recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til diverse kabler..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til diverse kabler..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nebelong Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2005
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til diverse kabler..
    Sendt: 24-April-2007 kl. 00:36

Jeg får min PX70 på onsdag og har i samme moment købt et Logitech Z5450.. Nu skal jeg have tilsluttet disse to og en del andre kilder så jeg får det optimale ud af anlægget og lydkilderne..

Alt i alt har jeg :

PX70 (Fjernsyn)

Selector

Xbox360

Pioneer DVR 630H (Harddiskoptager)

Logitech Z5450

Jeg ved at Xbox'en skal tilsluttes med et optisk kabel fra Z5450 til XBOX, men det er også så langt min viden strækker sig.. Og behøver jeg at have lydkabler forbundet med alle tingene for at få lyden ud i højttalerne fra alle lydkilder?

Så lidt hjælp ville være kærkommen. :)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 01:01
Ej! Kom nu lidt..
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 09:16

Hvis du beskriver dine tilslutningsmuligheder (hvilke stik er der bag på), så tror jeg at folk bedre kan hjælpe dig.

mvh Christian
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 01:00

På selectoren er der et såkaldt "Digital Audio Output" stik, ved ikke helt om selectoren skal forbindes til anlægget? Selectoren er nemlig forbundet til min dvdoptager så der kan jeg jo bare gå over på den AV kanal som man bruger der?

Jeg er faktisk ikke sikker på at man kan forbinde PX70 til Z5450, da der kun er optiske og coax stik på anlægget og såvidt jeg ved er der ingen af disse på skærmen..

På DVDoptageren er der et "Digital Out Optical" stik så det er vel bare et optisk kabel der skal til og ligeså på XBOX 360?

Så alt i alt er det vel bare to gange optiske kabler? Nogen der ved hvor jeg kan finde 2 gode/billige af slagsen i KBH?

Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 17:37
Hvad er Logitech z5450?
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 17:53

hej

er det ikke bare at tage audia ud fra px 70

mvh Jan b

Mvh Jan B
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Nebelong Nebelong skrev:

På selectoren er der et såkaldt "Digital Audio Output" stik, ved ikke helt om selectoren skal forbindes til anlægget? Selectoren er nemlig forbundet til min dvdoptager så der kan jeg jo bare gå over på den AV kanal som man bruger der?

Selectoren skal forbindes til dit anlæg, hvis du vil have digital surround-lyd. Der er tale om et coax-digital-kabel i en specialvariant. Sandsynligvis kan du bruge dette her:

http://av-connection.com/?CPage=PView&ML1=1&ML2=1&am p;ML3=78&ML4=273

Jeg er faktisk ikke sikker på at man kan forbinde PX70 til Z5450, da der kun er optiske og coax stik på anlægget og såvidt jeg ved er der ingen af disse på skærmen..

Det kan man i såfald ikke....

På DVDoptageren er der et "Digital Out Optical" stik så det er vel bare et optisk kabel der skal til og ligeså på XBOX 360?

Ja, nemlig

Så alt i alt er det vel bare to gange optiske kabler? Nogen der ved hvor jeg kan finde 2 gode/billige af slagsen i KBH?

Næh, men du kig evt. mere på overstående link.

mvh Christian
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 12:36

Jeg takker for hjælpen! CNN3 - jeg har kigget på av-connection, men ville gerne have stikkene hurtigst muligt.. Men det er nok det billigste! :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu