|
|
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | ||
boxpa ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-April-2007 Status: Offline Point: 13 |
![]() Sendt: 06-April-2007 kl. 09:57 |
|
Er der nogen lykkelige ejere af denne supermaskine, der ved hvilken type ram, man kan opgradere den med? og er det lige meget hvilket mærke. Kasper |
||
![]() |
||
plouger ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() |
|
Hej. Jeg har ikke selv maskinen, men hvis man kigger på: http://www.medion.de/md8822/dk/flash.html så kan man se den skal bruge DDR2 ram. Men husk at se om der er ledige ramsokler på bundkortet.
|
||
Hilsen
Plouger |
||
![]() |
||
Nullermanden ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2006 Sted: Trørød, Danmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Hej Kasper
Du skal alligevel skille maskinen ad. På det ram som sidder i computeren er der normalt et klistermærke på, hvor der står hvilket model det er. Det er med 99% sansynlighed følgende DDR II SDRAM / PC2-6400 (800MHz) eller PC2-5300 (667 MHz) DIMM 240-pins Mvh Redigeret af Nullermanden - 07-April-2007 kl. 00:00 |
||
![]() |
||
jnvir ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
|
Den trykte reklame for maskinen angiver, at der er en 'bank' ledig, og at den anvender DDR2 533 MHz, 64 bit RAM.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Tak til alle, Jeg må ind i pcen og kigge for en sikkerheds skyld. |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Der er en bank ledig. Selv er jeg ved, at spare sammen til 2 x 2GB. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har lige kigget i maskinen, og ram typen er pc 4200 533 mhz. Mener der er begrænsning på i alt 2gb. |
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Kan du bruge al den ram til noget? Venligst Søren |
||
![]() |
||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
|
Boxpa hvorfor skulle der være en max på dette? Søren, det ved jeg ikke, men jeg ved 1GB er for lidt... |
||
![]() |
||
Nullermanden ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2006 Sted: Trørød, Danmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
|
Hvis du / I skal skifte RAM ud, så tjek om maskinen kan kører med noget af det hurtigere ram. Selvom der sidder 533 MHz i fra fabrikken, kan bundkortet godt understøtte op til 667 eller 800 MHz.
Det vil typisk stå i manualen eller på selve bundkortet. Jeg har ikke selv DDR2 ram, men på DDR RAM kan man godt kombinere langsomt og hurtigt ram, men maskinen bliver ikke hurtigere end det langsomste ram! |
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Det kan der være fordi bundkort eller benyttet chipset måske ikke understøtter mere. Jeg ved ikke hvilket bundkort den kører med så jeg kan ikke lige checke det. Du har ikke brug for 2x2gb Martin - 2x1gb er rigeligt så hvis der allerede sidder 1x1 GB i den ville jeg spare pengene (og bruge dem på noget andet) og nøjes med at købe en ekstra 1GB stang |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja jeg ved godt, at chipsættet kan sætte en begrænsning, men jeg var nysgerrig efter hvorfor lige præcis denne ikke kan? Har nemlig ikke set nogensteder om, at man skulle være hindret i, at smide 2 x 2GB stænger i. Grunden til de 4GB jeg fabler om er, at jeg har læst/hørt, at 1GB er aaalt for lidt (jo tak..), 2GB er min. og 4GB er dejlig nice. Den kører med et MSI bundkort, men har ikke modellen på mig. Der sidder allerede 1 x 1GB i den. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |