recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42xd1 fra krish av creditcard køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42xd1 fra krish av creditcard køb

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
the old guy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2007
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: 42xd1 fra krish av creditcard køb
    Sendt: 10-Marts-2007 kl. 15:50

Jeg overvejer at bestille et nyt tv her http://www.krishav.co.uk/store/prodView.asp?idProduct=1220&a mp;idCategory=497

Under betingelser står der man skal sende en kopi af for og bagside af ens creditcard og det synes jeg er lidt mærkeligt. Er der nogle der har oplevet dette ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 15:57

Har sansynligvis kun PAL I Tuner, som ikke kan bruges i DK.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 16:08

Der kører et fælleskøb på flatpanels og de siger at den er "god nok" Det eneste er der skal en adapter til strømstikket + der er problemer med tekst tv på dvb-t

Men det besvarer jo ille spørgsmålet

Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 16:14

Hmm. Det er ikke noget vi er vandt til i Danmark.

Jeg skulle selv sende kopi af forsiden af dankort + sygesikringsbevis da jeg handlede i Tyskland (TechnikDirekt.de TROR jeg det var).

-Det gjorde jeg, og jeg har ikke oplevet misbrug.

Med kopi af for og bagside har de alle de oplysninger, de skal bruge til at misbruge dit kort. Den slags oplysninger bør man vel kun sende over en SSL-"linie"?

Så, mit svar er et halvt ja, jeg har oplevet at skulle sende kopi af forsiden (men ikke bagsiden)

Og mit råd er halvt nej, jeg synes ikke, at du skal gå med til at sende kopi af begge dele.

-Spørg evt din bank om de mener, at du skal have betænkeligheder ved det. -Det er dem du skal slås med, hvis der sker misbrug.

...Ole

Moderator, recordere.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 16:17
Ok prøver at ringe til banken på mandag. Tak for hjælpen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 16:19

Jeg vil give Ole ret, jeg ville IKKE sende en kopi af begge sider, det er for usikkert.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Vendel Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2004
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 16:19

Oprindeligt skrevet af the old guy the old guy skrev:

Under betingelser står der man skal sende en kopi af for og bagside af ens creditcard og det synes jeg er lidt mærkeligt. Er der nogle der har oplevet dette ?

Jeg har aldrig været udsat for at de vil have en kopi af både for og bagside, og jeg ville heller ikke sende en kopi af bagsiden da det jo er der de 3 kontrol nummer står
(Visa/Dankort). så heller vælge en anden forretning. Jeg har dog været ude for at de vil have en kopi af forsiden af kreditkortet og sygesikringskortet, for at sikre at man bor på den angivet addresse.

PV
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-August-2006
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 16:27
Løsningen er vel bare at fjerne kontrolnumrene og så sende begge sider af kortet. Så har de alle de oplysninger de kan få og dermed tjekke at du er den du udgiver dig for, og samtidig er du sikker på dit kort ikke bliver misbrugt. -Tilsvarende ville jeg også fjerne de sidste 4 cifre i mit CPRnr. hvis jeg skulle sende et billede at det.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 17:11

Du skal bare slette de 8 midterste cifre i dit kortnummer, så kan de med ret stor sikkerhed se at det er dit kort men dataen kan ikke misbruges.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Henr1k Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2007
Sted: Viborg
Point: 142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2007 kl. 18:22
Jeg sendte bare et billede af mit kørekort og sygesikring hvor de sidste 4 cifre i CPR-nummeret er slettet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu