Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
|
Emne: PX70 autozoom? Sendt: 24-April-2007 kl. 22:54 |
Påtænker at hoppe med på fælleskøbet, men har lige et spørgsmål.
Går ud fra at der på PX70 er en eller anden form for autozoom, som tilpasser/strækker forskellige billedformater (4:3, 16:9, etc) så de fylder skærmen ud med mindst mulig forvrængning(?).
Hvordan virker dette mht til at vise undertekster?
På mit Philips CRT presses det nederste af billedet f.eks. automatisk lidt sammen, så man altid kan læse undertekster, ligegyldigt hvor i billedet de er placeret.
Kan PX70 noget lignende? Det ville være rigtigt irriterende hvis man er nødt til at sidde og vælge forskellige zoom formater hver gang man skifter kanal.
|
 |
hyldig87
Super bruger
Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Point: 473
|
Sendt: 24-April-2007 kl. 23:20 |
har lige siddet og kigget alle indstillingerne igennem, og kan ikke finde noget der laver noget lign...
Men må nu sige at jeg ikke har problemer med en eneste af mine programmer... Desuden har det jo en automatisk funktion, hvor den selv bestemmer hvilken indstilling der er mest optimal for at kunne se alt.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 07:42 |
Hej igen Pallec. Min erfaring på dit spørgsmål er, at hvis du beytter "Auto-indstillingen", vil tv´et som hyldig87 beskriver, vælge det optimale billede. Hvis du der i mod manuelt vælger zoom, så kan undertekster godt forsvinde ud i det blå. Og det er vist meget normalt
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
NinjaZee
Bruger
Oprettet: 06-April-2007
Point: 55
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 08:27 |
På mit Philips CRT kan den ikke huske billedformat indstillingerne, så hver gang man skifter kanal skal man indstille det igen for at kunne se hele billedet, det er godt nok irriterende! Glæder mig til PX70 :)
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 08:41 |
Hother skrev:
Hej igen Pallec. Min erfaring på dit spørgsmål er, at hvis du beytter "Auto-indstillingen", vil tv´et som hyldig87 beskriver, vælge det optimale billede. Hvis du der i mod manuelt vælger zoom, så kan undertekster godt forsvinde ud i det blå. Og det er vist meget normalt |
Tak for svaret. Det vil sige at PX70 altid vil vise underteksterne - uanset formatet TVstationen sender i - hvis man bruger "auto-indstillingen"?
|
 |
jb17j
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 08:54 |
hej
nej auto er ikke perfekt, det smutter på nogle kanaler, men mon ikke det kommer and på hvordan det bliver udsendt, men jeg bruger 16- 9 funktion og 16 -9 tilpasset. 16 - 9 tilpasser, denne funktion trækker billede sammen som du spørger til i starten på tråden.
mvh Jan b
|
Mvh Jan B
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 11:28 |
jb17j skrev:
hej
nej auto er ikke perfekt, det smutter på nogle kanaler, men mon ikke det kommer and på hvordan det bliver udsendt, men jeg bruger 16- 9 funktion og 16 -9 tilpasset. 16 - 9 tilpasser, denne funktion trækker billede sammen som du spørger til i starten på tråden.
mvh Jan b
|
Hmmm, lidt surt... Philips CRT topmodeller har kunnet klare dette i årevis, så det er lidt ærgeligt at nyeste Panasonic teknologi ikke kan.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 11:32 |
Aaahhh - nu skal man måske se undertekstproblemet i forholdet til hvor ofte det optræder. Det optræder i det mindste hos mig så sjældent, at det næsten ikke er værd at nævne. Men okay, det er muligt at det optræder på film betalingskanalerne o.lign., og dem har jeg ikke.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 11:51 |
Bedste er at sætte det på 16:9 eller Just ... så får man ingen problemer.
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
Ullum
Guld medlem
Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 11:59 |
Hother skrev:
Aaahhh - nu skal man måske se undertekstproblemet i forholdet til hvor ofte det optræder. Det optræder i det mindste hos mig så sjældent, at det næsten ikke er værd at nævne. Men okay, det er muligt at det optræder på film betalingskanalerne o.lign., og dem har jeg ikke. |
Film betalingskanaler (TV1000 og Canal+) sender 16:9.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 12:09 |
Ja ja Ullum - det er jeg nu godt klar over. Men det var for at anskueliggøre problemets minimale omfang. Og da jeg samtidig kender flere af forumets medlemmer, og deres petitesse forvirringer mente jeg, at det var bedst at tage forbehold for de tv-kanaler som jeg ikke har adgang, og som jeg ikke kunne udtale mig om
|
|
 |
TheBig....
Bruger
Oprettet: 21-December-2006
Point: 204
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 12:36 |
Når man bruger autofunktionen, virker det på den måde at hele skærmen bliver fyldt ud med billede, går man eks. overpå Tv1000 er der først sorte rammer i bund og top, men autofunktionen gør det at den zoomer billedet ind så den passer med tekst og fjerner de sorte rammer.
Jeg har lagt mærke til at ved nogle enkelte kanaler, kan der være problemer med at zoome ind sådan at undertekster passer, men da det er de samme kanaler hver gang, tror jeg mere det er fordi der mangler noget i disse signaler, det er ikke TVet der har en mangel/fejl, da det som sagt virker på de fleste kanaler, men ikke ved et par stykker, og da jeg har nær de 100 kanaler, inkl. betalingskanaler/film, HD Discovery er der slet ikke noget med, anser jeg problemet for meget lille og skylder skylden på signalkilden. 
|
 |