recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer PDP427 XA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer PDP427 XA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Januar-2007
Sted: Dominican Republic
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer PDP427 XA
    Sendt: 23-Januar-2007 kl. 23:51

Hejsa allesammen!

Jeg har de sidste 3 uger været på renden til at købe et lcd tv men er pr. dags dato skiftet over til plasma efter en overbevisende fremvisning i TC. Jeg synes simpelthen billedet var skarpere (her tænker jeg på pioneer pdp 427 xa) og farverne var milevis bedere end på lcd (blev sammelignet med samsungs sidste nye lcd model - kan ikke lige huske det præcise navn).

Jeg er altså gået over til plasma grundet de bedre kontraster i farverne, skarpheden i billedet og bevaringen af skarpheden når man ser skærmen fra en skæv vinkel. Eneste minus jeg kan komme i tanke om er refleksion - men det må der leves med. De andre postiver overgår simpelthen dette.

Herudover skal jeg ikke bruge skærmen til computer overhovedet og dette er efter min mening det eneste der kunne trække til lcd'ens side.

Jeg har tidligere gået efter lcd med opløsning på 1920x1080 men har nu erfaret at dette ikke er det eneste vigtige for at få et fremtidssikret tv eller nødvendigvis det skarpeste og bedste billede.

Er der andre der kan nikke genkendende til disse anskuelser?

Videre mener jeg at denne pioneer er fremtidssikret ift. blue-ray - er I enige?

Sidst kunne jeg godt tænke hvis nogen "stolte" ejere af den omtalte pio vil skrive lidt om deres erfaringer og selvfølgelig også omvendt..??

Pt. holder jeg på at Pioneer pdp427xa(eller Xd) er mit fremtidige tv. Det står i øjeblikket til 18.999 hos TC (eller 19.999 for xd).

Mvh. Michael

Til top
martinrunge Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2006
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 07:45

Hej,

Jeg har lige købt et 4270 (Samme panel som 427). Og jeg er i det store hele tilfreds. Farverne er suveræne, men jeg er ikke 100% overbevist om sortniveauet. Det er lidt ligesom om at mørke scener har en tendens til at blive grålige - det er altså bare ikke helt sort. Jeg er lidt i tvivl om hvor meget bedre det vil være på PV60 som jo har et bedre sortniveau?

Men ellers oplever jeg ingen problemer med den berømte brummen. Den siger lidt når man stikker hovedet ned til den, men ikke noget man kan høre 1-2 meter væk, så det generer ikke.

Den har også en smule af det man kalder "dirty screen effect", men det generer mig ikke, og mit gamle 100hz Philips 32" billedrørstv havde samme problem.

Men i det store hele tilfreds!

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af martinrunge martinrunge skrev:

Den har også en smule af det man kalder "dirty screen effect",

Hvad er dirty screen effect?

Jeg har 427XD som jeg er meget glad for. Jeg er sådan set også enig i martinrunge's holdning til sort niveauet, det synes jeg heller ikke er helt i top. Men det skyldes muligvis det er svært for billedet at leve op til den sorte kant rundt om Tv'et.

Jeg har så lidt problemer med mørke skykker på mit frontglas (er det dirty screen effect?) Det er ikke et kæmpe problem, men jeg prøver at få det byttet på torsdag.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 12:44

Har har intet at udsætte på min Pio 427XD - Jeg ville også købe en Samsung LCD M71 eller en Philips 9831d - Men Pio'en kom lige ind på sidelinjen efter at have testet alle 3 imod hinanden. Og det har jeg på intet tidspunkt fortrudt. Den har også den fordel at panelet kan behandle et 1080P/24 hz. signal, som bliver BlueRay standarden.

Det sorte niveau kan naturligvis altid forbedres, men for mig er det SORT !

martinrunge: Brummelyd - er der flere der har haft - husk at sætte den på 100 hz for alle indgangene - lige fra DVD, TV (analog og digitalt), alle 5 indgange etc. (ved ikke hvor mange du har på din 4270 model). Jeg havde det også efter at have pakket det ud (den står på 75 hz standard - og det brummer / summer lidt) - men 100 hz er alt ok. Skal stå 5 cm fra skræmen for at høre den.

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
Infernal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Januar-2007
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 14:49
Jeg kan kun sige at jeg er super tilfreds, indtil videre. Jeg købte et Pio 427xd i lørdags d. 20 januar hos TC. Jeg satte mit til 100 hz med det samme, og har på intet tidspunkt endnu hørt nogen brummen eller summen fra det. Til gengæld købte jeg også Pioneer's HDD optager 545h-s, og den støjer/summer til gengæld en del. Det tv er for mig i top.
Til top
kasperkopping Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 15:24
Sat det til 100hz?? Hvordan gør man det (PV60)?
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 22:18

Hejsa

Det lyder som alle er super tilfredse med deres pio!! Der er bare lige en ting jeg er i tvivl om når man snakker om hvornår en plasma er fuld HD. Mikeone skriver at 1080P/24 hz er blue-ray standard. Kan det på nogen måde kædes sammen med at opløsningen på pio'en står til 1024x768 - her er jeg en smule forvirret.

Og videre - hvad er at foretrække mellem en opløsning på 1366x768 og 1024x768 når man f. eks. taler om at skærmen skal kunne klare blue-ray standard?

Jeg har set at pio er kommet med et plasma på 50 tommer med 1920x1080P godt nok til ca 60.000 kr. (5000ex). Vil man ift. HD kunne se foreskel med de førnævnte opløsninger mhp. billede og kontrast - højst sandsynligt kan man, men er der stor foreskel?

Mvh den nye plasma tilhænger!!

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Mikeone skriver at 1080P/24 hz er blue-ray standard. Kan det på nogen måde kædes sammen med at opløsningen på pio'en står til 1024x768 - her er jeg en smule forvirret.

Der er ingen sammenhæng mellem 1080p/24 og 1024x768 (plasma opløsningen). 1080p/24 er HD filmstandarden (både Blu-Ray og HD-DVD). Stort set alle 42" plasma skærme har en opløsning på 1024x768. Da input typisk ikke er 1024x768, sker der en skalering til denne opløsning.

Derimod er der en sammenhæng mellem 1080p/24 og at Pioneer plasma internt arbejder med en 72Hz opdateringsfrekvens. Det betyder at hver frame (billede) kan vises lige præcist tre gange, mens et 60Hz TV ville skulle vise frame A og B som AABBB. Pioneer vil have en lidt mere flydende afspilning af lige præcis 24fps materiale (HD-DVD, Blu-Ray og film på NTSC DVD).

Oprindeligt skrevet af Highway Highway skrev:

Og videre - hvad er at foretrække mellem en opløsning på 1366x768 og 1024x768 når man f. eks. taler om at skærmen skal kunne klare blue-ray standard?

Alt andet lige er højere opløsning bedre, men eftersom "alt andet lige" ikke holder, kan du ikke bruge den sammenligning til ret meget. I 42" vil 1366x768 være et LCD, mens 1024x768 vil være et plasma. Der er mange forskelle mellem de to TV typer, og opløsningen er en af de mindre forskelle. Derfor giver det ikke mening at vælge TV alene ud fra opløsningen.

Der er ingen grund til at starte en ny "plasma vs LCD" tråd, men jeg vil blot konstatere at begge teknologier har deres fordele og ulemper. Opløsningen er generelt god nok for begge typer, men på andre parametre er der forskelle; nogle mere subjektive end andre, men stort set alle mere væsentlige end opløsningen.

Rent teknisk kan LCD pixels laves mindre end plasma pixels; det forklarer hvorfor du kan have 1920x1080 LCD i 37" (hvis du vil betale for det) mens et 42" plasma "kun" kan fås som 1024x768.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Highway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 19:15

Hey.

Tak for svaret. Og ja det der afgør om man kan lide plasma billedet bedre end lcd er de "subjektive" holdninger. Det har jeg ihverfald erfaret.

Michael

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu