|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() Sendt: 07-April-2007 kl. 23:25 |
Hej Jeg har forsøgt mig med Patriarkens guide.. det virker bare ikke - i Vista vel og mærke. Ved ikke om det gør en forskel? Batchen bliver kørt og så sker der ikke mere...: http://patriarken.mine.nu/nvidia.htm Det jeg forsøger er, at køre Single monitor dvs jeg dobbeltklikker på en batch og så deaktiverer den min VGA og aktiverer min DVI med rette opløsning sat til og omvendt når jeg dobbeltklikker på en anden batch så deaktiverer den DVI og genaktiverer VGA med fastsatte opløsning. Nogen der har en løsning? |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Mit bud på hvorfor det ikek virker er at 'Vista driveren ikke har de samme funktioner som XP driveren
|
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Den var jeg også ved, at lure ud Gad bare godt, at det virkede... Muligheden må være der, bare på en anderledes måde.. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Exactly
Nvcpl API'en virker ikke i Vista...Ligesom alt muligt andet ikke gør med Nvidias drivere.... |
|
![]() |
|
![]() |
Dvs. jeg er fucked?
![]() |
|
![]() |
|
Radar80 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
Jeg sidder også med et Nvidia/Vista problem (tror jeg), er der nogen der ved hvorfor der mangler det menu punkt der hedder "Modify full-screen video options" under "Video and Television" Jeg prøver at sætte mit Phillips SD fjernsyn til min nyerhvervede HTPC med et Asus/Nvidia 7950GT grafikkort i og jeg vælger to skærme med forskellige opløsninger. (jeg kører med driver 162.22 og Bios vers. er 5.71.22.42.06) Jeg kan godt få billde på fjernsynet, men jeg vil bruge den funktion der laver full Screen på TV'et og bibeholder primær skærm med control funtionerne på computer skærmen, men menu punktet "Modify full-screen video options" dukker bare ikke op. Og jeg kan heller ikke vælge den rigtige skærm opløsning på TV'et (720x576) men kun 800x600 ?? Jeg har en mistanke om at hvis jeg havde kørt med XP, så havde det menu punkt jeg mangler, været der. Er der nogen der kan be' eller afkræfte det ??? |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Nvidia´s drivere, Vista og fladskærmen er desværre gået hen og blevet en rigtig rigtig kedelig sammensætning. Pt. er der nok en million sure PAL brugere som skriger af Nvidia på deres forum, simpelthen fordi Nvidia har lavet totalt om på deres drivere til Vista. F.eks er det ikke længere muligt at sætte en custom timing op. Dvs. medmindre at dit fladskærmstv kan melde tilbage, (hardware mæssigt) at det kan køre 50hz, så er der no go mere. Nvidia har simpelthen fjernet muligheden. Så bruger man da bare Powerstrip? Så pt. ser jeg f.eks ingen mulighed for 50hz med nvidia mere, hvilket gør at jeg er på udkig efter et ATI kort nu. Jeg gider simplethen ikke nvidia´s bras mere. Det bliver så mit 3. skærmkort på ½ år, (nogen der mangler et billigt skærmkort?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja det er godt nok noget skrald, men de har faktisk skrevet de i deres release notes:
"This driver does not support adding arbitrary resolutions and timings" og "This driver does not support defining advanced timings and resolution settings" Så ja, jeg ville også kikke på ATI istedet. Dem der så gør det: Venligst informer om jeres erfaringer! |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
![]() |
Der er en en længere tråd om 2X00 Ati serien på http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=872538 De er heller ikke uden problemer.
|
|
![]() |
|
Radar80 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 76 |
![]() |
#Kandersen= Jeg har nu prøvet at hente Powerstrip, jeg kan godt se der er udvidet mugligheder, men jeg synes ikke at kunne finde nogle TV instillinger eller 50Hz. #MCenterfreak= ang. det første punkt kan jeg ikke forstå hvad arbitrary resolutions betyder og hvad det har med SD Fjernsyn at gøre ? Ang. "This driver does not support defining advanced timings and resolution" hører alm. Fjernsyn til Advanced timing and Resolution ? Er der nogen af jer der Kan gi' et bud på et andet Grafikkort til HTPC, mit setup er Vista 32bit, Der skal på en eller anden måde være RGB out Men også have HDMI out, når jeg på et tidspunkt får en fladskærm. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#Radar Jeg svarede såmænd bare på Kandersens indlæg hvor han skriver: "F.eks er det ikke længere muligt at sætte en custom timing op. Dvs. medmindre at dit fladskærmstv kan melde tilbage, (hardware mæssigt) at det kan køre 50hz, så er der no go mere. Nvidia har simpelthen fjernet muligheden." Forøvrigt startede tråden her med et spørgsmål vedr. en fladskærm, ikke en SD skærm |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, Godt ord igen
|
|
Canal Digital / HD PVR 101 st / Samsung 40"
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |