|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
![]() Sendt: 25-April-2007 kl. 00:14 |
Jeg er i gang med at stable en boks på benene som jeg kan bruge til at afspille diverse ting på mit tv.
Jeg har ingen interesse i at optage på den - men det kan den selvfølgelig udvides med såfremt det skulle blive relevant. Jeg skal primært afspille HD materiale (xvid, h264, vc-1). Grundet h264 er jeg nødt til at bruge lidt mere CPU end ellers krævet, men koblet med en H264 decoder i form af onboard ATI Radeon Xpress 1250 (AVIVO) burde følgende specs kunne klare det: Bundkort: ABIT Fatal1ty F-I90HD (HDMI) = 758 KR Hukommelse: 1GB Kingston Value = 556 KR CPU: Core 2 Duo E4300 = 865 KR DVD: Pioneer DVR-112D = 209 KR Harddisk: WD Caviar 320GB = 570 KR Kabinet: Antec NSK1300 (300W) = 632 KR ELLER Kabinet: Antec Fusion (430W) = 1.180 KR Total: = 3604/4152 KR Jeg regner med at smide noget wireless i den også - men det er ikke kritisk i første omgang. Nogle kommentarer på dette ? |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Hej,
Nu har jeg ikke detailkendskab til dine enkeltkomponenter, men helt overordnet ville jeg prioritere en stor disk højt. Jeg ville også prioritere lydsvaghed højt (~godt kabinet, evt. passiv køling af GPU). Så min kommentar: Køb gerne det billige kabinet og brug lidt mere på en disk ![]() ![]() Venligst Søren |
|
![]() |
|
joso.dk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Står overfor at købe næsten præcist det samme! Jeg regner dog med at skulle have et GFX-kort i så der kan spilles lidt. Bundkortet er det mest passende jeg har fundet, selvom jeg ikke har brug for GFX-delen... Desuden koster 2x1gb Kingston kun lidt mere http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350825 (683,-) Fusion kabinettet skulle være noget af det bedste, hvad køling og støj angår, så der går man nok ikke helt galt i byen. Man får egentligt også en del for pengene må man sige. |
|
![]() |
|
skipper ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
![]() |
Hej
Har selv et lignende system på min indkøbsliste på edbpriser. Har selv NSK1300 til min nuværende HTPC, og det er meget lydløs + du kan fjerne den larmende blæser på stock køleren og sætte en 120 mm blæser lige over cpukøleprofil, så bliver den max silent. Jeg har selv disse ram i min htpc, de er super gode til prisen. Mine render 4-4-4-12 t1 ved 1.9volt De er endda billigere end de kingston http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253891 Endvidere ville jeg overveje at købe denne disk i stedet: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=261690 Samsung er kendt for at være silent, og det mener jeg ikke den Western Digital disk er. Har selv 2 stk. af disse: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209255 Og de siger mere end min samsung disk i HTPC. |
|
![]() |
|
mikto ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-November-2006 Status: Offline Point: 41 |
![]() |
Jeg synes din indkøbsliste ser MEGET interessant ud! Jeg har selv mange gange overvejet at bygge mig et mediecenter, men det er aldrig blevet til noget (fordi jeg dybest set ikke aner, hvilke komponenter der passer sammen - derfor er denne tråd helt perfekt!). Uden at jeg vil stjæle din tråd, vil jeg lige spørge, om nogen ved, om jeg kan bruge mit Geforce 7650GS (passivt kølet, fra en ALDI-pc) i maskinen - og helst i fusion-kabinettet - og om det også vil kunne køre HD med den samme processor, som du har foreslået? (jeg kan ikke selv finde nogen specs på det, da det eftersigende er lavet til Medion specifikt)
Desuden har jeg et tunerkort (Hauppauge MCE150), som måske også kan bygges i? Ellers kunne jeg godt finde på at købe præcis det du listet, med undtagelse af HDD'en, da jeg har gode erfaringer med Samsung. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |