recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billig Media Player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBillig Media Player

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Emne: Billig Media Player
    Sendt: 25-April-2007 kl. 00:14
Jeg er i gang med at stable en boks på benene som jeg kan bruge til at afspille diverse ting på mit tv.
Jeg har ingen interesse i at optage på den - men det kan den selvfølgelig udvides med såfremt det skulle blive relevant. Jeg skal primært afspille HD materiale (xvid, h264, vc-1). Grundet h264 er jeg nødt til at bruge lidt mere CPU end ellers krævet, men koblet med en H264 decoder i form af onboard ATI Radeon Xpress 1250 (AVIVO) burde følgende specs kunne klare det:

Bundkort: ABIT Fatal1ty F-I90HD (HDMI)  = 758 KR
Hukommelse: 1GB Kingston Value            = 556 KR
CPU: Core 2 Duo E4300                         = 865 KR
DVD: Pioneer DVR-112D                         = 209 KR
Harddisk: WD Caviar 320GB                    = 570 KR
Kabinet: Antec NSK1300 (300W)             = 632 KR
 ELLER
Kabinet: Antec Fusion (430W)                = 1.180 KR

Total:                                                = 3604/4152 KR

Jeg regner med at smide noget wireless i den også - men det er ikke kritisk i første omgang.

Nogle kommentarer på dette ?
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 00:24
Hej,

Nu har jeg ikke detailkendskab til dine enkeltkomponenter, men helt overordnet ville jeg prioritere en stor disk højt. Jeg ville også prioritere lydsvaghed højt (~godt kabinet, evt. passiv køling af GPU).

Så min kommentar: Køb gerne det billige kabinet og brug lidt mere på en disk Godt processorvalg

Venligst
Søren
Til top
joso.dk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-April-2007
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 09:03

Står overfor at købe næsten præcist det samme!

Jeg regner dog med at skulle have et GFX-kort i så der kan spilles lidt. Bundkortet er det mest passende jeg har fundet, selvom jeg ikke har brug for GFX-delen...

Desuden koster 2x1gb Kingston kun lidt mere

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350825 (683,-)

Fusion kabinettet skulle være noget af det bedste, hvad køling og støj angår, så der går man nok ikke helt galt i byen. Man får egentligt også en del for pengene må man sige.

Til top
skipper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Maj-2006
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2007 kl. 11:40
Hej

Har selv et lignende system på min indkøbsliste på edbpriser.

Har selv NSK1300 til min nuværende HTPC, og det er meget lydløs + du kan fjerne den larmende blæser på stock køleren og sætte en 120 mm blæser lige over cpukøleprofil, så bliver den max silent.

Jeg har selv disse ram i min htpc, de er super gode til prisen.
Mine render 4-4-4-12 t1 ved 1.9volt
De er endda billigere end de kingston
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253891

Endvidere ville jeg overveje at købe denne disk i stedet:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=261690
Samsung er kendt for at være silent, og det mener jeg ikke den Western Digital disk er. Har selv 2 stk. af disse: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209255
Og de siger mere end min samsung disk i HTPC.

Til top
mikto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2006
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 00:22
Jeg synes din indkøbsliste ser MEGET interessant ud! Jeg har selv mange gange overvejet at bygge mig et mediecenter, men det er aldrig blevet til noget (fordi jeg dybest set ikke aner, hvilke komponenter der passer sammen - derfor er denne tråd helt perfekt!). Uden at jeg vil stjæle din tråd, vil jeg lige spørge, om nogen ved, om jeg kan bruge mit Geforce 7650GS (passivt kølet, fra en ALDI-pc) i maskinen - og helst i fusion-kabinettet -  og om det også vil kunne køre HD med den samme processor, som du har foreslået? (jeg kan ikke selv finde nogen specs på det, da det eftersigende er lavet til Medion specifikt)

Desuden har jeg et tunerkort (Hauppauge MCE150), som måske også kan bygges i?

Ellers kunne jeg godt finde på at købe præcis det du listet, med undtagelse af HDD'en, da jeg har gode erfaringer med Samsung.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu