Ja, det er svært at forklare til folk der ikke har set det...
men, jeg har observeret en smule udtværing/smearing/blurry i mørke scener. Man lægger mest mærke til det i ansigterne, og som skrevet ofte lidt mørkere scener.
Det der sker er at hvis kameraet eller ansigterne bevæger sig en lille smule, er det ligesom om at billedet tværer lidt ud, og huden ikke bevæger sig så meget som resten af ansigtet..

.. Det er kun i ansigterne jeg ser fænomenet...

Ja det lyder mærkeligt, og det er svært at forklare.. Jeg har haft lignende problem med mit mediacenter, -her er problemet bare MEGET større, her ser nogen gange ud som om at næsen og panden sidder fast i billedet og resten af hovedet flakker rundt. Jeg har på mit tunerkort (hauppauge pvr-150) fundet frem til problemet på diverse forums og her forklares det med indstillingen i et filter der hedder Temporal Smoothing (Eller temporal spatial smoothing).
Er der nogen der har oplevet lignende fænomen??
Jeg har nået frem til at det er et "tuner problem". eller måske mere sandsynligt mit TDC kabeltv signal der er skidt. Kan også være noget der opstår i forbindelse med digitalisering af signalerne hos TDC kabel (eller modsat, en fejl der sker ved analogisering af signalerne

).
Skal lige siges at jeg har standard analog TDC kabel.