switchen i Denon 4306 er god nok??

Peter

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 11:21
Ahh så taler vi om noget forskelligt. Jeg taler om en dedicated switch, hvor jeg har HD afspiller, HDD osv tilsluttet., altså hvor jeg har 4 indgange og én udgang til tv´et - sorry
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
pvvb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 11:24

Ja, det er præcis en sådan switch der er indbygget i mange af de nye surround receivere (bl.a. Denon 4306). Jeg mener da, at det må være en fair antagelse, at de har brugt en ordentlig kvalitet i en receiver der koster over 10.000 kr. Er der andre der har erfaringer med dette?

Peter

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 11:33

HDMI-switch indbygget i forstærker er da genialt, hvis man står og skal bruge en forstærker altså...

Altså, det med forringelse er ikke noget der kan grad bøjes i min erfaring! Enten er der signal eller også er der ikke signal! Det er jo digitalt! Spar der for på "guld" stikkene. Jeg vil mene, at mister man noget ved en switch, mister man signalet helt, eller tager jeg fejl? Det er sket før...

Giver Hother helt ret, hvis man skal købe en switch, så brug hellere 500,- mere og køb en i ok kvalitet. Havde selv en billig og den virkede i 1 md og så var selve knapperne slidt op...!!

Redigeret af Pede8000 - 30-April-2007 kl. 11:44
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

HDMI-switch indbygget i forstærker er da genialt, hvis man står og skal bruge en forstærker altså...

Altså, det med forringelse er ikke noget der kan grad bøjes i min erfaring! Enten er der signal eller også er der ikke signal! Det er jo digitalt!

Jeg er enig i at hvis det er en ren switch, så bør der ikke være nogen mærkbar forskel på billedkvaliteten, men jeg er lidt ked af argumentet om at eftersom det er digitalt, så er der ingen forskel. Der kan sagtens foregå en signalbehandling af signalet, selv om det er rent digitalt. Hvis man skal trække den ud i ekstremerne, så er en scaler, som den der er indbygget i en AVR4306, også rent digitalt hele vejen igennem, men det betyder på ingen måde at signalet ikke påvirkes når man opskalerer.

Det korte svar: Hvis du sender signalet lige igennem uden at skalere på det, nej så er der ingen kvalitetsforringelse.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu