Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jlisek
Ny bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Status: Offline
Point: 8
|
Emne: Er min 28 CRT lykken?? Sendt: 15-Februar-2007 kl. 14:15 |
arghhhh...
Nu hvor fladskærmene er kommet ned i et menneskeligt prisleje, havde jeg regnet med at investere i en pio elle pana i løbet af den næste par uger.
Jeg har fulgt dette forum den sidste måned og er blevet omvendt til at tro at plasma er lykken..
Men desværre kommer der flere og flere indlæg fra brugere der tilsyneladende ved helt normal og endda meget forsigtig brug(men kørsel af break in dvd'er) bliver udsat for burn-in eller retention.
såååå hvad skal man tro, lcd eller vente på generation 10 af plasma ??
Det skal vel ikke være sådan at man efter at have investeret xxK kr. ikke tør tænde sin dyrebare plasma af angst for at fremkalde burn-in?
|
 |
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 14:26 |
Jamen man kommer det ikke nærmere end at nogen får det (dog angiveligt langt færre end tidligere) og andre gør ikke. I din situation ville jeg vente på næste generation (som for Panasonics vedkommende skulle være lige om hjørnet). Det er stadig noget, man forbedrer på, da det er et problem, der koster kunder. Om det rent faktisk er yderligere formindsket i næste generation ved jeg dog ikke. Om du så foretrækker lcd, må du jo finde ud af. For mig var det plasma eller crt - efter at have haft lcd indenfor dørene i fire dage.
Mvh.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 2051
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 14:35 |
Hej
Ja-hvis du vil være HEL SIKKER,så skal du ikke købe noget.
Det hjælper jo ikke noget at vælge LCD istedet-dem er der jo også problemer med.
Du kunne jo også vælge et plasma tv som ikke er fyldt med fejl(ikke beskrevet herinde)-evt. Hitachi-eller ditto lcd.
Der findes jo andre gode plasma skærme end Pioneer og Panasonic-disse 2 har bare efter manges mening det bedste billede(men altså også fejl)
Ikke at jeg tror at Hitachi er fejlfrit-det er bare ikke så ofte kritiseret mig bekendt i div. forum
Men har du ikke indbrændinger på din CRT-får du det nok heller ikke på en plasma.
Du kunne også vælge at kigge på en anden størrelse skærm end dem som er kritiseret herinde...eks.vis 50"Pioneer-eller Pana-eller 32" eller 42" udgaverne af Philips lcd tv 9731
Men vil du være HELT sikker,så vent(crt blev jo efterhånden rigtig gode efter 30-40år i produktion.)
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
renevk67
Bruger
Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 14:44 |
Min panasonic har en auto screensaver som går igang hvis den har fået det samme signal i ca 20 minutter tror jeg det er . Jeg har ingen problemer haft med burn-in. og nu har jeg haft den i fire måneder. Hvis du ikke har fået burn-in på din gamle CRT-skærm så skal du ikke være bange for at købe en plasma fra Panasonic. Det problem er så overdrevent i dag at man skulle tro det var Sony der har sat det igang for at få folk til at købe deres dårlig LCD-skærme (ha ha).
Burn-in er en storm i et glas vand i dag måske var der noget om det for to eller tre år siden.
|
Renevk67
Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
|
 |
jlisek
Ny bruger
Oprettet: 04-Februar-2007
Point: 8
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 14:52 |
Hej,
Jeg behøver ikke være HELT sikker, jeg nøjes gerne med 80%.
De her burn-in observationer undrer mig. Er det bare enkelte mandags-eksemplarer som folk har været SÅ uheldige at få? Den kan man bare få byttet så er alt "normalt".
Generelt får jeres plasma vel heller ikke burn-in, eller har i bare vænnet jer til at kigge på dem ?? 
Snart kommer de nye modeller fra pana, men hvorfor så ikke vente på hvad pio kommer med til efteråret, men LED vil måske gøre LCD interresant igen?
akja, det er ikke nemt...
|
 |
renevk67
Bruger
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 15:00 |
Du kan jo blive ved med at vente. kvaliteten bliver jo bedre hele tiden. Det der er værd at bemærke nu er at man kan få panasonic til spotpirs hos tapeconnection i forhold til Pioneer. Om man kan få meget mere kvalitet til den pris i det næste halve år har jeg svært ved at tro på. Det er ligesom dem der blev ved med at vente med at købe pc fordi de hele tiden blev hurtigere og hurtigere.
Personligt ventede jeg til jeg syntes at Plasmas kvalitet i forhold til pris oversteg mit gamle CRT-fjernsyn. og det har jeg ikke fortrudt.
|
Renevk67
Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
|
 |
enand
Guld medlem
Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 15:01 |
Jeg har ikke burn-in. Det er bare ikke en oplysning du kan bruge til så meget, al den stund andre har.
Mvh.
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 15:11 |
renevk67 skrev:
Burn-in er en storm i et glas vand i dag måske var der noget om det for to eller tre år siden.
|
Tja men så stormer det i mit glas, samt alle de andre som har skrevet i denne tråd.
Pio 427 skygger Pio 427 ikke helt så godt som forventet.
Om andre modeller / mærker har problemet ved jeg ikke.
|
 |
renevk67
Bruger
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 15:48 |
Men nu er det jo også en Pio, hvis jeg må være lidt fræk.
Redigeret af renevk67 - 15-Februar-2007 kl. 15:49
|
Renevk67
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 15:54 |
lrev på jobbet skrev:
Men har du ikke indbrændinger på din CRT-får du det nok heller ikke på en plasma.
|
Øhhh? Mener du dermed at risikoen er lige så stor på CRT, som på plasma skærme?
Lige for en god statistisk orden. Der er kommet langt flere folk de sidste få dage, der udtrykker at de oplever burn-in på deres plasma, end jeg nogensinde har hørt om på CRT. Og det er altså temmelig mange år tilbage, vi snakker CRT.
|
|
 |
renevk67
Bruger
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 15:56 |
Kandersen skrev:
lrev på jobbet skrev:
|
Øhhh? Mener du dermed at risikoen er lige så stor på CRT, som på plasma skærme?
Lige for en god statistisk orden. Der er kommet langt flere folk de sidste få dage, der udtrykker at de oplever burn-in på deres plasma, end jeg nogensinde har hørt om på CRT. Og det er altså temmelig mange år tilbage, vi snakker CRT.
|
Der var ikke de samme forumsmuligheder dengang vi brugte CRT. Og dem der bruger CRT i dag er generelt ikke de samme som gør brug af vores forum. Derfor er der mere fokus på Plasma.
Der var altså tit i fjernsynet opigennem 90erne fokus på at der var Burn-in-risiko ved CRT-skærme. Eksempelvis på det hedengangne program "Rene ord for pengene".
Redigeret af renevk67 - 15-Februar-2007 kl. 15:59
|
Renevk67
|
 |
lahan
Guld medlem
Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
|
Sendt: 15-Februar-2007 kl. 15:59 |
Har haft 3 stk CRT = 0 med burn in 3 LCD = 1 med burn in (lad være med at lade det stå med en vindows login boks når du tager 5 dage på ferie) 1 Plasma = 1 med burn in
|
 |