Mit rå vil være at holde dig fra 100 Hz modellen altså M71. Så hellere i stedet investerer i N71 modellen med samme panel dog uden 100 Hz, og til en 1500-2000 kr. billigere pris.
Mange andre og inkl. undertegnet har erfareret at det faktisk kun gør billedet værer at kører med 100 Hz funktionen tilsluttet. Har erfareret pixelleringer ved hurtige bevægelser på eks. arme på mennesker og personer der ser helt 3D agtige ud (ubehageligt at se på).
Men efter at have kørt en DVE kalibrering af min M71 sammen med en kammerat med forstand på TV, er jeg blevet enig med mig selv om at aflevere M71´ere tilbage (haft den i 5 dage).
Jeg blev desværre meget skuffet over de farver skærmen viser. Der er især hudfarver der selv efter en kalibrering viker helt unaturlige matte (ansigtsfarver er nærmest grå-lyserøde). Højtallerne er heller ikke noget at råbe hurra for, da de faktisk lyder dårligere en dem i vores gamle Prosonic 21" CRT.
Hvis jeg dog skal nævne positive ting ved M71/N71 modellerne er det det nok det meget flotte design, god fjernebetjening og skarpheden i skærmen. Desuden er skærmen faktisk helt fin at se analogt tv på (har Stofa kabel TV og DVB-T modtager til sammenligning af signal/billed).
Hvad så nu....hmmm jeg tror jeg vænter på Panasonics nye 37" Plasma´er der dukker op her til foråret (medio april). Der skulle være modeller i sort kabinet design på vej. Glæder mig til at se farverne på plasma da jeg er blevet slemt skuffet med LCD.