recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af  TV? gode råd søges!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af TV? gode råd søges!

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af TV? gode råd søges!
    Sendt: 27-Marts-2007 kl. 10:17

Jeg har besluttet mig for at jeg endelig vil købe et fladskærms TV... jeg er sku ærlig talt lidt på bar bund og føler lidt at det er en jungle at vælge...

Jeg har brugt det meste af dagen i går på at læse hvad man skal vælge af LCD og Plasma og det ser ud til at Plasma er bedre på alle punkter...(www.plasma-lcd-fakta.dk)

Jeg ønsker et TV på 42" og har kigget lidt på Panasonic TH-42PX70 
til ca. 14.000 kr. Men kan se at Panasonic TH 42 PV 60 EH kan fås til 9000 kr. hos tape connection... er den nyere model de 5000 kr. værd? jeg kan bedst lide designet på den nye model så det er da værd at ta med :)

Jeg har så lært lidt om Purple snakes og Burn in er dette noget der er chance for at jeg vil opleve?

Hvad vil i råde mig til at købe til max 15.000 kr.?

Jeg ved godt det mest optimale er at ta ud og kigge og opleve dem selv, men er ikke interesseret i at køre landet rundt for at se alle modeller...!

Håber virkelig i kan hjælpe! for det ville godt nok pynte med et nyt TV i den nye lejlighed

På forhånd tak, hilsen den stadig lidt uvidende Ghidora.

Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

Jeg har besluttet mig for at jeg endelig vil købe et fladskærms TV... jeg er sku ærlig talt lidt på bar bund og føler lidt at det er en jungle at vælge...

Jeg har brugt det meste af dagen i går på at læse hvad man skal vælge af LCD og Plasma og det ser ud til at Plasma er bedre på alle punkter...(www.plasma-lcd-fakta.dk)

Jeg ønsker et TV på 42" og har kigget lidt på Panasonic TH-42PX70 
til ca. 14.000 kr. Men kan se at Panasonic TH 42 PV 60 EH kan fås til 9000 kr. hos tape connection... er den nyere model de 5000 kr. værd? jeg kan bedst lide designet på den nye model så det er da værd at ta med :)

Jeg har så lært lidt om Purple snakes og Burn in er dette noget der er chance for at jeg vil opleve?

Hvad vil i råde mig til at købe til max 15.000 kr.?

Jeg ved godt det mest optimale er at ta ud og kigge og opleve dem selv, men er ikke interesseret i at køre landet rundt for at se alle modeller...!

Håber virkelig i kan hjælpe! for det ville godt nok pynte med et nyt TV i den nye lejlighed

På forhånd tak, hilsen den stadig lidt uvidende Ghidora.

Det er muligt at www.plasma-lcd-fakta.dk påstår at plasma er bedre på alle måder. Men husk på  at de er plasma producenter som står bag den omtalte web side. Så troværdigheden holder ikke når/hvis de påstår at de er bedst til det hele.

Det kommer helt an på hvad du skal bruge din skærm til, samt hvordan den bliver placeret.

Til Max 15.000 er Panasonic PX70 eller måske en LG Plasma det bedste bud.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 10:27

Hej!

En LG plasma er ikke i NÆRHEDEN af en px70

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 13:32

Så det passer ikke når de skriver at:

Plasma har bedre:

Farvegengivelse
Betragtningsvinkel
Kontrast
Skarphed
Responstid

???

Hvornår bør man så vælge LCD?

Og igen... er px70 de sidste 5000,- værd?

Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 13:42

Plasma har bedre:

Farvegengivelse
Betragtningsvinkel
Kontrast
Skarphed
Responstid

???

Jo de har selvfølgeligt ret i de punkter du nævner.
Men tilgengæld glemmer de en række andre punkter.

Jo Farvegengivelse er bedre, men derfor behøver den jo ikke være ringe på LCD.
Betragtningsvinkel, igen korrekt men sidder man foran skærmen er det jo lige gyldigt.
Kontrast, tja igen delvist korrekt. Sharps LCD mega kontrast er også imponerende.
Skarphed
Responstid, ja plasma er toppen. Men de nye LCD med clearLCD og hvad det nu ellers hedder er ikke dårlige.

Plasma kan sagtens være det idelle for dig, synes bare ikke den web side giver et fair billede.

LCD, personligt burde jeg selv havde valgt LCD da jeg har en lys stue. Hvis jeg spillede meget ville jeg nok også have valgt LCD, da man på f.x. Pio 427 let får burn-in. Det er nogle punkter de ligesom glemmer på din web side.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 13:44
Øh... Ghidora - jo efter min aller bedste overbevisning passer udtalelserne om plasma tv. PX 70  - 5000 kr værd i forholdet til hvad?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 13:46
2 af de 3 producenter, som har lavet den hjemmeside sælger også LCD, skal man lige huske...
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 13:52

Oprindeligt skrevet af guvernator guvernator skrev:

2 af de 3 producenter, som har lavet den hjemmeside sælger også LCD, skal man lige huske...

Ja men kun en af dem laver selv panelerne.

At spise en burger på Mac D, er jo heller ikke sundt selvom de også sælger salat.

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Plasma har bedre:

Farvegengivelse
Betragtningsvinkel
Kontrast
Skarphed
Responstid

???

Jo de har selvfølgeligt ret i de punkter du nævner.
Men tilgengæld glemmer de en række andre punkter.

Jo Farvegengivelse er bedre, men derfor behøver den jo ikke være ringe på LCD.
Betragtningsvinkel, igen korrekt men sidder man foran skærmen er det jo lige gyldigt.
Kontrast, tja igen delvist korrekt. Sharps LCD mega kontrast er også imponerende.
Skarphed
Responstid, ja plasma er toppen. Men de nye LCD med clearLCD og hvad det nu ellers hedder er ikke dårlige.

Plasma kan sagtens være det idelle for dig, synes bare ikke den web side giver et fair billede.

LCD, personligt burde jeg selv havde valgt LCD da jeg har en lys stue. Hvis jeg spillede meget ville jeg nok også have valgt LCD, da man på f.x. Pio 427 let får burn-in. Det er nogle punkter de ligesom glemmer på din web side.

Jeg har lagt mig fast på en pana 42PX70 men din udtalelse om "lys stue" gør mig lidt nervøs! Hvor stor betydning har dette? Jeg har selv en meget lys stue og tv'et skal placeres direkte overfor vinduerne. ellers over vejer jeg et Sharp lcd LC-42XD1E fra Databutikken.com (se)!

Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 13:58

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Øh... Ghidora - jo efter min aller bedste overbevisning passer udtalelserne om plasma tv. PX 70  - 5000 kr værd i forholdet til hvad?

Som jeg skrev i første post er px70 5000 kr dyere end pv60...

=) det er skam bare det jeg mener...

Jeg skal udelukkende se TV/DVD intet andet.. og ganske almindeligt forbrug!

Disse Burn in mærker? hvor meget skal der til for at de opstår? for det er da ikke så bonus at bare fordi man ser TV3 i 4 timer i træk så skal man glo på et vandmærke af deres logo resten af livet? hvor skæptisk skal man være overfor dette?

Mvh. og mange tak for de indtilvidere meget brugbare svar! det er dejligt med noget hjælp fra erfarne når man er helt grøn på området!

Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 14:05

burn in, på min skærm er der burn-in ved de sorte under tekster. Det er dog ikke noget man bemærker i det daglige.

Nicoleif
Jeg ved ikke hvordan 42PX70 håndterer genskin, så du bør selv tage ud i en butik for at vurdere dette.

Her nedest på side 15 kan du se min skærm, samt her kan du se placeringen. Jeg får kun sol på væggen bagved sofaen.

Men vil lige fremhæve at man for det meste får en super kvalitet på plasma. Her er et par billeder af samme skærm om aftenen. Kom vist til at ryste mit kamera lidt.

Redigeret af lahan - 27-Marts-2007 kl. 14:09
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 14:07

Hej igen Ghidora - ud fra det du selv beskriver, er plasma nok det rigtige valg for dig. Vedr. Burn-in, jamen jeg benytter mit plasma tv netop til almindeligt TV/DVD. Jeg har aldrig fået burn-in. Det er rigtigt, at hvis jeg har kigget på en kanal i flere timer, godt kan se kanalens logo, hvis jeg lader tv´et vise helt hvid skærm. Men dette er ikke burn-in, og "udslettes" efter meget kort tid.

Jeg er selv på vej til at skifte mit Samsung plasma til PX70. Men om du skal vælge det ene eller det andet kan du kun afgøre ved at se på kvaliteten af billedet på de 2 tv, og selv bedømme hvad du bedst kan lide.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu