|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() Sendt: 13-Februar-2007 kl. 17:33 |
|
Hejsa allesammen... Jeg står overfor en mindre udvidelse af mit Surround-anlæg (Gør man ikke altid det???)og skal jo derfor have fundet det helt rigtige at udvide med... Jeg overvejer et sæt Dali Concept 6 som front og Dali Concept CT som Center... Jeg har allerede et sæt DLS R50, som nu bliver brugt som front, og de vil så skulle bruges som baghøjtalere... Men mit spørgsmål er så hvilken reciever jeg skal invistere i? Mit budget ligger på ca 4500 + - et par hundrede... Jeg har selv kigget på et par forskellige: -Marantz SR 4001 -Cambridge 540R v.2 -Denon AVR-1907 -Yamaha RXV 659 Jeg har for nyligt købt mig et panasonic TH 42 PV60 og har derfor mulighed for at benytte HDMI, men er det noget man skal bruge ekstra penge på? Jeg har helt almindeligt kabel-tv, så ikke nogen mulighed for digitalt alt muligt.. Recieveren skal forresten hovedsagligt bruges til film og X-360 Håber i kan hjælpe mig da jeg endnu ikke er ekspert i HIFI |
||
![]() |
||
MR.Kluk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
|
Alt hvad der hedder DENON det dur, har selv AVR 3805 DVD 3910 og Concept 10 hele vejen rundt. Jeg har haft meget denon, ALT fungerede perfekt aldrig problemer. Hifi-klubben sælger måske dyrt, men deres service er altid i top (også når man ringer ) Det tekniske må du ikke spørge mig om men jeg kan varmt anbefale Denon og NEJ jeg arb. ikke for Hifiklubben. Mvh meeeeeeeeeeeeeeeeeeeget glad Denon ejer. |
||
![]() |
||
lrev ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2012 |
![]() |
|
Hej! Der er skam ikke noget galt med DENON-og da slet ikke med deres RECIEVERE! De er ej heller dyre med dem i HFK-men varer som de IKKE HAR ENEFORHANDLING AF,er alt for højt prissat.....efter min mening. lrev |
||
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
|
HFK har faktisk indsamlet priser fra forhandlere rundt omkring Europa og det viste sig faktisk at de var billigere på 95-97% af alle forhandlere. Kan ikke helt huske hvordan det blev målt, men det var overraskende at se at de faktisk var billigere (nu når alle går og tuder i ørene af HFK er så dyre) Her snakker vi kun lige Denon, da det var den eneste i målingen, lidt svært at måle eks Dali højtalere da ingen andre forhandler dem. Casper PS: Så må jeg give overstående ret i at 1907 er en lækker maskine. Ellers kan 2307 anbefales .... især deres HDMI interface er smart.. |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
Christian H ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Juni-2006 Sted: Sydjylland Status: Offline Point: 693 |
![]() |
|
Hvordan er deres HDMI interface anderledes end andre?? Jeg er som sagt ikke så prøvet inden for HIFI... jeg har forresten nu en technics SA DX-940 fra ca år 1876. vil det kunne betale sig med nye højtalere til den og så vente lidt med køb af reciever? |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9430 |
![]() |
|
HDMI/DVI er digital, hvor de andre er analoge. DVS du får et bedre renere billede med HDMI fremfor f.x. Scart. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja så langt er jeg med, men der blev skrevet at deres HDMI interface er smartere end andres, så jeg mener hvordan deres HDMI er anderledes end andres HDMI. |
||
![]() |
||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
|
Du burde tage et kig på JVC RX-D701 anmeldt på recorder http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=693&zoneid=5 EDIT: Du kunne også gå efter JVC RX-D411. Den koster 4.000 kr. Redigeret af vipmlo - 13-Februar-2007 kl. 20:44 |
||
![]() |
||
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
|
Ved ikke om det er så meget anderledes end andre receivere, men det var blot en anbefaling hvorfor man kunne ofre det mere og kigge på 2307 ... :) Casper |
||
Mvh.
Casper |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja den JVC ser godt nok spændende ud. og der ville jeg da vist også kunne sætte både X-boxen og dvd og det hele til, og så bare et enkelt kabel til TV'et (hvis jeg har forstået ret) Men vægten er jo kun 7.8kg. Jeg fik fat i at det er fordi den ikke har brug for så meget strøm, noget med at det digitale system ikke har brug for det, men jeg har hørt (man hører jo meget) at en forstærker helst skulle veje en 14-15kg hvis den skal kunne "trække" højtalere. Jeg ved godt at man ikke kan vurdere en forstærker på vægten, men jeg syntes ikke at 7.8kg lyder af meget... |
||
![]() |
||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
|
Ja det er rigtigt forstået - eet kabel til tv'et. Vægt - tja.... Jeg har et sæt KEF højttalere på anlægget og de skal have en forstærker med kraft i. Jeg er yderst tilfreds, der er overhovedet ingen problemer med at trække dem. BrianJVC kan sikkert give en god forklaring på det med strømforsyningen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja det er nok bare mig der har fået tudet ørene fulde med at forstærkere gerne skal veje et ton... Men er det ikke sådan med alle Recievere med HDMI, at man kan sætte alle sine komponenter (DVD, X-box osv.) til den, og så et HDMI-kabel fra den til tv? Redigeret af Christian H - 13-Februar-2007 kl. 21:35 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |