|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbk115 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() Sendt: 27-April-2007 kl. 08:15 |
Hej
Jeg er på jagt efter et LCD TV 32". Jeg ser ca. 90 % analog (stofanet kabeltv) og 10 % DVD. Derfor er jeg intereseret i at finde et med en god analog tuner. Men det er svært at sammenligne de forskellige TV ude i forretningerne, da kvaliteten af det analoge signal er meget forskelligt. Hvilke mærke/modeller har gode analoge tunere ? mvh Michael Kristensen |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej og velkommen til forummet. Hvis 32" er din str. så vil jeg anbefale dig et JVC, de kan nemlig det der med analoge signaler, og laver efter min mening nogle rigtig lækre skærme. Men hvis et Plasma på 37" kan accepteres, så får du igennem Recorder's "Fælleskøb" en rigtig lækker Panasonic skærm, der virkelig siger "spar to" til alt, hvad der er at finde i den prisklasse i øjeblikket. Læs mere om fælleskøbet her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22863& PN=1
Redigeret af Pokerface - 27-April-2007 kl. 08:38 |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
mbk115 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 49 |
![]() |
Hvis 32" er din str. så vil jeg anbefale dig et JVC, de kan nemlig det der med analoge signaler, og laver efter min mening nogle rigtig lækre skærme.
![]() Min stuestørrelse (som ikke er specielt stor) passer i følge tabel fra bladet "Whats Plasma" til et fjernsyn i størrelse 28-32". Kan se, at de forskellige JVC modeller på 32" ligger i prisklassen 6-10 kkr. Er det den samme analoge tuner, der sidder i dem alle ? Har fået fortalt andensteds, at Sony, Samsung og Philips skulle have gode analoge tv tunere. Kan nogen af- eller bekræfte det ? mvh Michael Kristensen |
|
![]() |
|
LarsC ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Hvis 32" er din str. så vil jeg anbefale dig et JVC, de kan nemlig det der med analoge signaler, og laver efter min mening nogle rigtig lækre skærme.
Hej Skal det betyde at 37" ikke er helt så gode som 32", da jeg overvejer et 37" ? Mvh Lars Redigeret af LarsC - 27-April-2007 kl. 09:25 |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Det sidste vil jeg da godt afkræfte. Snakker vi god analog tuner,så er det JVC det handler om. Så for nylig en sammenligning i tv,hvor netop JVC A80(til 7k for 32" modellen)-stod væsentligt bedre med analoge signaler,end en LOEWE til 20k gjorde tjek den hos godpris.dk.....tror ikke at der er noget alternativ til den pris,og slet ikke Samsung da. lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Mon ikke at det skal betyde at hvis 37" går an,så er der et bedre alternativ i PLASMA?(Pana.px70)..Hvorimod 32" kun laves i lcd lrev Redigeret af lrev på jobbet - 27-April-2007 kl. 09:30 |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
![]() |
Jeg har et Samsung LE-40R71b..
Jeg har super billede via tdc kabeltv.. (analogt).. så jeg kan godt sige at den har god analog tuner.. (dog er jeg ret sikker på at har man dårligt signal, så vil det se dårligt ud på skærmen også. ) |
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
Hej igen "mbk115". Ja okay, nu skal man jo ikke altid tage den slags statistikker alt for bogstaveligt. Priserne du der har set på JVC's 32" modeller skal nok passe, Jeg vil så anbefale et "32A80" (bogstaverne herefter er kun farvekoder)... Der får du rigtig meget for pengene, og ikke mindst et forrygende godt billede... Så forleden en anmeldelse i "Godmorgen Danmark" TV2", hvor det slog et så dyrt TV som et Loewe til over 20.000 kr. af banen, da de vurderede billedkvalitet på alm. analog antennesignal. Men der er flere andre modeller, hvor det bedste og dyreste vist nok er "32R71". Kender ikke så meget til Philps og Samsung fladskærme, men jeg mener så absolut ikke at de kan matche billedkvaliten i JVC, og da slet ikke Samsung, også lyden i Samsung synes jeg skodder. Men Sony kender jeg lidt til, min bror har nemlig sådan et, (nemlig et 32U2000S)... Han bor kun et par gader fra mig, og er tilsluttet samme kabel-TV system så hans signal skulle jo gerne være meget lig med mit. Men hans Sony, kan altså IKKE matche mit JVC, hverken ved hurtige bevægelser el. ved alm. TV-kiggeri i det hele taget, farverne på hans Sony er langt mere "kunstige". Redigeret af Pokerface - 27-April-2007 kl. 09:56 |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
![]() |
Hej. hvis det er mit indlæg du spørger til, så var det et spørgsmål om han kunne acceptere et str. 37" Plasma i stedet for et 32" LCD... FOR JO, det er mindst ligeså godt som et 32" LCD... Jeg var ellers utrolig glad for mit JVC 32" LCD, men mit nye 37" "Pana" er altså bare bedre, ihvertfald efter min mening. Om det så er Tuneren el. systemet der er det afgørende for det flotte billede på Plasma'en, det ved jeg så ikke endnu, men jeg er sikker på, at systemet spiller positivt ind. Redigeret af Pokerface - 27-April-2007 kl. 09:55 |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
LarsC ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Til Pokerface Du må undskylde hvis jeg misforstod noget. Jeg overvejer nemlig et 37" JVC men blev så i tvivl om du synes at JVC's 32" er bedre end deres 37". For hvis de er det bliver jeg nemlig bare ved deres 32" Jeg snakkede slet ikke LCD vs PLASMA, da jeg har bestemt mig for LCD Mvh Lars |
|
![]() |
|
![]() |
Hej "LarsC". Nååå på den måde okay. Men, jeg må desværre indrømme, at jeg ikke har set så meget på JVC's 37" skærme, bortset fra "M-modellerne" der jo kører med et specielt 100 - 120 Hz system, (forøvrigt vist nok næsten det eneste system der virker ordentligt, flere af de andre fabrikanter, har så vidt jeg ved, ikke været specielt heldige med deres systemer). Og det var faktisk min plan, at skulle jeg have et større TV, så ville jeg have sådan et. men jeg syntes bare, at det er for dyrt i forhold til den "Pana" Plasma jeg nu har købt. Men, da en 32" og en 37" som regel indeholder de samme Pixels, så vil jeg nok mene, at billedet bliver en anelse mere "grovkornet" på den store, sådan plejer det ihvertfald at være... De små skærme virker oftest langt mere "skarpe" end de store, og derfor skal afstanden til de store som regel også øges en smule, hver gang man går et trin op i str. Det kan jeg så også læse gælder for det nye Plasma jeg nu har fået, hvor 37" i en større engelsk test opnåede den bedste billedkvalitet. Bemærk forresten lige, at jeg har et ca. 3/4 år gammelt "Luxus LCD-TV" til salg. Redigeret af Pokerface - 28-April-2007 kl. 09:54 |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |