Helt ærligt tror jeg ikke det er noget man skal begynde at rode med.. Rent teknisk set kan man godt skifte elektrolytter, kapacitatore osv. i elektronik udstyr, problemet er bare at der altid vil være nye begrænsende faktorere frygteligt tæt på, dvs. du ikke opnår nogen forbedring før du har skiftet alting ud

. Køb dig til ordenligt udstyr, istedet for at modificere det billige "bras".
Jeg er ikke så god til at tænke praktisk/alternativt mht. din flodmetafor, men det er sikkert meget rigtigt

Jeg har ret godt styr på alt sådan noget computerhardware, og i en computer er der jo faste spændinger(hhv. 3.3v, 5v og 12v), og så forskellige strømstyrker på de forskellige spændinger, med en samlet effekt på f.eks. 500W. Derfor er der også stor forskel på forskellige PSUer med forskellige prioriteringer på spændingslinjerne.
Jeg vil tro at en forstærker også benytter faste spændinger fremfor variable, og derfor kan du nok ikke helt regne med at effekt, strømstyrke og spændingsregnestykkerne passer sammen, da der nok er en del forskellige spændingslinjer.
Som sagt aner jeg ikke en pind om forstærkere, og du har sikkert ikke fattet noget som helst af ovenstående(jeg er en hat til at forklare), men jeg tror ikke man kan se så sort/hvidt på det. En forstærker er ikke nødvendigvis bedre fordi der står en større strømstyrke eller effekt bagpå tror jeg ikke.