Jeg er ret sikker på det ikke er et kabel problem, medmindre du har et meget langt kabeltræk. Jeg kører selv med Belkin på 10 meter, det er forholdsvis langt for HDMI, men det kører upåklageligt.
Det kan godt være et problem i harddisk recorderne, jeg ved ihvertfald at Sony HX820 ikke har HDCP på sin HDMI forbindelse, og det kan give problemer, når du tilslutter den til en skærm med HDMI og HDCP, enten får du signal igennem, eller også er det bare sort skærm, eller også dårligt billede som du oplever.
Jeg er næsten sikker på at Philips ikke har HDCP på deres harddisk recorder.
Vi hos JVC havde kontakt med en kunde som havde et JVC LCD-TV og lige købt en Sony HX820, og han kunne ikke få billede på. Det viste sig det var en lus i forbindelse med HDCP, som nægtede digital forbindelse med alle produkter som ikke havde HDCP. Vi tjekkede vores bagland og denne lus, kunne vi godt disable, hvilket gav signal igennem til skærmen fra harddisk recorderen.
Jeg har så kigget dybere i sagen, og rent faktisk får man en hel del problemer fremover, hvis ens HDMI produkt ikke har HDCP på forbindelse, fordi så vil man ikke kunne køre HDMI igennem en receiver, eller bruge et set-top box på det ene HDMI stik og en recorder uden HDCP på det andet. I begge tilfælde vil man møde problemer.
JVC's DR-MH300 som ligeledes har HDMI er sikret med HDCP, det undrede mig en del før vi mødte den ovenstående kundes problem, og vi begyndte at grave lidt dybere i HDCP systemet. Så nu er vi kun glade for at vores ingeniører tænkte så langt at maskine er med HDCP, på så tildligt et tidspunkt, for det er først nu kunderne møder problemer for alvor.