recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 32" og max 7k
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket32" og max 7k

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
atrium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Emne: 32" og max 7k
    Sendt: 05-Februar-2007 kl. 10:04

Harj Alle !

jeg skal have et nyt tv ind til soveværelset og det skal være sort, max 32" og med et budget på max 7k...

Jeg har undersøgt markedet lidt og er kommet frem til følgende...

LG 32LC25R
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253182

TOSHIBA 32WL66ZS
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=246629

SONY BRAVIA KDL-26S2000E
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209923

Sharp LC 32SD1E
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=247039

Er der nogen som kan komme med input til følgende fjernsyn ? - Eller har andre alternativer udfra følgende kriterier..

//Atrium

Til top
SimBomBom Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 10:32
Jeg vil klart anbefale TOSHIBA 32WL66ZS et rigtig lækkert tv til de penge..
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 11:10
Til top
Nikse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 14:45
LG'en har vel 1:1 pixelmapping i modsætning til de andre? Er der nogen der kan finde et review - eller nogen der har et LG 32LC25R (eller bare set et)?
Til top
GSKAiro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Februar-2006
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 15:47
Sharps GA8ES til 6990,- i Hifi klubben har 1:1 pixelmapping svjv.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-August-2006
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 18:08
Godt være jeg spørger dumt, men hvad skal han bruge 1:1 pixelmapping til i et soveværelse??

Toshiba er det der har fået klart mest ros, men som så mange andre, ville jeg synes du skulle tage en tur ud og kigge på dem. Så går du ikke hel galt i byen
Til top
atrium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 18:31

Harj HQjben

Jeg var i El-mutanten idag fordi jeg så de havde Toshiba 32WL66ZGS, men da jeg kom nedi butikken synes jeg klart at Amoi's 26 og 32" skærme stod bedst i butikken... Det var KLART det bedste billede, men kan jo være så mange faktorer som spiller ind.

Vil bare gerne have fjernsynet med dansk menu og der ved jeg med sikkerhed kun at sony har...

//Atrium

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 18:37

Helt enig - er det et TV eller en computermonitor der er behov for ?

1:1 pixelmapping fortæller intet om billedkvalitet og TV/DVD egenskaber iøvrigt, men udelukkende om skærmen opfører sig som en computermonitorer og accepterer input i native opløsning.

Som HQjben skriver - gå ud og kig og vurder med egne øjne.

Men ellers er min anbefaling også Toshibaen.

edit: Hov - du nåede lige at poste mens jeg skrev.

Toshibaen har også dansk menu. Men hvis du syntes Amoi havde det bedste billede (må skyldes kilden, for det skyldes ihvertfald ikke TV'et), så køb den.

Redigeret af spawn - 05-Februar-2007 kl. 18:40
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-August-2006
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 18:51
Det skal jeg ikke kunne sige noget om, da jeg ikke kender Amois TV.

Men hvis det giver dig en god mavefornemmelse og det opfylder dine kriterier, er det vel "bare" at springe ud i det. Husk at i El-Giganten har du 30 dages fuld returret.

Hvad har du brug for af ind og udgange på TV'et, en ting som Toshiba brilierer ved er jo at have 2 HDMI stik. Jeg har selv ved en enkelt lejlighed set Toshiba TV'et, og jeg synes billedet er rigtigt godt.

LG'et kender jeg intet til. Jeg har dog selv et LG nemlig dette her http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=184247. Men det er meget tvivlsomt om mine erfaringer fra dette TV kan bruges til noget som helst.

/Rasmus

Redigeret af HQjben - 05-Februar-2007 kl. 18:58
Til top
ilumum Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2007
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 19:01
jeg har amoi 26" og man kan sagtens få et meget godt billede i det, dens tv-tuner er ikke den bedste, men jeg har samsung hd-dekoder med alle kanalerne som digitale og det er bare godt billede! men tv-tuneren er ikke noget at råbe hurra for :-)
Til top
atrium Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 09:01

Jamen min mavefornemmelse siger at den ikke er god..

Men det skal pimært være til at se DVD på.. Så en god farvegengivelse vil ikke være af vejen...

Men kan være konen vil have slået sin bærbar til fjerneren, men du kan vel godt slå den til uanset om tv'et har pixelmapping..?

Min mave fornemmelse siger Toshiba eller LG'eren...

//Atrium

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 09:30

Jo - du kan sagtens tilslutte en bærbar til Toshibaen. Både over VGA og over DVI/HDMI

Den har 1:1 pixelmapping i 1024x768 over VGA - med 2 sorte bjælker i siderne da dette jo er en 4:3 opløsning og skærmen er 16:9 med native opløsning 1366x768. Billedet kan strækkes til fuld skærm hvis man ønsker det, men så mistes selvfølgelig 1:1 pixelmapping, hvorved det bliver en anelse mindre skarpt.

Derudover kan man altid tilslutte over DVI/HDMI med 720p/1080i hvis den bærbare har en DVI udgang. Det kan man på "alle" fladskærmstv.

Må man spørge hvorfor du tror hun vil have sin bærbare koblet til soveværelse TV'et ? 

Som arbejdsskærm til en computer har jeg aldrig kunnet se fidusen i at benytte et TV der står et par meter eller mere væk. Det er altså ikke særlig godt arbejdsværktøj. Som regel sidder man helt forkert i forhold til skærmen, hvis man skal lave desideret computerarbejde. Medmindre man da har tænkt sig at stille en kontorstol og et skrivebord med tastatur foran TV'et. Skal man sidde i en seng eller en sofa med sin bærbare, er det oftest mere naturligt og ergonomisk korrekt at benytte skærmen i den bærbare.

Men er det blot for at benytte den bærbare til lidt medieafspilning så er det helt fint.

Redigeret af spawn - 06-Februar-2007 kl. 09:35
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu