recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-Materiale (LCD el. Plasma)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-Materiale (LCD el. Plasma)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Foods Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: HD-Materiale (LCD el. Plasma)
    Sendt: 31-Marts-2007 kl. 14:19
Hejsa!

Jeg skal højst sandsynligt ud og have mig et PX70 snarligst, og har i denne anledning nogen spørgsmål inden jeg foretager dette køb.

Der er naturligvis en række forskellige kategorier et TV kan være godt i. F.eks. er mine egne erfaringer at Plasma er betydeligt bedre på DVD-materiale end LCD er. BETYDELIGT.

Men mht. HD-materiale har jeg endnu ikke set et LCD der har skuffet mig, dog ej heller ikke et Plasma.

Hvad mener i vil være bedst til fremtidens format, HD, Plasma eller LCD?
Mvh.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 14:25

Hej Foods - jeg kan ikke se i krystalkuglen, og jeg vil ikke starte endnu en LCD plasma krig.

Men mit PV71F (samme som PX70 uden digi tuner) står absolut helt og aldeles fremragende med HD signal. Det være sig HD DVD og Discovery HD via min HD selector

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 14:51

Oprindeligt skrevet af Foods Foods skrev:

Der er naturligvis en række forskellige kategorier et TV kan være godt i. F.eks. er mine egne erfaringer at Plasma er betydeligt bedre på DVD-materiale end LCD er. BETYDELIGT.

Men mht. HD-materiale har jeg endnu ikke set et LCD der har skuffet mig, dog ej heller ikke et Plasma.

Hvad mener i vil være bedst til fremtidens format, HD, Plasma eller LCD?

Jeg mener at hvis du synes plasma er bedre end LCD til DVD, så vil du også mene det ved HDTV. Udover opløsning, som ikke er en specielt væsentlig faktor, er der ikke noget i HDTV der er anderledes end DVD, og der er derfor heller ikke nogen grundlæggende ting i billedet der skal gøres anderledes. At du har været skuffet over DVD på LCD, men ikke over HDTV på LCD, skyldes derfor udelukkende at du ikke er vant til at kigge på HDTV, og/eller at HDTV bare generelt er så godt at det, selv fremvist mindre optimalt, stadig er inden for dén ramme du vil kalde "godt". Forskellen mellem LCD og plasma er der stadigvæk ved HDTV, alle de ting som LCD-tv'ene du har set gør ringere end plasma ved DVD, gør de også ringere ved HDTV.

Jeg mener derfor du kan anskue det på to måder - som begge taler for plasma:

1: Forskellen ved HDTV er ligegyldig for dig, fordi begge to gør det godt. Eftersom du formentligt skal se meget andet end HDTV på det, bør du derfor vælge plasma af hensyn til de udendelser der ikke er HD.

2: Når du vænner dig til at sætte højere krav til billedkvalitet, fordi HDTV bare generelt er bedre, så opdager du de samme forskelle som du har opdaget ved DVD, og så vil du til den tid opdage at forskellen på LCD og plasma stadig er der.

Derudover, et rent gæt: Jeg kunne forestille mig at når du sammenligner DVD, så er det film, mens når du sammenligner HDTV, så er det forskellige HD-optagelser såsom Discovery HD osv, og i mindre grad film? Hvis dét er tilfældet, skal du tage højde for at på "realistiske" optagelser er forskellen på SD og HD mere imponerende, især for det utrænede øje, end forskellen ved film. Det skyldes at langt de fleste film er meget manipulerede, og er designet til at sætte din fantasi igang, ikke til at være et "vindue" ud til en given situation. Derfor giver film dig ikke helt den samme oplevelse af at tv'et bliver til et vindue, som "realistiske" HD-optagelser kan give dig. Desuden er der mange af udsendelserne på Discovery HD der er flotte, lyse natur-optagelser, hvor LCD'ens begrænsninger i kontrast ikke betyder helt så meget som i en dunkel scene i en film.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu