recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vandrette flimmerstreger på Pio507XD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVandrette flimmerstreger på Pio507XD

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
larsmarcus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: Vandrette flimmerstreger på Pio507XD
    Sendt: 19-Januar-2007 kl. 23:34

Hej folkens

Jeg har lidt problemer med mit Pioneer 507XD plasma. Når jeg ser film fra PC'en kommer der vandrette streger/flimmer/hakker på billedet. Det kommer oftest hvis billedet panorere meget eller der er meget bevægelse (kan også være det bare er mest synligt her).
Men er der nogle af jer andre der oplever det samme når i ser film fra PC'en på jeres Pioneer plasma ?

Jeg har et GeForce 7800GT der er koblet til mit tv med DVI-VGA og opløsning 1360x768.

Er det mig der ikke fatter at indstille tv'et ordenligt. Jeg har forsøgt at rette på indstillingerne "ur" og "fase" når jeg er på "PC" på plasmaen. Dette gør ingen forskel. (Står dog også at det kun hjælper på lodrette streger og flimmer).

Håber i kan hjælpe

Mvh
Lars Marcus

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 11:14
Slet ingen der har sat deres Pioneer plasma til PC ?
Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-December-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 18:50
Nu har jeg ikke prøvet at se tv'et tilsluttet en pc.

Men vil sige at de muligvis kan skyldes kildens kvalitet. Afspiller du f.eks. en divx film aller andet, der ikke har særligt høj kvalitet, kan disse symptomer godt forekomme, da der ikke lagres nok billeder pr. sec. i filmen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 21:12

Det er ikke kilden.. Det er faktisk lidt tværtimod, hvis jeg afspiller et HD videoklip kan det faktisk nemmere ses end hvis det er en lidt knidret divx/xvid.

Jeg ville tro det var noget med opdateringshastighed der skulle indstilles men det kan man ikke rigtig nogen stedet. (plasmaets 100hz drive gør ingen forskel). Eller også på VGA indgangen være defekt :( Ville bare gerne lige høre fra en af de 200 andre folk herinde der købte samme tv.

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 19:33
Ser ud til det er et generelt problem for de nye Pioneer.

http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18579&PN=1 2

( Ikke så sikker på dette tal 200 er rigtigt .......... )

Redigeret af nextgeneration - 22-Januar-2007 kl. 19:35
Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 10:32

Joo var det ik 200 tilmeldinger på pioneer fælleskøbet ?

Men det er eddermame skidt at der ikke er en løsning på det.. Jeg synes faktisk problemet er så stort at tv'et absolut ikke egner sig til brug med mediecenter.

Men som folk er inde på i den anden tråd tror jeg også det har noget med opdateringshastigheden at gøre. Jeg har lagt mærke til at hvis jeg bruger tv'et med et kort VGA kabel finder min pc tv'et med rigtig navn (Pioneer 5xx eller sådan noget). Jeg har dog ikke mulighed for at sætte min pc til med et kort kabel lige nu, måske der er nogen af jer andre der kan tjekke om jeres pc finder tv'et med navn og om problemet også opstår her ?

Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:33

Oprindeligt skrevet af nextgeneration nextgeneration skrev:

Ser ud til det er et generelt problem for de nye Pioneer.

http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18579&PN=1 2

( Ikke så sikker på dette tal 200 er rigtigt .......... )

Hvilke 200 ???? jeg kan ikke lige finde det tal i linket ???

Hvis jeg ikke har overset noget så er det "generelle problem" konstateret af 3 brugere i tråden som du henviser til og 4 brugere i det tyske forum ??? - det kan vel ikke just siges at være generelt ??

Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 12:39
Det er nextgeneration der er ekspert i at tage helt ned til én dårlig oplevelse
med et Pioneer og kalde det for et generelt problem.

Til gengæld skyldes problemer og dårlige oplevelser med Panasonic at folk
enten ikke kan se at det er en feature eller også har de været inde og rode i
servicemenuen, for når han ikke har problemet, er der ingen Panasonic
skærme der har det problem fra fabrikkens side.

Redigeret af lunddal - 23-Januar-2007 kl. 12:40
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 13:24

Uagtet NG's meget farvede syn på verden, så ER det et generelt problem (såfremt det er "tearing" vi taler om, dvs. at billedet under en panorering "knækker" et sted i billedet). Pioneer panelet arbejder i 72 Hz, for at kunne vise 1080P/24 og NTSC DVD-film optimalt. Man kan imidlertid ikke få lov til at fodre skærmen med et 72 Hz signal (hvilket iøvrigt også bare ville flytte problemet) Dette er et issue som meget få registrerer, derfor er der kun 3-4 stykker ud af flere hundrede der skriver om det. Panoreringer er ét af de punkter hvor der er mest plads til forbedring på Pioneer's tv, og et punkt hvor Panasonic generelt er bedre (medmindre vi fodrer skærmene med NTSC DVD eller 1080P/24, så vender billedet). Panasonic's tv kan arbejde med forskellige refresh rates, og derfor vise såvel 50 som 60 Hz korrekt. Dette kan sagtens være et reelt argument for at vælge Panasonic frem for Pioneer, og er et eksempel på hvorfor det ikke vil være korrekt at sige at Pioneer altid er bedre end Panasonic (men, inden NG går i selvsving over dén udtalelse, så er det lige så lidt korrekt at sige at Panasonic altid er bedre end Pioneer!)

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 13:28
Siger du at Pioneer arbejder med 72Hz uanset om Pure Cinema er slået fra
eller til, uanset om man fodrer med PAL eller NTSC, eller uanset om man har
sat skærmen til 50 eller 100Hz?
Til top
joensson Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Aalborg
Point: 213
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 13:47
Da jeg læste denne tråd kom jeg i tanke om noget jeg læste for længe siden (som dengang ud over en slunken bankkonto ;-)) var med til at afholde mig fra at købe mig en Pioneer plasma.

http://www.xpmediacentre.com.au/community/tips-tricks/3138-m y-fusion-hdtv-plus-pioneer-505hdg-nvidia-geforce-6600-gt-set up.html

Han skriver noget om at han på hans (godt nok lidt ældre) Pioneer plasma får et bedre billede (ingen tearing) via VGA ved at bruge Refresh force programmet så full screen video på hans nvidia kører i en anden refresh rate end 60Hz som MCE i full screen defaulter til ellers.

Om det er noget i kan vinde noget ved på jeres nyere generation plasma aner jeg ikke - men det var måske værd lige at prøve?

Giv gerne lyd om det virker da jeg har en kammerat der har et 427XD som overvejer at koble et medie center på - men holder lidt igen grundet tråde som denne :)

Edit: Kom også lige i tanke om at der er nogen der har lavet en fiks lille util til MCE som kan hjælpe med refresh rates - http://www.mcedev.com/Project.aspx?pjid=0274d97e-d7a1-4b4b-a 208-c7c8a64cceba

Redigeret af joensson - 23-Januar-2007 kl. 16:32
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2007 kl. 13:59

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Siger du at Pioneer arbejder med 72Hz uanset om Pure Cinema er slået fra
eller til, uanset om man fodrer med PAL eller NTSC, eller uanset om man har
sat skærmen til 50 eller 100Hz?

Jeg er i tvivl om præcist hvad 75 og 100 Hz indstillingen gør, og præcist hvordan tv'et håndterer PAL og NTSC mht. refresh rate, men fakta er at panoreringer ikke vises 100% flydende under alle forhold, og jeg har fra flere kilder ladet mig fortælle at panelet altid arbejder i 72 Hz. Jeg har imidlertid på visse testbilleder oplevet at PAL bliver gengivet flydende når tv'et står i 100 Hz, men jeg forstår ganske enkelt ikke hvad 100 Hz indstillingen helt præcist gør. Jeg har forsøgt at gennemskue det, men Pioneer er desværre ikke særligt snakkesalige hvad dette emne angår. Konsensus er at selve panelet arbejder i 72 Hz, og at 75/100 Hz og Pure Cinema ændrer på hvordan signalbehandlingen arbejder, og hvordan billedet konverteres til 72 Hz, men ændrer ikke på _at_ billedet konverteres til 72 Hz. Det lader til at 60 Hz VGA input giver tearing, mens PAL/NTSC/HDTV input giver judder. Hvad man mener er værst af de to ting er meget individuelt.

I praksis er dette problem langt mindre end det mere typiske problem på lidt ældre tv (samt visse discount-tv), hvor 50 Hz konverteres til 60. Pioneer-problemet er langt mindre synligt. Det svarer iøvrigt nogenlunde til at vise NTSC eller HD film i 60 Hz, konverteringen fra 24 til 60 Hz giver et judder-problem der er meget lig dét Pioneer tilfører ting der IKKE er 24 Hz. Det er netop dette judder-problem Pioneer har søgt at fjerne, hvilket så tilfører et problem et andet sted i stedet for. Det er kort sagt et valg mellem to onder - og grunden til at der er så lidt fokus på det er sandsynligvis at det er et problem vi ganske enkelt er vant til at kigge på. Enhver amerikansk TV-udsendelse vist på dansk tv udviser også problemet i én eller anden udstrækning, så hvis du kan holde ud at se Friends på TV2, så kan du formentligt også holde ud at se PAL gengivet som 72 Hz. (det er en lidt grov forenkling, for konverteringerne hos tv-stationerne foregår som regel i en noget anden kvalitet end TV'ene kan præstere).

Med andre ord: Intet TV kan gengive alle signaler 100% perfekt, blandt andet fordi problemet ofte er indbygget i signalet. Pioneer har derfor valgt at fokusere på den type signal som _kan_ gengives perfekt (mht. refresh rates), og dén type signal hvor man har vurderet at brugeren vil være mest kræsen - nemlig DVD og HDTV.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu