|
|
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | ||
Ghidora ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() Sendt: 27-Marts-2007 kl. 10:17 |
|
Jeg har besluttet mig for at jeg endelig vil købe et fladskærms TV... jeg er sku ærlig talt lidt på bar bund og føler lidt at det er en jungle at vælge... Jeg har brugt det meste af dagen i går på at læse hvad man skal vælge af LCD og Plasma og det ser ud til at Plasma er bedre på alle punkter...(www.plasma-lcd-fakta.dk) Jeg ønsker et TV på 42" og har kigget lidt på Panasonic TH-42PX70 Jeg har så lært lidt om Purple snakes og Burn in er dette noget der er chance for at jeg vil opleve? Hvad vil i råde mig til at købe til max 15.000 kr.? Jeg ved godt det mest optimale er at ta ud og kigge og opleve dem selv, men er ikke interesseret i at køre landet rundt for at se alle modeller...! Håber virkelig i kan hjælpe! for det ville godt nok pynte med et nyt TV i den nye lejlighed På forhånd tak, hilsen den stadig lidt uvidende Ghidora. |
||
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB AVI ADM 9.1T Hvid |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9445 |
![]() |
|
Det er muligt at www.plasma-lcd-fakta.dk påstår at plasma er bedre på alle måder. Men husk på at de er plasma producenter som står bag den omtalte web side. Så troværdigheden holder ikke når/hvis de påstår at de er bedst til det hele. Det kommer helt an på hvad du skal bruge din skærm til, samt hvordan den bliver placeret. Til Max 15.000 er Panasonic PX70 eller måske en LG Plasma det bedste bud. |
||
![]() |
||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
|
Hej! En LG plasma er ikke i NÆRHEDEN af en px70 lrev |
||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
||
![]() |
||
Ghidora ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() |
|
Så det passer ikke når de skriver at: Plasma har bedre: Farvegengivelse Og igen... er px70 de sidste 5000,- værd? |
||
Panasonic G20 50" Plasma
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9445 |
![]() |
|
Jo de har selvfølgeligt ret i de punkter du nævner. Jo Farvegengivelse er bedre, men derfor behøver den jo ikke være ringe på LCD. Plasma kan sagtens være det idelle for dig, synes bare ikke den web side giver et fair billede. LCD, personligt burde jeg selv havde valgt LCD da jeg har en lys stue. Hvis jeg spillede meget ville jeg nok også have valgt LCD, da man på f.x. Pio 427 let får burn-in. Det er nogle punkter de ligesom glemmer på din web side. |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Øh... Ghidora - jo efter min aller bedste overbevisning passer udtalelserne om plasma tv. PX 70 - 5000 kr værd i forholdet til hvad?
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
|
2 af de 3 producenter, som har lavet den hjemmeside sælger også LCD, skal man lige huske...
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja men kun en af dem laver selv panelerne. At spise en burger på Mac D, er jo heller ikke sundt selvom de også sælger salat. |
||
![]() |
||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
|
Jeg har lagt mig fast på en pana 42PX70 men din udtalelse om "lys stue" gør mig lidt nervøs! Hvor stor betydning har dette? Jeg har selv en meget lys stue og tv'et skal placeres direkte overfor vinduerne. ellers over vejer jeg et Sharp lcd LC-42XD1E fra Databutikken.com (se)! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Som jeg skrev i første post er px70 5000 kr dyere end pv60... =) det er skam bare det jeg mener... Jeg skal udelukkende se TV/DVD intet andet.. og ganske almindeligt forbrug! |
||
Panasonic G20 50" Plasma
||
![]() |
||
![]() |
|
burn in, på min skærm er der burn-in ved de sorte under tekster. Det er dog ikke noget man bemærker i det daglige. Nicoleif Her nedest på side 15 kan du se min skærm, samt her kan du se placeringen. Jeg får kun sol på væggen bagved sofaen. Men vil lige fremhæve at man for det meste får en super kvalitet på plasma. Her er et par billeder af samme skærm om aftenen. Kom vist til at ryste mit kamera lidt.
Redigeret af lahan - 27-Marts-2007 kl. 14:09 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Hej igen Ghidora - ud fra det du selv beskriver, er plasma nok det rigtige valg for dig. Vedr. Burn-in, jamen jeg benytter mit plasma tv netop til almindeligt TV/DVD. Jeg har aldrig fået burn-in. Det er rigtigt, at hvis jeg har kigget på en kanal i flere timer, godt kan se kanalens logo, hvis jeg lader tv´et vise helt hvid skærm. Men dette er ikke burn-in, og "udslettes" efter meget kort tid. Jeg er selv på vej til at skifte mit Samsung plasma til PX70. Men om du skal vælge det ene eller det andet kan du kun afgøre ved at se på kvaliteten af billedet på de 2 tv, og selv bedømme hvad du bedst kan lide. |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |