recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 427XD, lyd m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 427XD, lyd m.m.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Listefugl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 427XD, lyd m.m.
    Sendt: 18-Februar-2007 kl. 18:55

Kære brugere,

Jeg har nu fået Pioneers plasma 427XD og er umiddelbart tilfreds. Til tider virker billedet noget grynet og kan ghooste en del, men tror mere det er min kabelforbindelse fremfor TV'et.

Nå, men her er et par spørgsmål jeg håber I kyndige brugere kan hjælpe mig med.:

- Jeg ha netop købt et HDMI kabel, skal jeg sætte det til at køre 1080 eller 720 på min DVD spiller ? - og burde der være en væsentlig forskel billede og lydmæssigt end hvis jeg brugte en QED Scart kabel. Kan faktisk ikke se og høre forskel ??

- Når jeg ser en DVD er der ret stor forsinkelse på lyden forstået på den måde, at Pio lyd er hurtigere end det når ud i surround ? - Burde det ikke være tip top med netop HDMI ?

Ja er lidt grøn, men man lærer jo hele tiden :-)

Tak for muligt inputs!

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 19:08

Desuden har jeg lagt mærke til 2 lodrette lyse striber (meget tydelige ved hvid eller lys baggrund) ude i venstre side af skærmen. Kan det være de såkaldte skygger som mange har snakket om ?

Ja og igen måske dumt spørgsmål. Skal HDMI tages ud når jeg ser alm. TV og skal scart stikket så tilbage eller har det ingen betydning ?

Tak :-)

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Listefugl Listefugl skrev:

Desuden har jeg lagt mærke til 2 lodrette lyse striber (meget tydelige ved hvid eller lys baggrund) ude i venstre side af skærmen. Kan det være de såkaldte skygger som mange har snakket om ?

Ja og igen måske dumt spørgsmål. Skal HDMI tages ud når jeg ser alm. TV og skal scart stikket så tilbage eller har det ingen betydning ?

Ja det kunne godt lyde som skyggerne.

Jeg havde også forsinkelse af lyden på mit Pioneer 427. ret irriterende faktisk.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Jeg havde også forsinkelse af lyden på mit Pioneer 427. ret irriterende faktisk.

Andre har tidligere klaget over dette - endnu et problem på listen ....

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 19:59

Jeg ha netop købt et HDMI kabel, skal jeg sætte det til at køre 1080 eller 720 på min DVD spiller?

Det svært at sige, hvad der er bedst.

Pioneer 427 har 768 vertikale linjer og der er således ikke grund til at gå over denne oplysning, da skærmen alligevel vil nedscalere den. Skærmen er rimelig god til både at opskalere og nedskalere, så hvis du er i tvivl om hvor god din dvd-afspiller er til dette, så kan det måske være en fordel blot at vælge 576, som er antallet er vertikale linjer på en dvd og så lade skærmen foretage opskaleringen. Men prøv dig frem med forskellige indstillinger og se hvad du synes der er bedst.

...og burde der være en væsentlig forskel billede og lydmæssigt end hvis jeg brugte en QED Scart kabel. Kan faktisk ikke se og høre forskel??

Der bør være forskel, men kun i hvad angår detaljer (evt. farver) på billedet. HDMI er digitalt, mens SCART er analogt.

Når jeg ser en DVD er der ret stor forsinkelse på lyden forstået på den måde, at Pio lyd er hurtigere end det når ud i surround ? - Burde det ikke være tip top med netop HDMI?

Jeg har desværre ikke selv en DVD-afspiller med HDMI så der kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg har ingen problemer med lyden over SCART (billede over component).

Desuden har jeg lagt mærke til 2 lodrette lyse striber (meget tydelige ved hvid eller lys baggrund) ude i venstre side af skærmen. Kan det være de såkaldte skygger som mange har snakket om?

Det kan det være, men det kan også være et svag burn-in. Har du ændret dine indstillinger?

Ja og igen måske dumt spørgsmål. Skal HDMI tages ud når jeg ser alm. TV og skal scart stikket så tilbage eller har det ingen betydning?

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar. Det har ingen betydning overhovedet, hvor mange og hvornår du har kabler tilsluttet din skærm. Så længe det er kvalitetskabler med en god isolering så de ikke forstyrer hinanden, så burde der ikke være nogle problemer.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 20:08

Mange tak for svarene, jeg prøver de forskellige muligheder.

Jeg har fra da jeg startede tændte første gang kørt med en kontrast på 25 netop for at undgå burn in, men kan være det alligevel er blevet til burn in :-(

Next: Kan man gøre noget ved lyden ?

Må ærlig erkende, at når jeg bruger 18 K på et TV havde jeg håbet på lidt færre fejl, men ja det skal stadig have en chance.

Fortsat god søndag aften.

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 20:13

Jeg har fra da jeg startede tændte første gang kørt med en kontrast på 25 netop for at undgå burn in, men kan være det alligevel er blevet til burn in :-(

Du bør også ændre andre indstillinger end lige kontrasten. Du kan finde mine indstillinger ved her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20241

...hermed ikke sagt at mine indstillinger er det optimale, men de forhindre burn-in.

Redigeret af Sandal - 18-Februar-2007 kl. 20:13
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 20:31

Next: Kan man gøre noget ved lyden ?

Sony havde også dette problem på deres sidste high-end CRT modeller. Det er en design fejl - så desværre ikke noget at gøre.

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 20:46
Tak!
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 20:56

Omkring det med lyden så skyldes det (efter sigende) at panellet skal bearbejde signalet (video/billede) alt afhængig af op/ned skallering. Dette tager milli sekunder. Hvorimod lyden ofte går digitalt seperat over i forstærkeren uden forsinkelse. Hvis du kører lyden over TV'ets højtalere så er der ingen forsinkelse.

Har haft det samme "problem" (mest kun fra TV2 - via digital tuneren), men min Yamaha YSP1100 kan indstilles til en lille forsinkelse i dette tilfælde så det passe sammen.

Og forresten på det første Plasma jeg havde i nogle uger (Panasonic) der havde jeg også "problemet" - Så også en på listen der - Next Generation

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 21:02

Jeg har selv Pana600,som kører m HDMI fra en af Panasonics topmodel recordere . Og jo, - HDMI giver et bedre billede - fordi man ved det skal - men,jeg kan sgu nu ikke se den helt store forskel sammenlignet m SCART . 

Jeg har også voldsom lydforsinkelse - hvis jeg sammenligner lyden via surroundanlæg - med lyden i TV´ets højtalere - og her snakker vi Selector ind i recorder og via HDMI til TV . Men vel egentlig ligegyldigt, da man ikke bruger begge lydkilder på en gang ?

Tror bare du skal eksperimentere lidt mere m indstillingerne.Du har fået et af markedets absolut bedste TV, og med mindre der er en defekt, så skal du simpelthen kunne få et fantastisk billede ! ! 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 21:19

Jeg ha netop købt et HDMI kabel, skal jeg sætte det til at køre 1080 eller 720 på min DVD spiller?

Med mindre din afspiller er ultra-high end, så vil 576i sandsynligvis være det bedste.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu