|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mulle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-September-2004 Status: Offline Point: 56 |
![]() Sendt: 29-Januar-2007 kl. 18:58 |
Hej, jeg har meget kig på Sharps full HD lcd tv, LC37XD1E - og var inde og se det i HIFIklubben i dag, blev bestemt ikke skuffet Han sagde derinde, at der jo også var LC37RD1E - med lavere opløsning, men ellers de samme ting, der sidder i det. Billedet jeg så, så ligeså godt ud som på XD´eren. Så er det jeg spørger (og her er jeg helt på udebane....) - vil jeg føle jeg får noget ved at købe full HD - eller er forskellen så lille (med det tv der sendes nu) at det er overkill med full HD ? Jeg synes jo det er fristende at spare nogle tusinde, hvis jeg har et billede på "den lille" som jeg er tilfreds med - og ja, ved godt det kun er mig der kan vurdere, om jeg er tilfreds vh Morten |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Hvis vi udelukkende vurderer på panelopløsning: Du får ingen fordel ved full HD panel når du skal vise almindelig standard opløst materiale, tværtimod, der skal skaleres mere hvorved du kan få et dårligere billede. Det er altså ingen fordel eller forbedring ved det tv eller dvd du ser idag. Men et full HD panel er en fordel ved brug med mediacenter da det lettere giver mulighed for 1:1 pixelmapping. Og et full HD panel er en fordel når du inputter eks. HD-DVD eller Blue-Ray materiale som er i samme opløsning som panelet, så skal der ikke skaleres.
Redigeret af spawn - 29-Januar-2007 kl. 19:28 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Mulle ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-September-2004 Status: Offline Point: 56 |
![]() |
Hej Spawn, tak for svaret! Er det ikke korrekt, at billedet stadig vil være rigtig godt på et 1366x768 panel med HD_DVD eller Blue-ray materiale ? /Morten |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jo - det er helt korrekt. Opløsningen på panelet er i sig selv ikke det der betyder mest for kvaliteten, det er resten af tv'ets egenskaber i lige så høj grad. Hvis du syntes et TV står rigtig flot når det viser DVD - så vil det med garanti stå endnu bedre med HD-DVD eller Blue-Ray
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg hopper på det.......... Du har vel ikke erfaring med denne multifjernbetjening ? http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Fjernbetje ning/NAD_HTR-M_fjernbetjening_Soelv.htm # Har ikke rigtig kunne finde noget på den - men pris, design og egenskaber ser fornuftige ud - synes jeg ihvertfald, Og Logitech´erne er noget dyrere.......
|
|
![]() |
|
![]() |
Nej - jeg har desværre ikke erfaring med multifjernbetjeningerne, men Nad'en se da glimrende ud. |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |