recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips 37PF9731D og HDMI problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPhilips 37PF9731D og HDMI problem?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Juliussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2006
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Philips 37PF9731D og HDMI problem?
    Sendt: 04-Marts-2007 kl. 15:47
Hej

Til fjernsynet havde jeg oprindeligt købt en Philips Harddiskrecorder DVDR7310H. Den tilsluttede jeg til fjernsynet med et Bandrighe HDMI stik.
Det så ud af h. til, der var hvide striber henover, så det slet ikke var til at holde ud af se på. Jeg regnede derfor med at maskinen var defekt. Jeg syntes heller ikke den var særligt brugervenlig, så jeg returnede maskinen.

Jeg har nu købt en Sony HX820 og ligeledes tilsluttet den med HDMI, denne gang med et Belkin hdmi stik, og her er nøjagtigt samme problem.

Begge harddiskrecordere opskalere til 1080i, jeg har så prøvet at sætte Sony til kun at opskalere til 720p, og så ser det faktisk ok ud.

Jeg formoder at det er fjernsynet der har en defekt på hdmi-indgangene ?? Jeg har prøvet begge indgange med samme resultat.

Eller skal jeg udskifte mit 200 kroner HDMI kabel med et til 500 kroner ?
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 16:25

Jeg er ret sikker på det ikke er et kabel problem, medmindre du har et meget langt kabeltræk. Jeg kører selv med Belkin på 10 meter, det er forholdsvis langt for HDMI, men det kører upåklageligt.

Det kan godt være et problem i harddisk recorderne, jeg ved ihvertfald at Sony HX820 ikke har HDCP på sin HDMI forbindelse, og det kan give problemer, når du tilslutter den til en skærm med HDMI og HDCP, enten får du signal igennem, eller også er det bare sort skærm, eller også dårligt billede som du oplever.

Jeg er næsten sikker på at Philips ikke har HDCP på deres harddisk recorder.

Vi hos JVC havde kontakt med en kunde som havde et JVC LCD-TV og lige købt en Sony HX820, og han kunne ikke få billede på. Det viste sig det var en lus i forbindelse med HDCP, som nægtede digital forbindelse med alle produkter som ikke havde HDCP. Vi tjekkede vores bagland og denne lus, kunne vi godt disable, hvilket gav signal igennem til skærmen fra harddisk recorderen.

Jeg har så kigget dybere i sagen, og rent faktisk får man en hel del problemer fremover, hvis ens HDMI produkt ikke har HDCP på forbindelse, fordi så vil man ikke kunne køre HDMI igennem en receiver, eller bruge et set-top box på det ene HDMI stik og en recorder uden HDCP på det andet. I begge tilfælde vil man møde problemer.

JVC's DR-MH300 som ligeledes har HDMI er sikret med HDCP, det undrede mig en del før vi mødte den ovenstående kundes problem, og vi begyndte at grave lidt dybere i HDCP systemet. Så nu er vi kun glade for at vores ingeniører tænkte så langt at maskine er med HDCP, på så tildligt et tidspunkt, for det er først nu kunderne møder problemer for alvor.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 00:25

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Jeg har så kigget dybere i sagen, og rent faktisk får man en hel del problemer fremover, hvis ens HDMI produkt ikke har HDCP på forbindelse, fordi så vil man ikke kunne køre HDMI igennem en receiver, eller bruge et set-top box på det ene HDMI stik og en recorder uden HDCP på det andet. I begge tilfælde vil man møde problemer.

Har du kigget på HDMI standarden? Den siger at HDCP ikke er en obligatorisk del af HDMI standarden. Kilde: hdmi.org

JVCs produkt vil også give problemer for folk som bruger HTPC, og vælger at køre med 720p over HDMI.

Eller... hvis de bruger TDCs HD Selector, som p.t. ikke sætter HDCP på HDMI signalet.

Redigeret af JesperLund - 05-Marts-2007 kl. 00:25
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Juliussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-November-2006
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 07:12
Hvis det var noget med HDCP så burde kvaliteten vel ikke blive bedre når jeg sætter opløsningen ned til 720p ?

Mit kabel er kun 2 meter, men det ligger naturligvis sammen med elkabler, antennekable o.l. bag fjernsynet.

Jeg skal have skiftet panel pga. af persienneeffekt, og så må Philips jo kigge på det i samme omgang, for det må næsten være fjernsynet det er galt med.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Har du kigget på HDMI standarden? Den siger at HDCP ikke er en obligatorisk del af HDMI standarden. Kilde: hdmi.org

JVCs produkt vil også give problemer for folk som bruger HTPC, og vælger at køre med 720p over HDMI.

Eller... hvis de bruger TDCs HD Selector, som p.t. ikke sætter HDCP på HDMI signalet.

Så skal du prøve at gå deres trainings modul igennem, her ser du de problemer du vil møde med produkter uden HDCP. Det er rigtigt at HDCP ikke er en obligatorisk del af HDMI, det er heller ikke det jeg siger. Problemet bliver at når du vil køre igennem en receiver, vil det kræve at dit produkt har HDCP, ellers er det intet billede.

Jeg har ikke hørt om problemer ved at køre 720P på et HTPC, jeg gør det selv, og kender flere der gør det samme.

Det er korrekt at hvis man bruger TDC's selectorboks og slår HDCP til, så vil lyden falde ud i 2-3 sek. ca. hvert 5-7 min. men slår du HDCP fra er der ingen problemer. Jeg har selv boksen derhjemme, og problemet ligger i TDC's selectorboks, hvor de mangler fuld HDCP kompatibilitet, hvilket de kæmper med en løsning fra Sagem. 

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2007 kl. 10:55

Jeg har ikke hørt om problemer ved at køre 720P på et HTPC, jeg gør det selv, og kender flere der gør det samme.

Har du HDCP på dit grafikkort?

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu